Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 11-07-2009, 22:26   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Årets Østen-tur! I bizz all the way

Fredag 19 juni var D-day for avreise til en deilig ferietur til Thailand og Filippinene. Det beste var at hele reisen skulle foregå i Biz, så ingen grunn til å grue seg til trange seter og våkenetter!

Turen fra KRS til OSL fredag morgen var ganske begivenhetsløs bortsett fra den meget korrekte svenske purser som var usedvanlig nystriglet og korrekt. Han skiftet tøy før serveringen og iførte seg forkle. Siden jeg satt langt fremme så jeg hvor pertentlig han pakket ned igjen forkle og uniform etter å ha skiftet før landing. Imponerende innsats for å servere en liten frokostpakke. Desverre ingen bilder fra denne delen av turen.

Ankomst OSL på rute og kanskje noen minutter før. Baggasjen var sjekket direkte gjennom til BKK fra KRS, men vi måtte allikevel sjekke inn på nytt på OSL ettersom det var separate billetter.

Før vi sjekket inn videre måtte reisekamerat T ut og ha seg en blås, og da fikk jeg tatt et par bilder i mellomtiden:

Vi var booket på Swiss sin første flight ut av OSL etter at de startet opp igjen ruta for er det 3 eller 4 gang?

Vi ble møtt med ballonger når vi kom til innsjekken.

Litt kø i denne innsjekken

Men på denne innsjekken var det som om de bare satt og ventet på at vi skulle komme!

Innsjekking gikk greit og vii fikk de setene vi hadde forhåndsbestilt.
Fikk til og med lurt til meg en pin med swiss og star alliance logo på. Deretter var det gjennom ny sikkerhetskontroll og opp i heisen.

Skulle vi her?

neida neida neida

Nå er vi på rett vei.
Men vi skal lenger inn!

Her ble det tid til litt internett og forfriskinger. Vi så også bussen vår taxe inn til gaten for første gang:

Snart måtte vi ned til gaten. På vei ned fra loungen tok jeg heisen, mens reisekamerat T tok trappen. Jeg fant det på sin plass å irettesette han for sitt valg, ettersom det å ta trappene er såååååå turistklasse!
Og der ble det delt ut både musserende, alkoholfritt og bløtkake:

Klart for boarding:

Bussen står klar:

Reinhold og Isolde stod klare til å ta imot oss:

Ingenting å utsette på benplassen heller:

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!

Last edited by Bizflyer; 12-07-2009 at 00:57.
Bizflyer is offline   Reply With Quote

Posting Rules