![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 204
|
![]()
Möjligt att Berlin är mer turism än business men det är en stor stad (Berlin-Brandenburg har 6 miljoner) med en del tech, huvudstad och annat internationellt så det är nog lite business också…
Angående HAM så har jag kanske fel i point to point och feed men det är trots allt ett område med 5 miljoner. CPH har mer trafik på KEF… jag har svårt att tro att SAS inte hållit sig tillbaka på de två städerna pga av alliansen. Jag vet att i båda städerna har man uttryckt ett missnöje mot Lufthansa att de inte bedriver någon LH från de städerna. Möjligt att SAS/CPH inte helt kan konkurrera med LH och FRA/MUC men det borde finnas en nisch och ju bättre SAS/CPH produkten blir desto mer trafik kanske man kan ta. Läste någonstans att AFKLM såg SAS/CPH som deras tredje hub för den norra ”flanken” Last edited by Jccl; 22-01-2024 at 10:11. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |