![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dersom man bestiller en gjennomgående billett, BGO-OSL-SVG med Norwegian. Har man da de vanlige rettighetene dersom det blir missed connection på Gardermoen slik man har med vanlige flyselskaper (ikke low-cost)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
www.lch78.net
|
![]()
Stjælt fra: http://www.norwegian.no/kundeservice...nsit/onlining/
Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du har vanlige rettigheter, men Norwegian krever minimum 45 min. connection time på innland - innland. De selger billetter med kortere connection enn det, men da tar de ikke ansvaret for at du og evt baggasjen din rekker neste fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det må de da vel gjøre hvis de selger det som gjennomgående...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei de spesifiserer i regelverket at de ikke tar ansvar ved en connection på mindre enn 45 min. innland - innland. På innland - utland og utland - utland kreves det enda lenger connection tid. De ansatte i handlingselskapene læres opp til å varsle passasjer om det ved innsjekk. De tar også ett gebyr på kr 60 for denne tjenesten som LCH78 nevner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De kan ikke selge en reise uten å ta ansvar for for at du kommer fra A til B (via C). Det vil jeg gjerne se eksempler på at de gjør. Når du kjøper en gjennomgående reise kjøper du nettopp en reise fra A til B via C. Da kan ikke flyselskapet si at du har kjøpt den på eget ansvar?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og de tar ansvar for deg, men garanterer ingenting når det gjelder innsjekket baggasje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
www.lch78.net
|
![]()
Og på: http://www.norwegian.no/kundeservice...ns-flyvninger/
så står det: Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg er ikke jurist, men hvis jeg kjøper en reise mellom A og B via C - og betaler mine dobble bagasjefees og alt -- så har jeg vanskelig for å tro at DY kan si at om bagasjen og jeg selv kommer fra er mitt eget ansvar, all den tid jeg har kjøpt en reise mellom A og B, og Norwegian så må levere dette jevnført avtalelovverket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Testet dette i dag, og det ble litt klabb og babb i starten, men alt gikk greit.
Routingen var HEL-ARN-OSL, innsjekk i HEL og fikk bare opp HEL-ARN på automaten. Automaten hang seg og ville ikke snakke med noen før printingen skulle skje så jeg måtte allikevel i skranke. Da fikk jeg kun BP for HEL-ARN. Etter litt om og men, peking og forklaring fikk jeg også OSL-ARN. Hadde ikke bags, men dersom man hadde vært lite rutinert og reist med innsjekket bag så kunne det jo kanskje blitt en del kluss både med connection og med baggasjen. Var forresten en 30 min connection på ARN som gikk greit til tros for litt sent inn og ankomst bussing til terminalen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bør jeg be Norwegian om å lage gjennomgående billett til meg? | flyKSU | Reiseforum | 20 | 05-08-2015 21:11 |
Gjennomgående billett fra Fagernes | jb1 | Flyforum | 8 | 22-11-2010 13:53 |
SK og FI - gjennomgående billett men forskjellig bagage allowance | Cecilie | Reiseforum | 8 | 23-08-2010 21:25 |
Ikke gjennomgående billett m/BA | stoeckli | Reiseforum | 6 | 30-07-2009 16:49 |
Gjennomgående billett SK/CO | LN-FOC | Flyforum | 10 | 02-11-2008 01:43 |