![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Morgentur for de flyglade igjen!
Også denne gangen klarte jeg å lure klokka! Med tre minutter. Opp av senga, ned trappa, inn på badet, barbering uten kutt klokka 0420, bra jobba! Taxien kom som avtalt klokka kvart på fem, da hadde jeg fått sju minutt med frisk luft ute i det gode Trønderværet. Fin start! Med over 100 reisedager i året blir man kjent med drosjesjåførene, og denne morgenen kom en gammel kjenning i en stor Hiace, så de tretten minuttene ut til Værnes ble en hyggelig tur. Innsjekk til København og Bremen gikk greit, bagasjen ble sendt, og så startet spaserturen ut til Terminal B: ![]() Norsk politikk er litt morsom, vel, kan oppfattes som litt morsom da. På Rema må man ikke kjøpe øl etter klokka 20, og vin er farlig! Vi trenger pol, med strenge åpningstider. Men, på flyplassen klokka 0505, da kan du bare velge og vrake: ![]() Sikkert en tanke bak det... Det ble en kopp kaffe i stedet for en flaske konjakk. Forrige gang i Terminal B var det noe som ikke stemte med kaffen, men den gangen ble det rett; kaffe på denne tida av døgnet, på flyplass, skal komme i pappbeger, ikke porselen: ![]() Jeg blir så glad når jeg får det til rett! SK 2885 til København var satt opp med M80, SE-DIK, Steinkil Viking fra 1989. Herlig fly! ![]() Vi gikk greit ombord, ble dyttet ut 0550, takset vestover, og tok av på rullebane 09 klokka 0559. Jeg hadde sete 5C, med ok beinplass: ![]() Det satt ti stk på økonomi ekstra, og 32 på økonomi. God plass med andre ord! Det var svensk kaptein, og dansk styrmann og purser. Tre hyggelige damer i kabinen. Det ble frokost, og de hadde tatt den ut av EE_boksen og serverte på brett: ![]() Hvorfor ikke? Det ble litt jobbing, og litt musikk på øret nedover. Vi fløy gansk fort ned til Kastrup, men pga kø inn ble det litt rundtomrking, før vi landet mot nordøst, er det rullebane 30 tro? Vi landet, en grei tur. Jeg savnet jo Julebryg sist, men nå var den på plass: ![]() Da er det Bremen med propell neste, rapport følger! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS overtar TRD-CPH | MD11 | Flyforum | 100 | 22-12-2012 12:42 |
SAS A321 TRD - CPH 18. mai? | adressa | Register- og ATC-Forum | 5 | 29-02-2012 12:10 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |
Avgang med 737 vs Q400 (splittet fra: SAS overtar TRD-CPH?) | thnp | Flyforum | 11 | 28-03-2011 23:44 |
OLT åbner CPH-Nürnberg (codeshare med SAS) | PP | Flyforum | 3 | 22-01-2011 16:25 |