Quote:
Originally Posted by gustavf
I nesten alle andre saker der det er uenighet i nemnda, stemmer flyselskapenes representanter mot erstatning.
|
Det er også interessant at det er personen med antageligvis størst juridisk kompetanse. Men det er også noe med sammensettingen av juryen som er ulik i sakene. Hvis selskapene føler at det er slik deres praksis er så ønsker man ikke at andre selskaper skal "slippe unna" billigere.
Quote:
Originally Posted by gustavf
Interessant nok nevnes det også at beskyttelse har blitt mer tilgjengelig, så kanskje vi får praksisendringer her?
|
Barnevogner er et interessant tema. I regler så er det som regel regnet som skjør bagasje ikke egnet for transport. Men fra gammelt av, i tiden hvor man ikke i hovedsak konkurrerte på pris, men på service og andre ting, så man fikk svært negativ omtale av ikke å erstatte barnevogner når den var skadet, siden det er ganske vesentlig for familier med spedbarn eller mindre småbarn. Derfor har praksis blitt slik. Men med
LCC'ene så har dette endret seg.
Quote:
Originally Posted by gustavf
Litt overraskende at ikke flyselskapet får ansvaret for denne forsinkelsen, synes jeg.
|
Flyselskapet er ikke skyld her, flyet landet på rutetid, tiden mellom avgangene er lengre enn
MCT. Flyselskapet kan ønske seg "bedre" parkeringer, men endelig avgjørelse gjøres av flyplassen (
ATC/Flyparkering), og er dermed utenfor flyselskapets kontroll.