Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-02-2012, 10:14   #1
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

SAS Tjener flyselskapene på bonusprogrammer?

Det har foregått en debatt her om hvorvidt flyselskapene tjener på sine bonusprogrammer, eller om dette bare er store kostnadsposter. Selv Norwegian har hintet i det offentlige til at dette koster mer enn det smaker, mens flere andre (meg inkludert) peker på at dette generere store summer for flyselskapene.

Siden diskusjonen er spredt på ulike tråder, håper jeg at vi kanskje kunne samlet debatten her. I den forbindelse, starter jeg med å linke til IdeaWorks' rapport fra september 2011: http://www.ideaworkscompany.com/pres...ons-report.pdf

Her kan man lese bl.a.:

Quote:
IdeaWorks’ study found that the top five airline frequent flyer programs brought in total revenues of more than $7 billion in 2010, led by United/Continental’s $3 billion, and followed by $1.6 billion at Delta, more than $1.3 billion at American and $1.1 billion at Australia’s Qantas Group.

And it found that targeting programs toward the most frequent flyers pays off in keeping them loyal: “An estimated 1.25 percent of American’s 64+ million frequent flier members delivered 26 percent of the carrier’s worldwide passenger revenue in 2009,” the company observed.
:O

Quote:
IdeaWorks estimates SAS Scandinavian might realize a $34.7 million incremental revenue benefit from the threshold effect of its elite program. The true revenue benefit is probably much higher as the assumptions are intentionally conservative.
IdeaWorks tar også for seg EuroBonus, og har beregnet verdien sølv- og gull bringer isolert sett. Sagt med andre ord, dette er en inntekten SAS genererer kun basert på kunder som ønsker å beholde eller oppgradere fra sølv til gull... God business, spør du meg.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote

Posting Rules