![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som tittelen sier, dro jeg til Kina i september og reiste fra BGO til ARN, videre til OSL og dagen etter gjennom CPH til PEK med SAS.
I Kina reiste vi PEK - CTU - PVG - PEK med Air China før SAS fløy oss hjem igjen... ![]() Planen for turen var egentlig å dra til Nord-Korea (gjennom koreakonsult.net), men så fant vi ut at vi kunne jobbe frivillig med pandaer utenfor Chengdu... Dette var noe vi fant ut at vi måtte gjøre, og angrer ikke for å si det sånn! Reisen til Kina skulle starte fra OSL, og jeg befant meg i BGO, så jeg fant ut at jeg ville komme meg dit via ARN, en flyplass jeg aldri hadde vært på. Det var en standard SAS flygning med hyggelig crew ombord i en av SAS sine grisunger (B736). ![]() Her ble det noen timer med flytitting (bilder kommer i en separat tråd i foto-forumet) før turen gikk til OSL. Helt standard flight på denne maskinen: ![]() Dagen etterpå ble det ikke tid til mye spotting på OSL, da vi hadde mye å gjøre i Oslo denne dagen, og vår 50 minutters connection i CPH ble redusert til 20 pga. forsinket MD80 ut fra OSL. Det var altså en lettere stresset Islending som skulle rekke flyet videre til PEK. Passkontrollen ble unnagjort på no time, og vi kom til gate rett før gaten stengte. Turen til PEK var behagelig, men skulle ønske at SK også hadde AVOD i eco. Ank. Beijing. Mye smog! ![]() Da jeg har vært i Beijing før bestemte vi oss for å ikke være mer enn to dager på begynnelsen og slutten av turen (4 totalt). Da vi ankom tidlig på dagen og hadde jetlag, ble det en rolig dag. Dro til restauranten DaDong på kvelden for å spise byens beste Peking Roast Duck. Dag to dro vi til Den kinesiske mur, og gikk fra Jinshanling seksjonen av muren til Simatai (ca. 6km). ![]() Dag tre bar turen videre til Chengdu hvor vi var i to dager før vi ble busset videre til Ya'an hvor pandareservatet ligger. Til CTU fløy vi med denne A330-200 maskinen fra CA. ![]() Vi jobbet en uke i pandareservatet (minst to uker anbefales). Arbeidsoppgavene våre var å vaske innhengingene kl 8 om morgenen, og en gang i timen skulle vi mate pandaene. De frivillige hadde vanligvis to ingenginger hver. ![]() ![]() ![]() ![]() Turen videre til PVG ble 2 timer forsinket (som vanlig med CA), ruten skulle flys av en A321, og jeg ble positivt overrasket at den ble byttet med denne A330-200: ![]() Vi var fire dager i Shanghai, og været var ikke akuratt bra når vi var der. ![]() I Shanghai ble det gjort litt shopping og vi dro opp på Shanghai World Financial Centre, men vi så ikke mye der, da skyene dekket til utsikten. ![]() ![]() Dag 2 i Shanghai ble jeg matforgiftet og fikk ikke gjort noe denne dagen. Dag 3 frisk nok til å komme meg ut uten å spy, dro vi til Expoen, hvor vi tilbrakte hele dagen fra kl 9 om morgenen til kl 22. ![]() Dag 4 dro vi tilbake til PEK med en CA A321. ![]() På de to siste dagene i PEK ble det ikke gjort mye annet enn å shoppe i silkemarkedet, en rask tur til den olympiske parken, og tur i den forbudte by. ![]() ![]() ![]() Tiden gikk for fort, og før vi visste ordet av det stod vi og ventet på at OY-KBA skulle frakte oss hjem igjen... ![]() Alt i alt var det en bra tur, men skulle vært to uker eller mer hos pandaene. SAS leverer som vanlig et bra produkt, men savner AVOD i eco. Air China var helt ok, men neste gang tror jeg at jeg skal prøve et annet selskap. Takk for titten. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Garuda Indonesia og KLM med codeshare til OSL/ARN/CPH | Trdfly | Flyforum | 0 | 06-09-2016 22:28 |
Billigt til Nairobi fra OSL/CPH/ARN - 237EUR | FlyHi | Reiseforum | 4 | 11-04-2013 20:25 |
Da går turen til Thailand | gardkarlsen | Reiseforum | 19 | 10-11-2009 20:14 |
Billig biz til Kina (fra ARN) | Discus | Reiseforum | 8 | 18-02-2009 09:16 |
Programmet er klart!Förste turen går til..... | FBU 4EVER | Flyforum | 26 | 22-01-2006 15:23 |