![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Interessant artikkel fra Kyst.no der eksportnæringen med Marine Harvest i fronten synes direktekapasiteten til Kina er alt for lav:
Quote:
Med tanke på arbeidet Avinor gjør både på pax og ikke minst frakt så stusser jeg litt over at de ikke har kommet lengre. Ja, det tar vesentlig mer tid å få på plass en pax rute men innenfor frakt så er det en helt annen fleksibilitet til å kunne starte direkteruter. Som nevnt tidligere så har myndighetene er viktig rolle i opprettelsen av nye ruter, og kanskje spesielt til Kina. Når bransjen nå sikter direkte mot Nærings- og Fiskeridepartementet og Samferdselsdepartementet så er det jo ting som tyder på at de er alt for passive her? Hvorfor er de det? Er det lobbyistene til SAS og DY som styrer showet? For ikke å snakke om Hainan som har søkt om rettigheter til OSL men der det ennå ikke har skjedd noe, samtidig som de i mellomtiden har annonsert en rekke andre nye ruter. Stusser litt på dette da regjeringen er så klar og tydelig på at de skal legge til rette for at sjømatnæringen skal vokse videre samtidig som de ikke gjør en innsats for å tilrettelegge for direktekapasitet til det enorme kinesiske markedet. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Misfornøyd med Qatar Airways | TLS at OSL | Småprat | 1 | 11-07-2013 15:30 |
Finnair med ny rute til Kina | Mugnas | Flyforum | 4 | 05-07-2011 14:47 |
Danske storkunder misfornøyd med SAS | Molinari | Flyforum | 5 | 25-11-2008 21:43 |
Iberia misfornøyd med BA | Someone | Flyforum | 5 | 30-11-2006 15:34 |
Norwegian misfornøyd med SAS Braathens | EB | Flyforum | 26 | 02-11-2006 15:00 |