Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 01-10-2012, 16:31   #18
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: IC på OSL vs CPH....hva er en IC-rute og tellemåter av dette (splittet)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Det heter vel egentlig Markedsføring og jeg ser ikke at CPH og Kastrup på noen som helst måte er verre enn andre flyplasser i den sammenheng
Det er et krav om at sammenliknende reklame skal være korrekt og relevant.

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Jeg synes det er viktig å få fram at i denne saken så var poenget til representanten fra CPH at den nordiske regionen har god økonomi, mens stort sett inntrykket internasjonalt så har man det at hele Europa lider under et grekervelde og er økonomisk allerede langt inn i stupet. Så i denne sammenhengen er han med på og faktisk også selge OSL. Samtidig er jo påstanden at det bare er fem intercont ruter ikke nødvendigvis negativ, det viser jo at man burde ha et større potensiale.

Men så kommer representantene og besøker flyplassen og ser hvor lite plass det er, og har du mer enn 30 min t/a så må du regne med å bli tauet bort fra terminalen, det er lite attraktivt.

dc-8-63 har summert opp veldig bra hvor problemet ligger. Det er klart at på et forum som dette så er det begrenset hva slags muligheter og påvirkning man har, men det er ingen tvil at nordmenn er flinkere til å sutre og føle seg mindreverdige, mens f.eks. danskene bruker den energien på å selge flyplassen sin internasjonalt.

De som driver OSL hviler for mye på sine laurbær, og tror at en arkitekt-pris er alt som skal til for at flyplassen skal være bra.
Det er ingen tvil om at danskene i mange tilfeller er betydelig flinkere til å tenke forretning - det er en kjent sak, men det må da være lov til å stille seg kritisk til en litt lemfeldig omgang med virkeligheten. Det var imidlertid ikke min hensikt å bidra til sutring, men bare påpeke at når man sammenlikner seg med andre så bør man kanskje være litt etterrettelig med fakta. Jeg tror vel den viktigste årsaken til at man trekker med seg Norge er for å fremheve CPH som en attrativ port inn mot Skandinavia, og hvis det er riktig at dansk økonomi sliter så er det selvsagt flott å kunne trekke på gode naboers sunne, oljefyrte økonomi.

Blir Qatar og Thai forresten tauet bort? Jeg antar de begge har mer enn 30 minutters t/a.

Last edited by TOS; 01-10-2012 at 17:19.
TOS is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva blir første A380 rute fra OSL? Rudisha Småprat 47 13-09-2015 20:37
Hva er dette for noe på FLR24 på OSL? LN-RPL Register- og ATC-Forum 1 22-03-2013 20:40
SAS IC til OSL, eller hva hvis de forsvinner? (splittet fra Delta og CPH) vstenhjem Flyforum 5 04-03-2010 11:03
Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå? Utflyttet TripReports 120 18-07-2008 13:42
ARN, CPH og OSL hva blir sluttstatistikken for 2007? LN-AFG Flyforum 79 15-01-2008 10:00


All times are GMT +2. The time now is 11:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.