Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-04-2013, 16:40   #1
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

SAS Hvor skal vi nå gå for online å endre FF-kort på SK-flighter?

Har en SK-reise til sommeren som er registert med EBS (ikke jeg som reiser), men som nå er blitt EBG. Hvor kan man gå online for å endre til EBG og så få valgt seter nå som SAS Australia og Blue1 mulighetene er falt bort?

Lufthansa er heller ikke mulig, kommer til siden der det gjøres, men får ikke endre FF eller lagt inn nummer.
Old 08-04-2013, 17:02   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Hvor skal vi nå gå for online å endre FF-kort på SK-flighter?

Der du booket billetten. Evt. via chaten til SAS eller telefon om det var via SAS du booket?

Old 08-04-2013, 17:17   #3
pingo
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Har en SK-reise til sommeren som er registert med EBS (ikke jeg som reiser), men som nå er blitt EBG. Hvor kan man gå online for å endre til EBG og så få valgt seter nå som SAS Australia og Blue1 mulighetene er falt bort?
Lufthansa er heller ikke mulig, kommer til siden der det gjøres, men får ikke endre FF eller lagt inn nummer.
Ved ikke om jeg har misforstået dig ,men som EBG kan man vel til enhver tid gå ind på SAS og "Mine bestillnger" - vælge sæde og på samme side vælge FF program og indtaste det nye EBG nummer
pingo is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2013, 21:25   #4
Klgn
ScanFlyer Blue

Quote:

Har også vært borti denne problemstillingen at bookingen henger seg opp i EBS. Du kan prøve å endre til et annet Star alliance bonusprogram hvis du har det og så tilbake til EBG. Hvis det ikke funker må du ta kontakt med kundeservice og få hjelp av dem.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2013, 21:57   #5
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Der du booket billetten. Evt. via chaten til SAS eller telefon om det var via SAS du booket?
Chat kan vel regnes som online

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Ved ikke om jeg har misforstået dig ,men som EBG kan man vel til enhver tid gå ind på SAS og "Mine bestillnger" - vælge sæde og på samme side vælge FF program og indtaste det nye EBG nummer
Quote:
Originally Posted by Klgn View Post
Har også vært borti denne problemstillingen at bookingen henger seg opp i EBS. Du kan prøve å endre til et annet Star alliance bonusprogram hvis du har det og så tilbake til EBG. Hvis det ikke funker må du ta kontakt med kundeservice og få hjelp av dem.
Det er mulig jeg er blind, men hvor kan man endre FF-nummer på "Se bestiling"-siden? Jeg ser bare "Velg seter" som mulighet.

Når det gjelder bestillingen over er det en Eurobonus-tur bestilt når bestilleren var EBS og kunne da ikke velge seter. Nå som EBG kommer velg seter opp som mulighet, men når man bekrefter valgene kommer det feilmelding og ingen seter er valgt. Jeg ser ingen plasser hvor det er mulig å endre FF-nummer.

Jeg har bestilt samme bonustur, og siden jeg er/var EBG fikk jeg selvsagt valgt seter, og det ville vært kjekt å ha ordnet det slik at vi kan sitte sammen på forhånd.

Når jeg sjekker litt mer ser jeg at jeg ikke kan endre FF-nummer på LH på Eurobonusturen, men for en vanlig billett kan jeg det. Samtidig er det på SAS ikke noe eget Bonusprogram felt på Eurobonus-booking, men det er der på en vanlig bestilling (dog uten mulighet til å endre). Er registrering av FF-nummer fjernet som mulighet i eurobonusbillettene?
Old 08-04-2013, 23:30   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Chat kan vel regnes som online

Det er mulig jeg er blind, men hvor kan man endre FF-nummer på "Se bestiling"-siden? Jeg ser bare "Velg seter" som mulighet.

Når det gjelder bestillingen over er det en Eurobonus-tur bestilt når bestilleren var EBS og kunne da ikke velge seter. Nå som EBG kommer velg seter opp som mulighet, men når man bekrefter valgene kommer det feilmelding og ingen seter er valgt. Jeg ser ingen plasser hvor det er mulig å endre FF-nummer.

Jeg har bestilt samme bonustur, og siden jeg er/var EBG fikk jeg selvsagt valgt seter, og det ville vært kjekt å ha ordnet det slik at vi kan sitte sammen på forhånd.

Når jeg sjekker litt mer ser jeg at jeg ikke kan endre FF-nummer på LH på Eurobonusturen, men for en vanlig billett kan jeg det. Samtidig er det på SAS ikke noe eget Bonusprogram felt på Eurobonus-booking, men det er der på en vanlig bestilling (dog uten mulighet til å endre). Er registrering av FF-nummer fjernet som mulighet i eurobonusbillettene?
Jeg tror du rett og slett ikke får lagt inn Eurobonusnummeret ditt når du er på bonusreise med egne poeng. Jeg har jobbet hradt for å få det til, men ingen i SAS kunne hjelpe. Kostet meg en stygg strafferunde i Fra da jeg kom inn fra IAD i United F forsinket. Da jeg reiste på konas poeng var det ikke noe problem å legge inn selv.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 00:27   #7
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Er vel ikke direkte ulogisk at du ikke skal kunne legge inn (endre) EuroBonusnummeret når du er på bonusreise med egne poeng - da skal det jo i prinsippet gi seg selv.

Problemet oppstår vel de gangene man endrer status (f.eks. blir EBG) etter bestilling.
Old 09-04-2013, 09:18   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Problemet er at du rett og slett ikke får med statusen din i systemet når du er på bonustur. Dette var ikke noe problem tidligere.
Old 09-04-2013, 10:29   #9
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Default Re: Re: Hvor skal vi nå gå for online å endre FF-kort på SK-flighter?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Problemet er at du rett og slett ikke får med statusen din i systemet når du er på bonustur. Dette var ikke noe problem tidligere.
Det er jo ganske bekymringsfullt ved irrops, da vil man jo starte på bunn helt til man får smelt kortet på disken på et service senter.
Old 09-04-2013, 11:42   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Det er jo ganske bekymringsfullt ved irrops, da vil man jo starte på bunn helt til man får smelt kortet på disken på et service senter.
Been there, done that. (Ref strafferunde i FRA), og du får ingen prioritering selv om du flyr i F, farge på kortet var tydeligvis alt som betød noe.
Old 09-04-2013, 14:55   #11
erlendag
EBG,FBG,LH FTL,TK Elite

FF-feltet for bonusturer kan endres ved å bruke manage my booking på LOT sine hjemmesider. Brukte sist funksjonen for å legge inn TK-gold på en CT-tur til BKK med SAS og Thai, fungerte utmerket.
erlendag is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 15:17   #12
erlendag
EBG,FBG,LH FTL,TK Elite

Siden kan forøvrig også brukes til å velge seter med Avianca-bookinger på SAS, noe jeg ikke har fått til med hverken SAS eller Lufthansa sine sider.
erlendag is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2013, 23:20   #13
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

En lenke for de late:
http://www.lot.com/gb/en/web/newlot/...ur-reservation
Everest is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules