![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
For å forhindre at passasjer og bagasje ikke er på samme fly (for at man ikke skal sprenge seg selv i luften) må man vise identifikasjon.
Men hvor mye sikker er denne regelen? La oss si at jeg kommer fra transfer på et forsinket fly på Gardermoen, plasserer en bombe med fjernutløser i den som vi tar utgangspunkt i at ikke blir oppdaget i sikkerhetskontrollen, reiser hjem med SK0001 og melder bagasjen savnet ved ankomst hjemme. Hva skjer da? Jo, Bagasjen blir sendt hjem med neste fly; (SK0002). Hvor var da poenget med å kunne kontrollere at pax og bag er på samme fly når det ofte ikke er slik? Vil også påpeke for de paranoide at jeg ikke har slike planer, men bare kritiserer sikkerheten. Last edited by anders320; 10-01-2008 at 16:23. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er poenget med regional subsidiaries? | Mjolnir | Flyforum | 15 | 29-05-2011 16:07 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
Hva er poenget med nett- og self-checkin? | LN-BRK | Flyforum | 27 | 17-06-2005 00:36 |