![]() |
|
![]() |
#81 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]() Quote:
Meningen var å ansette disse samtidig med kabinen, men jeg leste et sted noe om at det var visse problemer med det regulatoriske for piloter ansatt i vikarbyråer og basert i USA. Mulig det er klaret opp i ... |
|
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
|
![]()
Moderator
Hei, diskusjonen om bemanningsselskaper i luftfarten er flyttet til arbeidsforumet hvor den diskusjonene passer bedre inn /moderator |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Rimelig klar tale fra denne karen ...
A Concerned Citizen for a Fair America (Correspondence in Support of Norwegian Air International Limited) http://www.regulations.gov/#!documen...2013-0204-0021 |
![]() |
![]() |
#84 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 165
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#85 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]()
Fant ham på Facebook og deler av et innlegg han skrev om et annet flyselskap - er nok en floridansk kranglefant.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Kranglefant eller ei; Hvis det han skriver er i tråd med sannheten, er det et fint bidrag i debatten.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Det var ikke meg - lover
![]() Men han har jo ett par poenger og det er at de amerikanske selskapene langt i fra er så uskyldige som de later som. Enklte gjør jo akkurat det samme som DY med baser i sør-amerika!? Skulle vel også tatt seg ut her hjemme om SAS hadde gitt de Widerøe ansatte piloter "McDonalds lønninger" og satt dem til å fly ruter for SAS på "hovednettet"? (Men nå får vel ny-ansatte piloter i SAS snart McD lønninger så da er de vel snart like gode) Det som skiller DY fra andre er; - organiseringsmodellen med bemanningsbyråer og ressurs-selskaper o.l. - at de "bytter flag" innen handelsområdet EU/EØS. Noe som forøvrig er helt lovlig og faktisk noe av poenget med EU/EØS! Og dersom dette siste liksom skal brukes imot DY fordi ramme-vilkårene i Irland er "for bra i forhold til norske" bør jo konsekvensen faktisk bli å ekskludere hele Irland fra OpenSkies - ikke bare ett selskap!! Hadde det vært ett spansk selskap som hadde gjort det same, hadde det ikke vært noen overhodet som hadde reagert! Å bruke dette prinsippielt imot DY vil jo også bety at alle land med høyt kostnadsnivå og regleverk som på noe punkt er strengere enn andres får ikke lov til å flagge ut helt eller delvis produksjon/administrasjon - ikke engang i sitt eget marked!? Da kan vi jo like godt legge ned store deler av nord-europeisk næringsliv og industri! Vi kan faktisk legge ned hele EU mens vi er igang. Så jeg regner faktisk med at EU følger denne saken nøye og ikke vil godta ett "blankt nei" fra DoT sånn uten videre.. Mitt tips er at DY får en "middlertidig" tillatelse og at det deretter blir en dialog EU/USA om regelverket. W Last edited by Wahoo; 03-05-2014 at 12:21. |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]() Quote:
Dersom det faktisk er slik at flyselskaper leier inn skribenter i denne skarve diskusjonsgruppen er det jo faktisk ganske alvorlig. Jeg var ikke klar over at Flyprat er et så seriøst og meningsbærende media at div. flyselskaper bruker ressurser og energi på å påvirke debattene her inne ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror nok lille flyprat er utelatt av dette gode selskap VC-10, men slike betalte påvirkere finnes helt klart på større internasjonale flyforum. Vi behøver ikke gå lenger enn til a.net og p.org (skriver med hensikt ikke fulle navn på websidene, men jeg tror dere vet hva jeg mener) hvor slike aktører med et stort advokatfirma som støtte mer eller mindre kan si hva de vil, mens vi øvrige deltakere kan risikere å bli saksøkt for små detaljer. Med andre ord er det pengene som rår, og ut med skyllevannet går sannheten.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Vi har ganske god oversikt over de som deltar i debattene her. Vi har aldri hatt mistanke om at noen har seilt under falskt flagg. Selvfølgelig, og heldigvis, har vi ansatte fra flyselskapene her, men da som normale debattanter med rimelig åpne kort. PR-byråer eller betalte påvirkere har vi ikke sett snurten av, men hvem vet. Det kan jo komme.
|
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Og hvis flyselskapene er tilstedet i ett forum kan man regne med at foreningene er minst like godt
representert. Noen av oss har vel hatt den følelsen her inne av og til også, så jeg klandrer ikke Scarebus for den kommentaren - selv om det selvsagt ikke er tilfellet for min del ![]() W |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
<mod>
Tilbake til sakens kjerne, kanskje? --> USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul mvh, moderatorkorpset/iluminati </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
|
![]()
Jeg vet om flere amerikanske kapteiner i FR. Disse kan vel kanskje tro at gresset er grønnere i DY/DU (FR versjon 2.0).
|
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
De eneste som kan ta noe slikt er vel de som allerede er på ALPA's master scab list, og har ingenting å tape. Er de ikke der blir de svartelistet fort som fy av å deale med Thaiwegian. Er man først listet er jo karrieren i USA over. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Finnes vel ikke noe mere norskt enn Norwegian Air?
De gjør jo akkurat som Vikingene, tar skipene sine utenlands, slipper av en drøss med brautende vikinger som plyndrer byene deres for varer, damer, mat og drikke. Deretter tar de innfødte som treller og slaver og bruker disse til å ro skipene sine. God gammel norsk tradisjon spør du meg ![]() Quote:
W Last edited by Wahoo; 03-05-2014 at 20:49. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]() Quote:
Slettes ikke, i Norwegian er det helt korrekt leid inn flere Nordmenn enn Thaier på B737. I Thaiwegian som har maskiner med identisk livery er situasjonen motsatt. Og dessuten scabs: http://wlstorage.net/file/airline-pilot-scab-list.pdf Greit å sette seg inn i problematikken man har så sterke meninger om. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Legger også merke til at det ikke er noen skandinaviske flyselskap som er listet opp. Vidar |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Jøye meg...var det noen som missliker FRs "frykt-kultur"...?
Kommer man på kant med foreningene ligger jo jobben like tynt an.. Og ikke bare i USA tydligvis.. http://www.nrk.no/nordland/beskyldt-...eri-1.11295473 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden | HenrikL92 | Flyforum | 45 | 06-02-2020 21:02 |
USA/Russia relations og konsekvenser for luftfarten | sk931 | Småprat | 3 | 11-08-2018 01:02 |
Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent | RIBRO | Flyforum | 290 | 12-05-2018 08:01 |
Norwegians Dreamlinere kan bli parkert julaften, venter på irsk AOC | Twin Otter | Flyforum | 66 | 06-02-2014 15:38 |
Norwegian får irsk datterselskap | BraathensSafe1985 | Flyforum | 6 | 03-09-2013 17:04 |