Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 04-08-2009, 12:00   #1
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver

Jarlabanke Vking's Avatar

Default OSL-BKK-DPS-HKG-NRT-CPH-OSL TG-CX-JL-SK

Vel her kommer min første trip report! Mulig noen misliker å lage en report om ID - reiser, men så får det være... har ingen bilder av første del av reisene, da jeg føler meg litt gæærn om jeg begynner å dra fram fotoapparat. Men kanskje jeg får Dengue-feber og drar igang med noen bilder etterhvert.

01.08.09 TG 955 OSL-BKK
Avngang 1445 Landing 0610
Fly; A 340-600
Sete; 17 F (15 F)

På turen til BKK hadde jeg bestemt meg for å flotte meg litt og var veldig nysgjerrig på hvordan C-klassen er på silkeekspressen, så jeg tok ut business-billetter. Jeg fikk opprinnelig utdelt sete 15 F, men lille nerd som jeg spurte jeg om det var mulig å få et vindussete. Det var desverre ikke mulig å oppdrive, men den svært hyggelig damen i boardingskranken sa at det satt ingen ved siden av på 17 F, så jeg ville få to seter for meg selv. Selv om det ikke var vindusplass var jeg ikke snar å be om det, og sank ned i 17 F og ble raskt akkompagnert av litt champagne, hot towels og en noe eldre og kanskje litt bisk dame kom å delte ut menyer å tok bestilling av hva vi skulle ha til hovedrett. Jeg fant også fram comfort-kitet som allerede lå i setet, og kunne konstatere at det ikke var noen skopose der. Ei heller fikk vi tøfler.

Den deilige sikkerhetsvideoen til Thai kom på skjermene, flyet tok av nesten på tid og jeg gledet meg til fortsettelsen på turen. Oppe på cruise ble det delt ut snacks som besto av en pose med tørkede bær og en varm krabbekake med mais og agurkrelish. krabbekakene var kjempegode, krydrede og ga deg en smak av thailand. Drikkefølget ble det jeg ALLTID drikker som fordink på tur; Champagne (Pommery brut royal) og bloody mary.

Dagens meny betso av en forrettskomposisjon av følgende;

Ristede scampi, grønnsaks- og pastasalat, grillet kyllingbryst og hummermajones.

Grønn salat med dressing

Grillet okse indrefilet, grønnsaker, potetpurè med urter og rødvinsaus

eller

Sprøstekt torsk med sweet and sour sauce, stekt ris og grønnsaker

eller

Svin i rød curry med bambusskudd, dampet ris og ristede grønnsaker

eller

coq au vin med røstipotet.

ost

jordbærterte

Forretten var grei den, litt snodig sammensetning, men greit nok. Her fortsatte jeg med litt spruddel i glasset, og fikk snarlig servert et varmt brød ved siden av.

Salaten var egentlig grusom, eneste som kunne løfte den var litt asparges og cherrytomater.

Jeg gikk for torsk til hovedrett, da jeg liker å spise fisk når jeg er ute å flyr. Den var helt ok, men ikke noe å rope hurra for. Her gikk jeg for Macon villages 2006 i glasset, og det funket bra.

Ostene var balle kjedelige, emmentaler og en helt alminnelig brie, akkompagnet av ostetilbehør alla 1986; druer og paprika.

Jeg gledet meg egentlig litt til desserten, men da jeg så at det var en helt alminnelig ferdigkjøpt jordbærkake (typ tjukt med sukkerbunn, krem, og sporadiske jordbærbiter overtrukket med jordbærgelè) valgte jeg faktisk å stå over.

tok heller en kaffe og en martell XO, og pluss for deilig filterkaffe. smakte kjempegodt, og martell XO kan jo aldri bli feil. servicen var over og det ble som ofte er vanlig på long-haul delt ut vann og av med lyset. Ble litt skuffet over utvalget av AVOD-filmer, da jeg synes det var lite å rope hurra for på akkurat denne flyvningen. Sist må jeg påpeke at kabinbesetningen hadde en snodig måte å jobbe på, nesten konsekvent så jobbet de seg nedover en midtgang for så å fortsette på den andre istedenfor å ta begge på en gang synkront, men men mulig det er jeg som er rar.

Underveis hadde jeg litt problemer å sove, så jeg ble sittende å se på gamle filmer og drikke vin inntil jeg endelig duppet av for et par timer. våknet så igjen og tok et par glass vin, og da jeg hadde lyst på et tredje et smalt det fra den gamle biske dama som jeg beskrev på starten at "now is bleakfast!". Turte ikke annet enn å sette meg å holde kjeft og få servert frokosten som besto av frisk frukt og youghurt som en forrett, så var det tre choice på varmmat; omelett, sopp, bacon, sossiser og grillet tomat ellereggerøre med urter, kyllingpølse, rista sopp og grilla tomat eller Nuddelsuppe med "chinese roast pork".

Helt ålreit frokost og jeg fråtset i den gode filterkaffen!

Da var det klart for landing på Suvarnabhumi, og alt i alt synes jeg ikke Thai C-klasse er så mye bedre enn SK, da dette er det eneste jeg har å sammenligne med. Har jo ikke prøvd first, men savnet litt in-between servering, småting som tøfler og skopose etc... synes også self service stasjonen hos SK er et pluss. Men en ting skal thai ha; Flott servise og bestikk, ser virkelig lekkert ut!

02.08.09 TG 431 BKK-DPS
Avgang 0840 Landing 1400
Fly; B 777-200
Sete; 55 K

Smooth connection på BKK, og det var bare å kikke litt rundt før man tuslet bortover til gaten for å vente der. Gikk ombord og ble møtt av et svært hyggelig og ungt kabinpersonale og ble henvist til plassen min som endelig var et vindussete. Veldig positivt at det på et økonomisete ligger en pute som i tillegg er av tøy, det varmer i et norsk hjerte som stadig ser at selskapene her på berget stadig kutter ut mer og mer service, og de 100 smågrisene som flyr rundt hjemme ser ut som noen søplehauger inni. Det gjorde ikke dette flyet! minus for dårlig in-flight entertainment, men så var jo ikke turen så lang heller da.

vi tok av litt over tid, og når vi komo i luften begynte serveringen som først besto av vann og juice, før det ble delt ut refreshment towels. mer vann og juice kom på brett, før man fikk utdelt et brett med frukt, youghurt, og litt diverse annet småplukk. Varmmat hadde de to choice på; typ vanlig varm frokost (eggerøre, pølse etc) eller Kyllling med ris. siden jeg allerede hadde fårr en slik frokost for noen timer siden gikk jeg for kyllingen og den var svært velsmakende. Akkompagnert av gulrot og boc choi var jeg riktig fornøyd. Kabinpersonalet var uvanlig blide og service-minded, noe jeg kanskje ikke helt fikk følelsen av på turen før. Landing på DPS litt før tidtabell. Leg nr 2 imponerer! Veldig god økonomiservice!

Torsdag blir det Cathay pacific til Hong Kong, fortsettelse følger og håper rapporten faller i smak. ;-)

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote

Posting Rules