![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
Posts: 634
|
![]()
Ved avgang på en WF-flight i dag opplevde jeg noe nytt (for meg): Flyet stilte seg pent opp på enden av en rullebanen, ga full gass men bråbremset deretter etter 5-6 sekunder. Etter 15-20 sekunders venting var det opp i luften på nytt, denne gangen som vanlig (detter var på en laaaang rullebane, så vi hadde antageligvis massevis av plass å ta av uten å måtte kjrøe tilbake til enden).
Jeg tenkte at her hadde det dukket opp en elg eller noe slikt, men vel oppe i luften fikk vi forklart at det hadde oppstått en misforståelse mellom cockpit og flygeleder om hvorvidt flyet var klarert for avgang eller ikke. (Det var annen trafikk på flyplassen, men ingen andre på rullebanen, så vidt jeg kunne se.) Hvor ofte oppstår dlike misforståelser? Og hva er det tårnet sier til flyet som utløser en slik bråstopp? Jeg opplevde ikke dette som dramatisk, men det var noen medpassasjerer som så seg spørrende rundt etter bråstoppen, som var omtrent så "hard" som en litt røff kortbane-landing i dårlig vær vinterstid... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY3225 13/10 - avbrutt landing? | Someone | Småprat | 1 | 13-10-2014 22:49 |
Grei måte og bli avbrutt på | Toby91 | Bilder & foto | 8 | 21-06-2012 23:03 |
FlyNordic med avbrutt avgang på OSL! | Speedbird | Flyforum | 14 | 06-11-2007 17:14 |
Avbrutt landing i TRD | MD11 | Flyforum | 7 | 11-09-2007 07:52 |
CO avbrutt take off i LAS | Tommy777 | Flyforum | 1 | 19-03-2007 06:15 |