![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei alle medflyvere!
Jeg har en problemstilling jeg gjerne skulle drøftet med forumet. Jeg jobber for tiden for et større helse og velvære selskap og er tildelt et prosjekt som sikter seg inn på Frequent og Long Haul travellers. Som dere alle vet er der flere plager og helsemessige symptomer som relaterer seg til denne typen reising, det være seg de mest åpenbare som trøtthet, dehydrering, vansker med fordøyelsen og det evige problemet med at man drar på seg forkjølelser fra andre passasjerer grunnet svekket immunsystem og resirkulert luft, men også langtidseffekter av stråling. Her er det selskapet jeg jobber i har sett sitt snitt til å komme opp med et produkt, en tjeneste eller annet som skal ta sikte på å minimere påkjenningen av slike flyvninger og gjøre passasjerene bedre til kropp og sinns slik at de kan effektivisere ferien, forretningsreisen sin eller hva annet de skulle måtte ta seg til. Men for å vite hva det er kundene faktisk vil ha, hvordan et hypotetisk produkt burde se ut eller hva det burde hovedsaklig fokusere på så er dere, de potensielle kundene de mest åpenbare å rådføre seg med. Derfor har jeg satt opp et par spm som jeg gjerne skulle fått noe tilbakemelding på som jeg kan ta med meg videre i utformingen av en løsning. Jeg vet det finnes selskaper idag som opererer med personlige løsninger som baserer seg på hvor du reiser fra, en medisinsk profil og hvor du skal, men dette er svært high-end og dyrt. Målet vårt er å treffe "massemarkedet" av reisende og at det skal være tilgjengelig for alle! 1. Hvilke symptomer/problemer er du mest plaget av når du reiser ofte eller langt? 2. Hvilke forberedelser gjør du for å minske påkjenningen av disse symptomene? Det kan være i form av tilskudd, ekstra fokus på visse næringsstoffer, praktiske forberedelser eller annet. 3. Om ja til tilskudd, hva sikter de på å helbrede/preventere, hvilken effekt føler du at de har og hvor får man kjøpt slike tilskudd? Flyplass, dagligvare, internett eller apotek? 4. Føler du at det er nok tilbud idag for reisende? 5. Om det fantes en løsning som rettet seg mot langtveisfarende og folk som flyr ofte, hvordan ville det sett ut, og hvor ville du antatt at det ble solgt? Andre innspill eller spørsmål kan kommenteres under eller sendes på privat melding så skal jeg svare etter beste evne fortløpende! Takk på forhånd! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyers Rights-rettssaken | vbirk | Flyforum | 14 | 24-09-2017 20:08 |
Skyteam-program for infrequent flyers | Mjolnir | Reiseforum | 29 | 11-01-2013 14:42 |
Helse/sertifikat | jointstrike | General Aviation og sjøfly | 6 | 08-07-2010 23:35 |
Skremmende rapport om flygeledernes helse | TG923 | Flyforum | 0 | 01-09-2005 17:01 |
Helse sunnmøre tek til fornuft | wf145 | Flyforum | 0 | 08-12-2004 08:05 |