Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 25-12-2015, 19:20   #1
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Adventstur med nye SAS Biz og Pluss + Guangzhou

Kom i mai over en billig billett til med SAS til Hong Kong. Da jeg allerede hadde besøkt både Macau og Hong Kong tenkte jeg bruke det til en tur til Guangzhou. Og da kunne jeg jo også prøve årets nyoppussede fly fra SAS.

Klager på uklare bilder bes sendes til Canon.

OSL-ARN SK484 22A 737-800
ARN-HKG SK963 6A A330-300

HKG-ARN SK964 27H A330-300
(ARN-OSL SK499 20F 737-700)

Da man flyr over Russland må man legge inn passinfo på bestillingen dagen før.

OSL-ARN
Startet med en kort flight til ARN. Stinn brakke, ingenting spesielt å melde. Wlan fungerte og da typen ved siden av meg så det ville han også prøve, men har klarte ikke komme seg online. Måtte forklare for han hvilken policy SAS hadde for aksess for det er jo ikke noe man så lett forstår når man prøver logge seg inn.

ARN-HKG
Med 2 timer på ARN gikk jeg som vanlig først til gaten for å se hva jeg skulle gjennom før jeg gikk til loungen. Gaten ligger i en stor sone etter passkontroll utenfor Schengen. På OSL er dette et lite område uten lounge, men da det var en lounge der inne på ARN dobbeltsjekket jeg ikke om SAS hadde adgang til loungen. Det viste seg at omtrent alt av andre selskaper som fløy derifra brukte den loungen, men ikke SAS. I informasjonsskranken SAS faktisk hadde der sa de at det jo bare var å gå ut gjennom ankomst og så inn igjen gjennom sikkerhetssjekken. Det var ikke en aktuell variant for meg så jeg ble sittende lenge og blomstre ved gaten.

Endelig slapp man inn til nye biz. Vannflaske, pute og liten toalettmappe lå klart ved setet. Setet og justeringen av det ble jeg aldri helt fortrolig med. Når jeg først satte meg ned var det som å sitte på billigste skumgummi rett på en trebenk. Det var innstillinger for både å gjøre setet hardere og massasje som ikke så ut til å fungere.

Når man ligger stikker man føttene inn under sidebordet til setet forran. Setene er altså ikke rett etter hverandre. Sete 2,4,6,8 har sidebordet ut mot midtgang slik at man er litt mere avskjermet.

Jeg fant ikke ut av hvor det var meningen at man skulle gjøre av skoene. De kunne ikke ligge rett forran setet så jeg plasserte dem helt forran ved føttene. Det tok av plassen slik at jeg ikke kunne ligge helt utstrakt.

Det var fint med hylle og sidebord man kunne bruke hele tiden, men det manglet plass til sko og ting som ikke passer i hylla/sidebord.

Trepunkts belte!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4948.jpg
Views:	3426
Size:	68.6 KB
ID:	39907   Click image for larger version

Name:	IMG_4949.jpg
Views:	3437
Size:	88.7 KB
ID:	39908   Click image for larger version

Name:	IMG_4954.jpg
Views:	3440
Size:	117.6 KB
ID:	39909  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 26-12-2015 at 01:29.
robertaas is offline   Reply With Quote

Posting Rules