![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I følge artikkelen hadde 3 av 4 av kabinpersonale ikke fått med seg at kapteinen hadde meldt om dårlig vær og at skiltet med fest setebeltene var på.
SAS har etter undersøkelser funnet tre lignende tilfeller, der kabinpersonale har blitt skadet under turbulens, i et av tilfellene pådro to av kabinbesetningen seg bruddskader. SAS sine rutiner sier at kabinpersonale skal sitte fastspent når skiltet med fest setebeltene er på. Så her er det tydelig at det er/har vært en ukultur med å ikke rette seg etter rutinene? http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-12695584 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Syns du drar noen forhaste konklusioner her. Når skiltet kommer på står og jobber alle sammen. Det tar litt tid å sette traller tilbake på plass, sikre alt som henger og slemger i galley og så sette seg ned. Hun ha blitt skadet mens hun jobbet med akkurat det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"The Air Accidents Investigation Branch (AAIB) report said the stewardess had been in a crew seat, unrestrained, and was making a passenger announcement." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det som kommer frem i artikkelen er ikke helt korrekt.
Når sign kommer på skal man utføre safety duties før man setter seg. Så som sikre galley, sjekke kabin osv. Når dette er gjort meldes cabin clear til flight deck. Hun som ble skadet var hun som hadde sjekket og skulle til å sette seg da hun gikk i taket. Så fra kaptein annonserer til alt er klart kan det ta alt fra 2-5 minutter avhengig av hvor mye det er å sjekke/rydde unna. I dette tilfellet var det ikke mye, men desverre rakk hun ikke få på beltet. Så når "Øivind" snakker om ukultur vet han overhodet ikke hva han snakker om. Det er nå slik at man til og fra endle destinasjoner har ganske mye å gjøre, å merker ikke helt hvor langt man er kommet før sign kommer på. Jeg har selv jobbet endel med denne saken og andre turbulens skade saker i SAS, of selskapet har tatt dette veldig på alvor, og rutiner er allerede innført for å forhåpentlig unngå slike ting fremover. PS, igjen, artikkelen er ikke helt korrekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Legal Eagle
|
![]()
Spørsmålet ditt er utformet som en konklusjon. Spørsmålstegnet ser ut som en tastefeil. Spørsmål begynner ikke med "Så her er det tydelig at...", men "Er det mulig at" eller "Kan det hende at..." e.l.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Formuleringen din er helt klart en påstand som du modererer ved å sette et spørsmålstegn bak. Hadde du ønsket å stille et spørsmål så hadde du formulert deg helt annerledes, ikke ved et ledende spørsmål. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Ja - jeg står for det jeg har sagt over - uten spørsmålstegn. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Nok om hvordan påstander eller spørsmål skal formuleres! Saken: SAS flyvertinne skadet under turbulens ved innflyging til LHR </mod>
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Mulig det var dårlig eller feil formulert, men bare jeg vet hva jeg mente med det. Din tolkning er feil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Om det var jeg som missforsto eller ikke vet jeg ikke, gjorde jeg det beklager jeg.
Men er det noe vi som jobber i kabinen er opptatt av er det dette med turbulens, har man også opplevd litt mer en normal "risting" blir man redd. Dette er enorme krefter man må ha respekt for. Problemet ofte (slik også i denne saken) er at det kom raskere og kraftigere en de i kabinen fikk med seg. Noe som desverre førte til alvorlige skader. Kan sies at hun det gjelder fortsatt ikke er tilbake i full jobb. Så til alle som er eller skal ut å reise, ha respekt for kreftene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
31/8 - UA880 IAH-LHR diverted til SNN - Turbulens | Twin Otter | Småprat | 6 | 03-09-2016 14:27 |
26 skadet i turbulens på CO | Concorde | Flyforum | 13 | 06-08-2009 00:23 |
32 skadet i fly-turbulens | LN-TIB | Flyforum | 3 | 03-10-2008 21:53 |
Flyvertinner skadet under innflyging | Stian | Flyforum | 14 | 05-02-2008 21:37 |
4 skadet i turbulens i NW maskin til Tokyo | MartinL | Flyforum | 2 | 22-03-2005 11:26 |