![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,451
|
![]()
Skrog nummer fire .. skadet i Charleston av en uforsiktig arbeider ...
http://seattlepi.nwsource.com/busine...ingpart01.html The midbody section, which was built in Charleston, S.C., by Global Aeronautica LLC, a joint venture with Alenia North America, was damaged "by an Alenia employee not following proper work procedures," Boeing spokeswoman Yvonne Leach said in a telephone interview. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Hva skjer egentlig når et av disse karbonskrogene blir skadet? må hele seksjoner byttet ut, eller kan man lappe slik man gjør med metallskrog?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
En bytter ikke ut hele seksjoner. I dette tilfellet ble området reparert med en karbonfiber-patch (som ifølge Boeing er den vanlige måten å reparere slikt på.) Skal ikke si at jeg kjenner til detaljene, men vil tippe at det går ut på å rengjøre/pusse flatt området rundt el., og legge et eller flere lag med karbonfiber over området, og så varmebehandle det (bonding.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Noe ala behandling for glassfiberskade, med andre ord?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Carbon Hull gir meg fortsatt gåsehud etter endel opplevelser i seilbåtverden, ala "Young America" osv, og diverse caron master som har "kommet ned"..., men det er jo 10 år mer erfaring i mellom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Den störste trussel mot CFRP er vel ikke biler eller uopmerksome ansatte med Hydraulik-liqiuds....
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Da ser det ut som om 787 møter virkeligheten i composit verden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88836&page=8
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SGS med bakkeskade på Sola | Whatever | Flyforum | 13 | 15-12-2008 22:50 |
Bakkeskade SVG | Boeing | Flyforum | 5 | 12-09-2008 19:52 |
Foerste bilder av komplett 787 | LN-MOW | Flyforum | 17 | 27-06-2007 12:40 |
Air New Zealand foerste kunde for 787-9 | LN-MOW | Flyforum | 6 | 12-05-2006 20:39 |
Enda en bakkeskade for Alaska | LN-MOW | Flyforum | 3 | 07-01-2006 13:48 |