![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Tenker på en liten getaway i slutten av januar, helst til et sted hvor det er palmesus, alkoholen flyter i strie strømmer og det er rimelig å leve og bo. Tenker således på Boracay på Fillippinene, men er det noen som har erfaring med å reise med kamikaze-selskapene på øyene der? Evt om det finnes noen andre alternativer? Tips til hotell mottaes også med takk! Eventuelt noen som har noen idèer til et lite og rimelig tropisk paradis, og helst et sted hvor man ta en øl og kysse på gata uten at man bryter 748 lover og blir kjeppjagd ut av landet? På forhånd takk! :-)
Upcoming flights; mange! Last edited by Jarlabanke Vking; 20-11-2011 at 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Svensk
|
![]()
Jag åker till Boracay den 15 december GOT-AMS-HKG HKG-MNL-KLO. Kan ge dig lite tips senare
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ok! takk! reiser du med Cebu Pacific fra Manila?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har vært der noen ganger... Greiest er jo Caticlan, men en viss risk er det jo. Ble forsinket fra MNL 2. Nov. 2006 og det var ikke noe hyggelig syn å se en Yak 40 i åkeren ved siden. Men lurte litt på hvem som turde å fly en slik maskin på denne korte stripa. Hadde selv Dash 7.
Så vidt jeg vet har Seair Greid seg bra. Har selv kun brukt Asian Spitit , nå Zest.. Uansett det tar tid å kjøre buss fra Kalibo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kan anbefale Gambia dersom ikke lett innpåslitne "venner" plager deg når du går på åpen gate - evt. kan du hyre en av disse "vennene" som guide i noen dager.
SN fly vel direkte fra BRU, Condor fra FRA og SpanAir fra BCN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Var på Boracay i januar i år og anbefaler det. Jeg fløy dit med Air China via Manila og ingen av de anbefales. Ville heller valgt Qatar via Cebu. Cebu Pacific var greie, men vær klar over at om man flyr til Caticlan så er det en begrensning på at den reisende og alle bagasje skal veie under 100 kg, om jeg husker rett. Via Kalibo får man halvannen time i flybuss som kan regnes som sightseeing i tropisk landskap.
Tripreport som inkluderer Manila airport: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83553
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Caticlan airport er nå 4 eller 5 største flyplass på Filippinene målt etter antall pax. Den er blitt kraftig utvidet de siste årene, og er nå under forlengelse. Ingen grunn til å bekymre seg for å fly dit.
Noen år siden jeg var på Boracay nå, men lengter alltid tilbake. For meg er det et perfekt ferieparadis. Ingen trengsel, billig og leve, bo kan du gjøre i alle prisklasser. Januar er det perfekte tidspunktet å besøke stedet da været er stabilt og den sterkeste varmen har ikke satt inn enda! Kjør på! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg var på Boracay i 2004. Fløj med et dubiøst selskab ved navn Asian Spirit. Er ikke sikker på flytypen, men der var i hvert fald ikke dør til cockpittet, bare et gardin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Asian Spirit heter nå Zest Air og bør fremdeles unngås pga skrotet de flyr.
![]() |
#10 |
Svensk
|
![]()
Jeg åker med PAL HKG-MNL-KLO
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Den transiten i MNL er ikke enkel, regn med minst 3 timer og en taxitur.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Well, har reseachet lidt, og de flyver A320 og kinesisk byggede MA-60 i dag. Og Hainan Air skulle være på vej ind i ejerkredsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Til Caticlan er det kun kortbanefly som gjelder. Seair som jeg har flydd flere ganger med, flyr med helt nye Dornier fly. Selskapet er eid av barnebarnet til grunnleggeren av Dornier flyfabrikk. Han heter sågar Dornier til etternavn. Husker ikke fornavnet. Men han har iallefall restaurert et svært sjøfly som han drar rundt med på veldedige formålsinnsamlinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vi fløy med Cebu PVG-MNL-MPH noe som var helt kurant. Streng innveiing ved avreise MPH, flere blokkerte seter og noen måtte i tillegg forlate flyet etter å ha gått ombord for at vi ikke skulle være for tunge. Cebus ATR 72-500 brukte absolutt hele rullebanen, og var ikke veeldig høyt over tretoppene. Dette var i januar 2009 så godt mulig banen er forlenget som Bizflyer nevner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
MPH er 3281 ft i følge denne siden: http://theairdb.com/airport/MPH.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for mange fine innspill.
Jeg har tenkt litt på Thailand eller Vietnam og. Jeg kan jo gjerne moderere meg litt når jeg sier at alkoholen skal renne i strie strømmer, jeg vil bare ha et varmt sted hvor man kan slappe fullstendig av i noen dager. Skal kombinere det med en lynvisitt til NRT og besøke noen venner, så derfor jeg har litt oppheng på Sør-øst Asia. noen som ha prøvd Guam eller Saipan?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan trygt anbefale Palawan på Filippinene også.. Har ikke vært der, men det blir neste tur. Det skal visst være kanskje det beste for deg med sol og bad...
Skulle du velge Boracay/Catlican med 10 kg bagasjeregel e.l. , kan du sette fra deg noe bagasje på hotellet i Manila. Det er greit med en stopp der begge veier.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har vært på Boracay flere ganger, og kan bekrefte at det oppfyller alle dine kriterier
![]() Forøvrig ligger den havarerte YAK'en fortsatt på Caticlan, men nå er den gjort om til velkomstskilt. Mabuhay = Velkommen. http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7224133&nseq=0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Får vel dra fram denne 5 år og to dager gamle triprapport om Asian Spirit
for å vise hvor spennende de tkan være å fly til Catlican.. ![]() ![]() ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=16192 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgen fra Shangri La Boracay Resort | SQ 777 | Flyforum | 17 | 20-10-2013 23:14 |
Nok en eksotisk tur i nærområdet | hanswest | TripReports | 2 | 10-04-2013 18:39 |
Ny eksotisk østersjølinje fra ARN | MartinL | Flyforum | 3 | 16-11-2009 15:06 |
Trangt og eksotisk | Blubird | Bilder & foto | 5 | 29-10-2009 19:02 |
Eksotisk på OSL i dag | tripple-seven | Flyforum | 4 | 04-10-2005 14:49 |