![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Var ute å fløy Norwegian forleden, fra Kristiansand til Oslo, og da la jeg merke til noen vesentlige endringer.
Flytiden var usedvanligst lang, ca 40 minutter, og vi begynte nedstigning allerede over Skien, og da hadde vi en helt jevn nedstigning til vi landet på bakken ca 20 minutter senere. Ellers hadde vi kun 670 km/t i groundspeed, i medvind. Sjekket med GPS på telefon. Noen som vet hvor mye fule som blir spart på en slik flyvning ? Ellers la jeg merke til at "trege sørlendinger " måtte proppe seg inn, i sild i tønne i et SAS propell fly, som gikk samtidig med Norwegian jet fly, 737-800,- til Oslo, !!!, så vi hadde veldig god plass, det var vel snaut 50 passasjerer.
__________________
Fly your dreams. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Drivstoff forbruk på 737-600 og en CRJ 900 | ATC-flyradar | Flyteknisk forum | 14 | 19-10-2017 01:24 |
Variabel bypass - lavere forbruk i militær fly | Someone | Flyteknisk forum | 1 | 30-09-2016 11:01 |
Sparer 70% drivstoff | Trety | Flyforum | 8 | 16-10-2012 15:17 |
Forbruk/priser drivstoff | MartinL | Flyteknisk forum | 7 | 21-03-2010 01:30 |
Fuel forbruk | DY Tech | Flyforum | 2 | 14-03-2005 10:26 |