![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
|
![]()
Hvor ligger det juridiske ansvaret ved en konkurs hos en code-share partner?
Jeg tenker f.eks på kunder som har kjøpt billetter gjennom Norwegian på Sterling opererte flygninger. Har da passasjerene krav på refusjon fra Norwegian eller er da pengene tapt i dragsuget etter Sterling? Med tanke på hvor vanlig code-share er og siden vi går inn i et hardt år for flybransjen så er vel dette en relevant problemstilling også i fremtiden. Nå ser jeg at ofte at partneren/konkurenten prøver å "hjelpe" passasjerer som er rammet, men jeg lurer på hva de formelle reglene sier om dette? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Code share | TG923 | Flyforum | 6 | 11-02-2009 02:12 |
SAS og code share med QI | tripple-seven | Flyforum | 2 | 03-02-2008 21:24 |
Code-share spm. | Blubird | Flyforum | 2 | 30-10-2006 22:29 |
Definisjonsspørsmål ? Code-share? | ENGM RAMP | Flyforum | 15 | 22-08-2006 01:10 |
VARIG og TAM avslutter code-share | Blubird | Flyforum | 2 | 24-02-2005 09:01 |