![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,992
|
![]()
Har omsider fått lest artikkelen, og synes også det var mye flås rundt nødlandinger og røyklukt. Fjas.
MEN - Setter man denne i sammenheng med forrige artikkel om "bogus parts" føles det som om SAS har hatt en tvilsom ledelseskultur. Det er åpenbart for enhver at ingen starter selskaper på Cayman Islands fordi det er så praktisk. Det er soleklart at man gjør det for å skjule noe. Det er i mine øyne et tydelig eksempel på dårlig corporate governance, og lite samfunnsmessig engasjenemt. EN ANNEN ting er at når ingen vet hvem de leier flyene av kan det åpne for en del spekulasjoner. For eksempel er det teknisk mulig at ledere i SAS er eiere i selskapene som eier flyene. Med andre ord vil de ha egeninteresse av å lease fly derfra. Det kalles korrupsjon. Det har sikkert ikke skjedd, men ved å skjule fakta er muligheten åpenbar. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Flyenes omflakkende liv | Discus | Flyforum | 2 | 21-09-2008 20:52 |