![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
|
![]()
I anledning tråden "Ødelagt høsteferie" så kom jeg til å tenke på følgende problemstilling (delvis selvopplevd):
La oss si at du bestiller en billett med et selskap; f.eks. fra Utlandet -> OSL. Så har du, et par timer senere, nok en enveisbillett med samme selskap fra OSL -> vilkårlig sted i Norge. Altså to adskilte billetter; begge av den billige typen uten refusjon og ombooking etc. Hvem har da skylden hvis flyet til OSL blir forsinket, slik at du ikke rekker neste tur? Bør et flyselskap i en slik situasjon godta skyld (siden det er deres feil at du ikke rakk flyet) og gi deg en ny billett, selv om du i utgangspunktet ikke har slike rettigheter på billetten? La oss anta at dette er et større selvskap, og ikke et lavprisselskap som overhodet ikke vil at du skal bestille connections på den måten. (Fasit på hva de bør gjøre og hva som skjedde i den nesten selvopplevde situasjonen kommer senere ![]() Morten. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Første avgang til BKK med Norwegian A340 | Airbus 330 | Bilder & foto | 11 | 04-06-2013 16:48 |
Fra 15. mars må man ha billett for å komme gjennom sikkerhetskontrollen | Trdfly | Flyforum | 118 | 26-02-2012 20:41 |
Komme til Norge med utenlandsk PPL | utland | General Aviation og sjøfly | 9 | 26-11-2011 17:48 |
Sliter med å komme inn på sidene til Continental | foffen | Flyforum | 4 | 16-09-2009 10:11 |
Hvordan komme til Rygge (Airshow) med offentlig transportmiddel ? | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 21-08-2007 22:39 |