![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() Heisann igjen! ![]() Er en stund siden forrige bildeserie fra meg, men denne som kommer nå er ganske spesiell! Har hatt min mest minnerike og en at de tingene eg kommer til å huske best fra min tid i forsvaret ![]() ![]() ![]() ![]() Det hele begynte på Mandag med ankomst til Bodø og bygging av last som skulle med til Jan Mayen, hovedsaklig materiell, post og ferskvarer ![]() Vi begynner rett på turen, her litt etter takeoff fra Bodø på Onsdag halv 11 ![]() ![]() Alt er sikret og sitter fremdeles godt fast! ![]() Destinasjon: Jan Mayen! ![]() ![]() Komforten på C-130J-30 Hercules er egentlig så som så, ikke noe first class eller economy, her står alle likt ![]() ![]() Det var ganske lavt skydekke innen vi nærmet oss Jan Mayen, så vi gikk under skyene og det ble slått på terrengradar, den begynte plutselig å ule "Terrain, terrain, pull up", da nærmet vi oss ![]() ![]() ![]() Field in sight! ![]() Vi etablerer oss på finale i sterk vind skrått fra siden ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Velkommen til Jan Mayensfield!
![]() ![]() Gledesscener ![]() ![]() Undertegnede også ganske happy med å ha satt sin fot på Jan Mayen ![]() På Jan Mayen har de ikke noe høytekniske avanserte maskiner for å få flypallene av flyet, men snarere traktorer, lastebilder og noen finurlige jekk-opp traller som fungerte utmerket til sitt formål! Er virkelig ikke alt som skal vere så avansert ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herlig stemning med tåka som låg i fjellene, skikkelig Jan Mayen vær ![]() 5630 SIV var min date til Jan Mayen denne gang ![]() Dette må da vere det eneste aggregatet på hele øya ![]() Et panorama bilde med vidvinkel har en tendens til å bli litt vridd. ![]() ![]() Veit at denne maskinen trengte en vask når den kom tilbake til Gardermoen ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hangaren på Jan Mayen
![]() Dette må da vere Forsvarets minste bakkeustyrsavdeling! ![]() ![]() ![]() Flyrestauranten som det så fint stod på bua oppå haugen ![]() ![]() Etter lossing ble det tid til en halvannen times pause i Olonkin City som brakkebyen heter ![]() ![]() Her er det objektet eg gleder meg mest på hele turen til å se! Jan Mayen skiltet! ![]() Håndlaget tremodell av den gamle Herc'en som hang i taket i stua ![]() Likte meg veldig godt her oppe, fikk skikkelig "på hytta" følelse! ![]() Noen har en elg, noen en fisk, noen en hjort, og her har vi en Hvalross! ![]() ![]() Dette må da vere Norges mest avsidesliggendes tax-free butikk! ![]() Miderste brakka ![]() Er mye morsomt på Jan Mayen, blant annet denne MB'en som har fått ettermontert taxiskilt og danger skilt (it may start on it's own!) :grin: ![]() Mitt beste bilde fra turen! Man blir ventende lenge på bussen her ![]() ![]() Panorama over Jan Mayensfield ![]() ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nesten litt "Trolsk"
![]() ![]() Jan Mayensfield International Airport ![]() ![]() Rett før Takeoff blåste det fremdeles ganske godt! ![]() ![]() På turen tilbake var vinduene noe mer skitten enn før ankomst. ![]() Og med det, sier eg takk for turen! ![]() Ligger mye arbeid bak bildene og eg håper du likte de og ligger igjen en kommentar! Er ikke hver dag man er på Jan Mayen (Once in a life sjanse) God Helg Mvh Tommy ![]()
Canon 7D Sigma 10mm Fisheye F2.8 EX HSM ![]() Sigma 10-20mm F4-5.6 EX HSM Canon 24-105L F4 IS USM Canon 70-200L F2.8 IS USM Canon 100-400L F4.5 - 5.6 IS USM Last edited by Toby91; 09-04-2011 at 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Nice, jeg satser på å besøke øya en vakker dag - men det blir neppe via flyveien! Så ut som en fin, isete og forblåst rullebane
![]() EDIT: Disregard, var litt for kjapp på avtrekkern ![]()
![]() |
#6 |
Amatør
|
![]()
Steike for en gørrbra serie! Ingen tvil om at du har opplevd noe mange inkludert megselv misunner deg kraftig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Spennende og interessant bildeserie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjempeflott bildeserie. Morro og se litt fra utkantene også..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fantastisk! Veldig bra! Tusen takk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Knallbilder fra en knalltur!!
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Dette bringer tilbake minner
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempefint!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker for kjempehygggelige kommentarer, håper stadig på fler
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Knallbra bilder, fra det som så ut som en spennede tur
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En unik serie, knallfine og spennende bilder.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjempeflott serie fra en plass man ikke alt for ofte ser bilder fra. Ser ut som at det var svært fin tur og med den fine bildedokumentaren var det jo nesten som å være med på turen! Tusen takk for titten, denne tråden må jeg jo svinge innom og nyte flere ganger! Nok en gang takk for turen, Toby91!
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
FOtte bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Kjempebra bilder! Digget denne TR! God stemning i helga!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk bra rapport Tommy, skal si du kommer deg rundt omkring!!!
Yngve
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For en fantastisk opplevelse dette må ha vært! Et minne for livet! Bildene dine er helt utrolige! "National Geographic" kvalitet! Takk for at du tok oss alle sammen med på tur til Jan Mayen, Tommy!
![]() Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny innflyningstraseer i vest- og midt- Norge fra torsdag 13 | Someone | Flyforum | 11 | 13-11-2014 15:48 |
Widerøe markedsfører Nord-Norge med bilder fra Danmark | Dag Viking | Småprat | 7 | 16-05-2013 18:06 |
OSL sør øst nord vest, mange bilder. | putzmeister | Bilder & foto | 18 | 15-07-2010 20:29 |
Internasjonale flyvninger fra nord-norge er mangelvare | SpottAir | Flyforum | 62 | 14-12-2009 20:11 |
WF til Bergen fra NOrd-Norge | Redcap | Flyforum | 2 | 15-02-2007 10:55 |