![]() |
|
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Nå vet jeg intet om denne DY-delay'en.
Men nå er det sånn at dersom man ikke har standbycrew liggende på Kanariøyene, så ryker dette opplegget ganske elegant ved større forsinkelser. Jeg VET at noen selskaper ikke har back-up crew liggende på LPA / TFS, av kostnadsmessig hensyn. Vet ikke om dette gjelder DY. Noen som vet? Har selv operert Kanariøyene i 13 år, og man vet av erfaring at slike snøperioder som vi nå er inne i GARANTERT gir delay's, og dermed har selskapet vårt crewchange der nede + back up i form av standbycrew (crewstop med hotell). På den måten tåler man mange timers delay uten at det ytterligere skaper forsinkelser hjemover. At DY - maskinen flyr OSL - LPA - LONDON kan tyde på crewchange først på sistnevnte sted (JAR Subpart Q tjenestetidsbestemmelser muliggjør denne strekningen - uten forsinkelser!), noe som følgelig er besparende for selskapet. I det hele tatt - Kanariøyene ligger i grensesonen for å utnytte JAR fullt ut, og tåler ikke delays, hvis man ikke har back-up crew / crewchange der nede! Dette er noe alle selskaper må forholde seg til. Tally-Ho Last edited by Tally-Ho; 27-12-2009 at 10:03. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nydelig tur med SAS fra CPH til LPA | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 24-10-2014 09:53 |
DK 5736 fra LPA til BGO i morgen | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 2 | 12-10-2013 10:47 |
DY 1817, LPA-OSL på lørdag 2/2-13 | TKDahl | Register- og ATC-Forum | 4 | 02-02-2013 11:16 |
Novair med problemer på LPA i dag (15/1-2011) | Tertit54 | Flyforum | 6 | 16-01-2011 23:11 |
Nisseflyet fra HAU til LPA | stistens | Bilder & foto | 1 | 24-12-2010 11:27 |