![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
20. juni 2010: London - Dubai
23. juni 2010: Dubai - Osaka Flyselskap: Emirates Klasse: Økonomi Pris: 3700 kr Sommeren 2010 startet jeg reisen min mot New Zealand hvor jeg skulle tilbringe et år som utvekslingsstudent. Første del av reisen gikk via Dubai og Japan. Ettersom jeg var på studietur i USA uken før, tilbrakte jeg helgen i London før jeg fortsatte reisen min østover. ![]() Billettene ble bestilt hos Widerøe fem måneder før avreise. Setereservasjon ble foretatt like etter på Emirates' nettsider for å sikre oss gode seter. 20. juni 2010 – kl. 14:15 – 6t50min Emirates – EK2 – London(LHR)-Dubai(DXB) Airbus A380-800 – A6-EDG – 46J(midten) ![]() Jeg tok undergrunnen ut til London Airport Heathrow og ankom flyplassen 2,5 timer før oppsatt rutetid. Da det ikke var noen som sjekket inn i first class-skranken ble jeg vinket bort og slapp således unna køen hos økonomiklasse. Billetten min ble dog dessverre ikke oppgradert. ![]() Etter at sikkerhetskontrollen i terminal 3 var passert traff jeg på resten av reisefølge. ![]() Japan Railways’ reklameplakat på Heathrow gav oss en smakebit på hva som ventet oss i Japan. ![]() En Boeing 777-200ER fra Air New Zealand taxet forbi ute på tarmac. ![]() Det var Emirates’ Airbus A380-800 som tok oss til Dubai denne søndag ettermiddagen. Vi mistet dessverre oppsatte slot-tiden kl. 14:35 og måtte vi vente til 15:20 før vi fikk lov til å ta av. ![]() Halekameraet på A380’en gjør det spennende å følge med når flyet taxer fra terminalen og ut til rullebanen. Videre bet jeg merke i hvor lydløst A380 var. Man kunne snakke med sidemannen under take-off uten å bli forstyrret av motorstøyen. Dette er ironisk nok et problem i pilotenes hvilepauser da de hører støy fra passasjerene i kabinen i steden for å bli dysset i søvn av motorduren. ![]() Etter en drøy halvtime i luften fikk vi servert drikke. Her kunne vi velge fritt mellom alt fra øl og vin til juice og brus. ![]() Etterfulgt av drikken kom maten. I den utdelte menyen kunne vi velge mellom torskefilet og kylling i kokosnøttsaus. Selv gikk jeg for torskefileten som viste seg å være et smakfullt måltid. ![]() En times tid før landing var det servering av et enkelt kakestykke samt kaffe/te. ![]() Underholdningssystemet på Emirates' A380 var utmerket! Hvert sete er utstyrt med en forholdsvis stor trykkskjerm med uendelige muligheter. Man kan følge med på flyvningen via det interaktive kartet eller et av de tre eksterne kameraene. Utvalget av spill, filmer, musikk og TV-serier er også imponerende sammenlignet med andre selskaper jeg har flydd med. ![]() Fjernkontrollen er utstyrt med en egen skjerm for å gjøre navigeringen enklere. Sending av SMS og epost er også mulig, dog ikke gratis. ![]() Vi ankom Dubai International Airport ca. en time forsinket. Møte med Terminal 3 var imponerende. Terminalen, som stod ferdig i oktober 2008, har et meget eksklusivt preg. Nærmere 41 millioner passasjerer reiste over Dubai International Airport i 2009 og var dermed den 15. travleste i verden det året, målt i antall passasjerer. ![]() Terminal 3 er delvis underjordisk og har flere etasjer under tarmac. Både innsjekkings- og bagasjeutleveringsområdet befinner seg under taxebanene og flyoppstillingsplassene. Fasinerende! ![]() Dubais mange kjøpesentre lokker til seg millioner av turister hvert år. Med en sommertemperatur på over 40 grader er det veldig behagelig å vandre rundt i et kjølig kjøpesenter. ![]() Ettersom nordmenn er født med ski på beina var det jo et musst å teste ut Ski Dubai som er den del av kjøpesenteret Mall of the Emirates. Det var en interessant opplevelse å stå på ski innendørs i -1°c mens det var over 40°c ute. ![]() Busstoppene i Dubai var innelukkede og utstyrt med aircondition. ![]() Dubai har en imponerende skyline! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA åpner London-Osaka igjen | Discus | Flyforum | 5 | 25-09-2018 08:41 |
Dubai+London på 5 dager på F (Deler av veien) | mcduck | TripReports | 28 | 25-11-2013 21:51 |
Hotell i Osaka? | A-380 | Reiseforum | 1 | 29-07-2010 22:49 |
Oslo-London-Dubai-Bangkok-Dubai-London-Oslo | grindstein | TripReports | 44 | 10-05-2010 04:55 |
T/R Osaka med WF/SK/NH | Farmer | TripReports | 17 | 19-11-2007 10:32 |