Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2015, 10:38   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,047
OBB 19 Emirates og fremtiden i Skandinavia

Emirates sin sjef kommer til København torsdag hvor han skal presentere Emirates sine fremtidsplaner for det skandinaviske markedet.
Så får vi se hvor mye håndfast som faktisk kommer, men der at danskene spekulerer i en økning på CPH

http://www.standby.dk/emirates-oeger-i-koebenhavn/
Quote:
Sir Tim Clark vil præsentere sit syn på luftfartsindustrien og det danske marked, ligesom han vil præsentere Emirates’ fremtidsplaner i Skandinavien,” hedder det i indbydelsen
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 10:49   #2
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Det vil ikke være unaturlig at de øker til doble daglige der nede. Har mer tro på det enn 380 ops selv om jeg tror CPH kan være veldig interessert i PR effekten av dette.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 10:55   #3
Michael
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Så får vi se hvor lang tid det tar før vi får en EK-freighter på OSL. Virker som et umettelig cargomarked ut fra OSL. Selv med dager med lavt pax-belegg er vi på maksvektene på 77W på grunn av store mengder cargo.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 10:59   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,047
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Michael View Post
Virker som et umettelig cargomarked ut fra OSL.
Problemet her er vel inn, slik at for EK i dag fyller dagens flight til maks også sender resten på lastebil til CPH?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 11:18   #5
Michael
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2011
Location: Oslo
Posts: 611
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Problemet her er vel inn, slik at for EK i dag fyller dagens flight til maks også sender resten på lastebil til CPH?
Ja, inn er det litt mer glissent.

Men, ja. Det blir sendt frakt med lastebil til CPH/HAM bl.a. Mener å ha hørt at de sender til AMS ved noen anledninger også.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 11:36   #6
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Michael View Post
Ja, inn er det litt mer glissent.

Men, ja. Det blir sendt frakt med lastebil til CPH/HAM bl.a. Mener å ha hørt at de sender til AMS ved noen anledninger også.
Det sendes truck til ARN/CPH/HAM/AMS..... you name it.

EK cargo ved OSL er flinke til å finne løsninger og alternativer.

Utfordringen er plass videre fra DXB. 380 er et flott fly til mye, men for cargo og spesielt den litt spesielle cargo vi har fra norge er det et crap fly.

Alt for lite plass cargo space på maskinen, så man sliter ofte med plassen videre ex DXB når det er 380 involvert....

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 11:43   #7
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Noen signaler om Gøteborg er vel også kanskje en mulighet? Men en eventuell lansering tar de vel i selve Gøteborg.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 11:49   #8
EBGflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 380
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Lidt om arrangementet her:
http://presidentsinstitute.com/copenhagen-summits/

Der er vel mere et summit for business leaders, så ikke sikkert, at der overhovedet kommer noget nyt dér.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 11:57   #9
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by EBGflyer View Post
Lidt om arrangementet her:
http://presidentsinstitute.com/copenhagen-summits/

Der er vel mere et summit for business leaders, så ikke sikkert, at der overhovedet kommer noget nyt dér.
Jeg forstår det sådan, at Emirates først afholder sit eget "show" på Hotel D'angleterre, hvorefter chefen skal tale til det omtalte Copenhagen Summits-møde i Bella Center senere på dagen.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 14:09   #10
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Da har vi fått litt info om EK i Skandinavia. De reduserer på OSL og ARN til 6u fra 1.okt til 30.nov. Er vel lavsesong men overrasket likevel.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 14:18   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,047
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Da har vi fått litt info om EK i Skandinavia. De reduserer på OSL og ARN til 6u fra 1.okt til 30.nov. Er vel lavsesong men overrasket likevel.
OSL så fløy de vel stort sett med 77L i fjor høst? Så hvis de fortsetter med 77W så er vel ikke nedgangen i seter veldig stor? Med mindre de går tilbake til 77L så klart
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 14:29   #12
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
OSL så fløy de vel stort sett med 77L i fjor høst? Så hvis de fortsetter med 77W så er vel ikke nedgangen i seter veldig stor? Med mindre de går tilbake til 77L så klart
Det har du rett i. Det er vel strengt talt nesten snakk om en økning i antall seter uten at jeg er fullstendig oversikt over hvilke dager de benyttet L kontra W.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 19:13   #13
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
EK cargo ved OSL er flinke til å finne løsninger og alternativer.... men for cargo og spesielt den litt spesielle cargo vi har fra norge er det et crap fly.
Spesiell cargo; hvordan skiller denne frakten fra OSL/Norge seg ut?
Hva er det som er typisk og hva går det mye volum av i eksport?

Edvard
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 19:31   #14
jewer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2009
Location: CPH
Posts: 125
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Det vil ikke være unaturlig at de øker til doble daglige der nede. Har mer tro på det enn 380 ops selv om jeg tror CPH kan være veldig interessert i PR effekten av dette.
380 rygtet verserer ligeledes med Qatar fra okt/nov. CPH's fire category bliver ihvertfald hævet til 10 inden okt. Iflg. CPH fire & rescue.

Men klart det har en vis PR effekt at brøste sig med A380 destination.
jewer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 19:42   #15
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Spesiell cargo; hvordan skiller denne frakten fra OSL/Norge seg ut?
Hva er det som er typisk og hva går det mye volum av i eksport?

Edvard
Fisk fisk fisk.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 21:58   #16
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Det sendes truck til ARN/CPH/HAM/AMS..... you name it.



EK cargo ved OSL er flinke til å finne løsninger og alternativer.



Utfordringen er plass videre fra DXB. 380 er et flott fly til mye, men for cargo og spesielt den litt spesielle cargo vi har fra norge er det et crap fly.



Alt for lite plass cargo space på maskinen, så man sliter ofte med plassen videre ex DXB når det er 380 involvert....



S

Det som truckes inn, kan jo også truckes ut. Trodde fisk var litt mer "tidsbegrenset" gods, slik at det kanskje hadde lønnet seg å trucket ut det som kom inn til OSL. Men nå er jeg også langt på jordet over min viten på dette punktet .
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2015, 21:58   #17
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by ENGM 911 View Post
Fisk fisk fisk.
Norge eksporterte 999 000 tonn laks i 2014 hvilket tilsvarte en verdi på 43,9 milliarder NOK. Verdien økte med 11% fra 2013, mens vektmessig var det 4% økning. Rundt 1,4% av eksporten gikk til Øst-Asia.

I tillegg til dette eksporterte Norge regnbueørret for 2,34 milliarder NOK som tilsvarte 50 700 tonn.

Kilde: Norges Sjømatråd
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 14:55   #18
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

From October 1st, Emirates will operate twice daily at Zurich with A380s. Its second daily flight, currently operated by a B777-300ER, will gain the A380.

1 stk. ledig B777-300ER til CPH?
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 15:07   #19
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by ThomasB View Post
From October 1st, Emirates will operate twice daily at Zurich with A380s. Its second daily flight, currently operated by a B777-300ER, will gain the A380.

1 stk. ledig B777-300ER til CPH?
Skal ikke se bort i fra det. Andre tips er cargo ops på OSL, og kanskje til og med pax til HEL. Og så er jeg fremdeles overrasket over at ingen arabere, og kanskje spesielt QR/EY med 319/320 ikke har landet på GOT enda. Uforståelig.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2015, 15:14   #20
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Emirates og fremtiden i Skandinavia

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Skal ikke se bort i fra det. Andre tips er cargo ops på OSL, og kanskje til og med pax til HEL. Og så er jeg fremdeles overrasket over at ingen arabere, og kanskje spesielt QR/EY med 319/320 ikke har landet på GOT enda. Uforståelig.
Jeg troede allerede, at fragtfly til OSL var mere eller mindre besluttet.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boeing tester fremtiden LN-VLE Flyforum 0 19-08-2012 12:55
Heathrow og fremtiden Vede Flyforum 1 27-09-2010 20:10
Fremtiden for 100LL Speedbird Flyteknisk forum 4 05-06-2009 22:48
Flere fly i fremtiden... Trety Flyforum 1 13-07-2006 16:05
Fremtiden er ..... LN-MOW Flyforum 6 25-08-2005 20:36


All times are GMT +2. The time now is 10:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.