![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
|
![]()
Registrerte under flyvningen fra BOO til OSL (SAS) søndag kveld at landingslysene ble skrudd av og på etter take-off. Det kunne virke som om de skrudde på lysene i det vi kjørte inn i skyer (var høyt skydekke over flere lag).
Ved landing skrudde de ikke på lysene før rett før vi var nede. Jeg la merke til at det var stor trafikk, og før vi tok siste sving inn mot final så jeg i alle fall to fly foran oss. Lysene kom imidlertid ikke på før vi var veldig nærme. Jeg mener å huske å ha hørt at dette har noe med landingstillatelse å gjøre, og at det er en SAS-praksis å skru på lysene først når landingsklareringen kommer? Noen som kan fortelle meg om hva som er praksis, og om det er ulik praksis i forskjellige selskap? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EU undersøker lavprisselskapenes praksis | erlendi | Flyforum | 23 | 15-08-2011 16:59 |
Bruk av landingslys på fly | EVGENML | Flyteknisk forum | 6 | 20-07-2011 22:11 |
Landingslys | putzmeister | Bilder & foto | 12 | 02-09-2009 22:07 |
Fly-by-wire i praksis | ENGM RAMP | Flyforum | 0 | 26-12-2006 13:48 |