Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2015, 17:16   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Au da, HiFly - tok Saudi-fly til Israel

Når man dealer med sandkasseselskapene, bør man lese kontrakten ...

http://onemileatatime.boardingarea.c...Mile+at+a+Time

Quote:
According to Saudia, by taking the plane to Tel Aviv, Hi Fly had committed a blatant violation of the contract, which mandates that the leasing company obtain written approval mentioning the airports where it is to land or undergo routine maintenance.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2015, 18:18   #2
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Default Re: Au da, HiFly ......

Auda!

Litt strengt kanskje, men sånn business..
Old 11-05-2015, 19:31   #3
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Makan til sprøjt!

Kan ikke la flyet få maintenance der fordi det er Israel?? Og folk spør seg hvorfor det blir krig i verden?

Noen som har sand på hjernen spør du meg..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2015, 22:22   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Makan til sprøjt!

Kan ikke la flyet få maintenance der fordi det er Israel?? Og folk spør seg hvorfor det blir krig i verden?

Noen som har sand på hjernen spør du meg..

Kim
Huff ja - dette høres jo nesten like useriøst ut som disse landene som blant annet Norge boikotter Iran.. Snø på hjernen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2015, 23:38   #5
flyKSU
ScanFlyer Molded

flyKSU's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Huff ja - dette høres jo nesten like useriøst ut som disse landene som blant annet Norge boikotter Iran.. Snø på hjernen.
Ganske stor forskjell på målrettede sanksjoner og full boikott.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 09:43   #6
kimpe

kimpe's Avatar

Default Re: Au da, HiFly - tok Saudi-fly til Israel

Sorry SudCaravelle, men for meg er et menneske uansett et menneske, om man er blå, gul, sort eller hvit!

Det er religioner som skaper krig, ulikheter og bråk og derfor synes jeg det Saudian gjør her er helt forkastelig. Man må kunne respektere hverandre selv om man ikke går ned på knær mot Mekka 5 ganger om dagen! Og det gjelder selvsagt andre veien også!

Kim
Old 12-05-2015, 10:08   #7
sexten
ScanFlyer Blue

Må sei meg litt einig med SudCaravelle her..
Sjølv om det ikkje er veldig realistisk så trur eg heller ikkje det norske folk hadde satt veldig stor pris på om norske fly vart sendt til land som Syria, Nord-Korea eller Russland for vedlikehald..
Så å fordømme denne typen oppførsel vert å kaste litt stein i glashus. Eg seier ikkje at det er rett på noko som helst måte, men det er heller ikkje så veldig vanskjeleg å forstå med tanke på historikk osv.

No er det jo slik at det nettopp er historien som gjer at Saudi-Arabia ikkje vil hjelpe Israel på noko som helst måte, sjølv om ein kanskje kan seie at religion ein gong i tida har vore ein sterkt medvirkande årsak.

Å dra inn Mekka i biletet vert svært flåsete i mine auger, då det er sjølve landet Israel dei boikottar og ikkje religionen i seg sjølv.

P.S. Det er sterke krefter i Noreg som vil sanksjonere Israel og, er dette fordi dei misliker religionen deira?
sexten is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 10:21   #8
sukram
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Må sei meg litt einig med SudCaravelle her..
Sjølv om det ikkje er veldig realistisk så trur eg heller ikkje det norske folk hadde satt veldig stor pris på om norske fly vart sendt til land som Syria, Nord-Korea eller Russland for vedlikehald..
Det ALLER største problemet her er nok at folk, med god grunn, ikke tror at en Boieng/Airbus som har blitt vedlikeholdt i Nord-Korea kommer tilbake i en god tilstand. Siden Nord-Korea er boikottet og ikke kan importere så mye som en eneste flydel, så ser jeg for meg at det hele holdes sammen av lokal tyggis og egenprodusert gaffatape.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 11:16   #9
kimpe

kimpe's Avatar

La oss nå ikke gjøre dette til et religionsforum, da blir det lange dager foran tastaturet på noen og enhver.

Hi-fly gikk på en smell, Saudian sparket i fra seg, de lokale i Tel-Aviv fikk bra bilder av en sjelden fugl, og livet forøvrig går videre enten man vil det eller ei.

Kim
Old 12-05-2015, 12:58   #10
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Det ALLER største problemet her er nok at folk, med god grunn, ikke tror at en Boieng/Airbus som har blitt vedlikeholdt i Nord-Korea kommer tilbake i en god tilstand. Siden Nord-Korea er boikottet og ikke kan importere så mye som en eneste flydel, så ser jeg for meg at det hele holdes sammen av lokal tyggis og egenprodusert gaffatape.
Fint at det ikke finnes noen fly fra hverken Boeing eller Airbus i Nord Korea da
Der borte kommer flyene fra Tupolev, Ilyushin og Antonov. Siden russerne er på godfot med nordkoreanerne, går det sikkert bra det!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 14:22   #11
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
La oss nå ikke gjøre dette til et religionsforum, da blir det lange dager foran tastaturet på noen og enhver.

Hi-fly gikk på en smell, Saudian sparket i fra seg, de lokale i Tel-Aviv fikk bra bilder av en sjelden fugl, og livet forøvrig går videre enten man vil det eller ei.

Kim

Amen....
krølle is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 15:07   #12
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Og det kostede så Hi-Fly en helt sikkert god kontrakt...
Som de aldrig får igen....
Hilsen Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 15:17   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg tror vel det sentrale i forhold til kanselleringen av kontrakten kanskje er det følgende: "Such landing or operation process should take place in a country that shares diplomatic relations with the Kingdom of Saudi Arabia to enable Saudia staff and the Civil Aviation authority to conduct inspection and follow up on the maintenance operation at any time,"
TOS is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 15:45   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg tror vel det sentrale i forhold til kanselleringen av kontrakten kanskje er det følgende: "Such landing or operation process should take place in a country that shares diplomatic relations with the Kingdom of Saudi Arabia to enable Saudia staff and the Civil Aviation authority to conduct inspection and follow up on the maintenance operation at any time,"
Takk. Beste innlegget i tråden!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2015, 15:48   #15
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
De får skylde på staten sin. Hadde Saudi-Arabia anerkjent Israel, slik samtlige normale land gjør, hadde de hatt diplomatiske relasjoner, og dette hadde heller ikke vært noe problem.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules