Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 24-06-2008, 14:32   #1
3tflyer
ScanFlyer Blue

OBB 4 TRD-OSL-LHR-SIN (A380)-AKL

22.06: TRD - OSL
Så er det ut på langtur. Første strekning TRDOSL 379 er ikke mye å skrive om. Men 1 t. forsinket pg.a manglende mannskap. Tydelig å se at ferien har begynt, masse UM er og mange som er lite reisevante. Virrer rundt i midtgangen og setters seg ned på første ledige sete!
23.06-24.06: OSLLHR - SIN
Overnatting i Oslo før neste etappe OSLLHR med SK 803. Innsjekk gikk rast på Business Class skranken og fasttrack gikk som en drøm. Ble spurt om jeg var villig til å ta en annen routing OSLCPH- SIN og kompensasjon 150/300 EURO. Men da jeg hadde OSLLHRSIN i Business på A 380 var det lite aktuelt!!!! I rute fra Oslo og en velsmakende frokost med omelett, bacon etc ble raskt servert på mitt sete 2C. Vennlig og hyggelig mannskap i dag og de fikk unna servicen utmerket. Avgangen var tydeligvis helt full og 6 rader på både C og Y+. Feriestemningen var også tydelig i både loungen og på flyet. Masse familier og store reisefølger. En prøvde til og med å prate inn 8 stk loungen, og påstod at det var familie!
Det er vel også første gang jeg opplever både bleieskift og amming på sete 1 D i C klasse.
Landing på tid på LHR , så var det rett til SQ lounge. Ikke særlig stor og arkitektur, mat etc. er faktisk dårligere enn SAS loungen rett bortenfor. Men du får servert Campagne! Men trådløst internett er fraværende, og kun 3 PCer som er både trege og virusinfiserte. Så ble det boarding for suites og business class først. Jeg var utrolig spent, har sett bilder av den nye business classen på hjemmesiden til SQ. Og den skuffet ikke! Du blir fulgt på plass til ditt sete (14 C), som er utrolig bredt, med egen ”avdeling” for soving, stor flatskjerm, uttak for USB stick, smårom for mobil, briller etc. Et utrolig utvalg av filmer, musikk etc. Siden seatingen er 1 + 2 + 1 har alle lett tilgang til midtgang etc. Jakka ble tatt vare på og champagnen kom raskt, meny ble utdelt før takeoff og en kunne bestille drinker som ble servert raskt etter avgang – det ble en Silver Kris Sling. SQs egen variant av Singapore Sling, som smakte helt fortreffelig. Så var det tid for lunch, med Charles Heidisieck, Satay, varmrøkt laks, marinert lam (valg mellom 4 hovedretter) med en utmerket rødvin, Hagen Dazs icecream, fruit, Cheese og gourmet coffee + XO Otard. Hele servicen er forresten designet av Givenchy spesielt for SQ. Så var det å prøve senga! Seteryggen legges ned og vips har du en skikkelig seng og ikke slikt ”sklibrett” som på SK, LH etc. som ikke er helt ”flattbed”. Etter 6 – 7 timers god søvn var det tid for litt frokost. Egg og bacon omelett, frukt, etc som var lekkert tilberedt og du kunne velge om du ville ha den både 2.5 timer eller 1.5 t. før landing. Landing 15.min før tid og nesten først ut av flyet og immigrasjon uten kø! Neste etappe blir om to dager til Auckland med SQ. Men det slår neppe A380, business class blir ikke som før etter dette! Beklager, men det blir ingen bilder. Kameraet har gått til h…, satser på å kjøpe nytt her i Singapore!
3tflyer is offline   Reply With Quote

Posting Rules