![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Ankom OSL med SK216 på onsdag og tuslet bort til gate 17 for å vente på omordstigning på SK2305, alt vel.
Knappe 20 minutter før varslet avgang kl 17.35 forsvant info fra skjermen ved gate og flighten ble markert som cancelled på tavla, stor forvirring. SAS desken ble promte nedrent med rådville reisende, men dama bak skranken brukte vel kjapt en kvart kalori til å fortelle oss at vi bare skulle tusle bort i en krok og vente i 4 timer, problem løst. (forresten her har du 150 kr å hygge deg for). Null forståelse for at noen faktisk kunne finne på å ha andre plasser i verden de ønsket å tilbringe denne tiden på. Kroken ble oppsøkt og sekunder ble telt. 20.45 O-glede nå er det i underkant av 3600 sekunder til vi starter himmelferden, kroken forlates og gate oppsøkes. Gate 10 ligger i kjelleren så det anes vel at vi ikke bare kan rusle barfot inn i flyet men må bruke annen kollektivtransport først, same shit vi skal hjem. 21.00 jeezzezz det var fullt ved gate 10 ikke sitteplasser å oppdrive , same shit vi skal hjem. 21.30 ja ja her står vi da... den enslige mannen ved gaten står fremdeles å stirrer inn i skjermen sin... nå er vi vel snart på vei ... 21.40 NÅMÅDEVELFORISVARTESKJENOESNART... skrankemannen tar opp mikrofonen og begynner IKKE å annonsere boarding.... Nei fysaken ber om frivillige til å gi fra seg plassen, det gikk tydeligvis ikke an å presse passasjerer fra 2 fly inn på ett.... uro i forsamlingen. Flere reisende med 16 og 36 timers reising bak seg allerede protesterer høylytt. Noen frivillige melder seg og de blir langsomt prossesert og sendt ut ... viktigheten av å ha sikret seg setenr blir poengtert av skrankemannen... 21.50 boarding av bussen starter .... ting tar tid.... utrolig hvor lang tid det tar å fylle en buss... 22.00 første buss er full og vi kjører rundt halve gardermoen før vi finner et aeroplan som fyller våre krav til bekvem transport... 22.15 da er boarding completed, godt og vel , at det befinner seg en person mere på flyet enn hva vi har seter til er vel en helt ubetydelig detalj nå når vi nesten skal hjem.. 22.20 da er vi på vei hjem, vår tilleggspassasjer har blitt innstallert på klapp i cocpit (her ble det merkelig nok ikke spurt om frivillige ...) savner noen av de kjente vi så tidligere i køen men .. same shit vi skal hjem. 23.15 da er vi hjemme, bursdagsfeiringen ble amputert fra min side og bursdagsbarnet sitter noe muggen i sofaen... SAS er et drittselskap, synes vi som kom hjem denne kvelden, undres på hva de som antakeligvis ennå vandrer rundt på OSL synes... Last edited by ENKB; 18-03-2011 at 15:34. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |