Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2012, 12:19   #1
kblaur
ScanFlyer Blue

SAS CPH-OSL-EWR and back in Economy Extra

Nå, men har efterhånden læste mange Trip Reports og vil forsøge med en lille standardrapport fra vores tur til New York.

Det hændte, at jeg havde nogle points og noget ferie der skulle brændes af inden, at de gik til grunde. Det hænder jo og alle er nok bekendte med det :-) - stort problem! Så 13. december købte jeg for 150.000 point en Economy Extra tur til New York for min kone og undertegnede. En hurtig shopping og oplevelsestur, fra mandag morgen til torsdag morgen. Hotel kunne jeg ikke rigtig finde ud af, men kommer til det senere..

Men afsted vi to mandag morgen med toget tidligt:

Check In var gjort på nettet og ESTA validering ligeså, men alligevel skulle vi spørges af Gate Agent. Fast Track i København var faktisk tom (klokken var ellers 8:25, så rush hour overstået) og gik meget hurtigt, til en afveksling.

Flyet til Oslo klokken 09:20 var fyldt og jeg overhørte, at der var kamp om JumpSeat, men der var ikke plads til de 2 der ventede i Gaten. Gaten var forøvrigt B16, som var allerlængst væk og langt, når konen skal forbi Shopping og W.H. Smith og toilet :-) - men det gik endda. Flyet var til tiden, men fik en forsinkele og landed ikke før 10:40 og altså kun 25 minutter til SAS til EWR, så der var pres på. Men lige for at komme tilbage, maden den morgen fra CPH til OSL var kedelig, altså hvorfor kan man ikke servere nogle ordentlige varme boller end de klæge boller vi fik. Er de økologiske forresten? - for alt andet i brødkassen man får er det jo? Endvidere, den youghurt vi fik, var varm og smagte ej heller godt... - kom op med et bedre produkt SAS...

Anyway, at connecte i OSL er ikke så slemt og man bliver jo nærmest råbt efter når man kommer ned til Gaten, da United og SAS er ved siden af hinanden. Spørgsmål, hvis man tager United, har man clearet pasdokumenter allerede i OSL eller foregår det også i EWR? - for de damer der, så meget officielle ud!

Men ombord på SE-REF (den var beskidt og andre tråde taler om det, samt videoer dokumenterer det i andet forum her..), kom vi godt og hurtigt afsted. Maskinen mandag formiddag virkede fuld og det var en god og meget oplagt besætning.

Fik mig en god start med en GT, flaske champagne og en rødvin til maden, og senere blev der hentet en god cognac i glas fra Business Class. Så jo hel god service, men alderen på personalet fornægter sig ikke :-) og stolene på Economy Extra er gode nok, men skørmen er altså for dårlig i opløsning og syntes ikke Entertainment systemet er intutivt nok og bredt nok.. Maden.. - hmm, den samme som økonomi, men man kunne vælge mellem fisk og kylling, valgte kylling, den var helt hæderlig, men ikke mere... - der hvor Economy Extra er god, det er altså på anden serving med en Rejemad og en roastbeef mad, de smagte godt og det er næsten alle pengene værd... samt at man kommer forholdsvist hurtig ud af flyveren :-)
- fik mig iøvrigt nok 4½ times søvn på flyveren, jo en lang dag i NY foran os..

Landede lidt før tidstabel og hurtig hen til paskontrol, tog bare 20 minutter fra landing til vi stod og ventede på kufferter og de kom også hurtigt derefter. Dejligt! Derefter ud og købe en billet til NJ Transit (25 USD for 2 personer) til Penn Station. Det lille bumle-rumle tog fra terminalen og over til Newark Station er utroligt langsomt, så lidt tålmodighed skal man have.

Jeg/vi havde fundet et Hilton Garden Inn Times Square på 8th street og for 2 overnatninger med Triple Points og 10% rabatkort til Macy gav jeg 555 USD med skatter og det udløste 21.350 point på hilton guldkort kontoen, så slet ikke en dårlig deal. hotellet er virkeligt godt og tæt på alt, hvis man er til Shopping og Musical og bare New York, uden for meget larm. kan kun anbefale det! Husk, at bo højt oppe, for der er en undergrundsstation og det kan man mærke nede ved jorden. endvidere var der morgenmad, så 2 morgener med dejlig "Eggs Benedict".. - jo ikke en spise vi rigtig gør os i på vores breddegrader...

Nå, men 2 dage går hurtigt og vi skulle hjem, havde spurgt om et late check-out og de gik med til klokken 15, så da EWR til OSL gik klokken 19:00 tog vi bare undergrunden til Penn Station og lidt i 16 kunne vi checke ind.. - prøvede på, at få os på direkte til CPH, men udsolgt og overbooket.. -Anyway, uden status til noget som helst mere, så gik vi ned i den anden ende af terminale og fandt en bar og fik nogle gode øl og en burger til, at slå tiden ihjel med til lidt i 18.. - gik helt godt!

Der sker meget på den Terminal, hvor SAS er, så tiden gik hurtigt, udkald til LOT, BA, Lufthansa og en SAS til København og kunne se på en Singapore Airlines maskine. Så afgang til tiden klokken 19:05, dog var vi nummer 7 der ventede på take off, men tog cirka et kvarter, maskinen var lidt over halvfyldt, crewet var det samme, som på vej over, lidt trætte, men en fin service.

Msden på vej hjem, var bare under al kritik, selv på Extra fik vi tilbud om en kedelig fisk og hakkebøffer... - jeg plejer, at spise godt, men endte med, at fik mig noget rødvin og noget brød. det var så dårlig, anden servering sov jeg fra, men konen fortalte den var fin nok.

Hjemme på tidstabel og over at vente på maskinen til København, der var stopfyldt og flere fra EWR maskinen skulle også med der. Da vi landende virkede landgangsbroen ikke, men de 10 minutter vi ventede der, gjorde, at vores kufferter var på rullebåndent da vi kom, igennem tolden og ud og hjem.. - gik fint..

Men er Economy Extra pengene værd, ja det er det nok, hvis man skal sove og bare være lidt udhvilet, men madmæssigt og andet, så er det altså ikke prisen værd, der skal være lidt mere. Selv sokkerne i "Shoe Bag" er sparet væk, helt ærligt, selv hos Qatar Airways får man det på økonomiklasse.. - der skal være flere perks til dem der tager den her klasse, i mine øjne, hvad syntes i?

Håber i kunne brug denne lille rapport fra en ellers udmærket tur og spørg, hvis jeg manglede noget og håber denne første rapport fra mig var læsværdig!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF7515.jpg
Views:	873
Size:	80.3 KB
ID:	31624   Click image for larger version

Name:	DSCF7518.jpg
Views:	868
Size:	83.0 KB
ID:	31625   Click image for larger version

Name:	DSCF7519.jpg
Views:	858
Size:	82.9 KB
ID:	31626   Click image for larger version

Name:	DSCF7520.jpg
Views:	854
Size:	80.7 KB
ID:	31627   Click image for larger version

Name:	DSCF7522.jpg
Views:	853
Size:	72.0 KB
ID:	31628  

Click image for larger version

Name:	DSCF7527.jpg
Views:	201
Size:	71.5 KB
ID:	31629   Click image for larger version

Name:	DSCF7528.jpg
Views:	188
Size:	68.0 KB
ID:	31630  
kblaur is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 12:30   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: CPH-OSL-EWR and back in Economy Extra

Takk for bra rapport, og den føyer vel seg inn i retten om dårlig mat i economy fra USA (uansett selskap)
Old 02-04-2012, 13:10   #3
jefi99
ScanFlyer Gold

Fin og interessant lille rapport. Tak!
Old 02-04-2012, 17:21   #4
jb1
ScanFlyer Rusty

Takk for fin rapport. Jeg er enig i at maten i Eco extra, særlig fra USA er for dårlig. Jeg husker en tur fra Beijing i 2008 hvor de stadig kom rundt med snacks og drikke. T.o.m. is. Beijing Stockholm er ikke særlig mye lengre enn ARN/OSL/CPH til EWR, så et lignende servicenivå burde det være.
Old 02-04-2012, 22:45   #5
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Takk for bra rapport, og den føyer vel seg inn i retten om dårlig mat i economy fra USA (uansett selskap)
Vil det si det er catering i USA som ikke greier å lage god flymat?

Ellers en fin rapport

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2012, 14:40   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Vil det si det er catering i USA som ikke greier å lage god flymat?

Ellers en fin rapport
Ja - specielt er catering fra EWR af rigtig dårlig kvalitet. Det jeg har fået fa IAD og ORD har været lidt bedre, men stadig på et lavt niveau.

Posting Rules