![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har fått en mail fra FB om at mine 23000 poeng strykes om det ikke er aktivitet på kontoen innen mai.
Må jeg ut å fly for å ivareta poengene, eller holder det å kjøpe litt poeng? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
du må nok ut å fly
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ta en 995 tur til AMS og kos en dag eller to .. Herlig by også om vinteren..
Koste meg forrige helg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er du sikker på at det holder å få poeng fra et hotell? Siten til flyingblue sier om poengene "Valid for life simply by taking one flight* every 20 months".
Ellers klarer jeg ikke inne Flyingblue finne noe info om når poengene mine går ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror du må holde styr på expiry selv. Enig, tror kun en flytur, men vet ikke sikkert.. Men t/r AMS koster det samme som en hotellnatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Har allerede vært i Amsterdam så jeg foretrekker å reise andre steder hvor jeg ikke har vært. Det er lenge siden KLM eller Air France hadde noen gode tilbud som var av interesse, de ligger mange tusen over konkurrentene på de strekningene som er aktuelle for meg.
Å betale masse ekstra for å beholde bonuspoengene er ikke aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg havde samme problem for lidt over et år siden. Jeg gav en af mine venner en rejse til Marseille (han måtte selv betale skatter på ca 1000 kr!!!), og donerede resten til Læger uden Grænser.
Da jeg nogle dage senere checkede min konto, havde de ikke trukket mine pointdonation, så jeg donerede igen. Det samme gjorde jeg en uge senere. Jeg checkede lige min saldo nu: Available Miles balance: - 43 868 Nu skylder jeg Flying Blue 43868 miles ![]() Last edited by jefi99; 24-01-2011 at 01:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
La de gå ut. Det du får for poengene er så lite at det er liten vits i å punge ut bare for å beholde de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Og er der ikke noget med at Ryanair er ved at pakke sammen i Frankrig? Min ven er i øvrigt inkarneret Olympique Marseille-fan, og er på Stade Velodrome flere gange hvert år! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så vil jeg trods alt anbefale, at man i stedet donerer dem til velgørende formål!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ev. kjøpe noe fra KL-butikk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vanlig uttak er lite gunstig, men de har 50%-tilbud jevnt og trutt.
Du kommer deg eks. t/r Dubai for 20.000 mil når de har salg. 25.000 t/r USA. Har ikke sett på avgiftene på de turene om det lønner seg. Evt. om du skal reise i USA så kan du kanskje benytte dem med Delta (usikker på om du da må ut med fuel-tillegget)
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
La dem gå ut! Var selv i samme dilemmaet for noen år siden, og jeg satt faktisk å planla en tur med KLM bare for ikke å miste poengene, inntil galskapen gikk opp for meg - bruke penger for å beholde poeng. Da klippet jeg kortet mitt og bestilte noen Europa-turer med DY isteden.
Siden jeg er en typisk fritidsreisende som betaler alle flyturene mine selv, setter jeg uendelig mye større pris på friheten til å fly med hvem jeg vil istedenfor å være en bonusslave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sier som Discus, bestill ev Promo Awards. Akkurat nå er Dubai kun 20.000 poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På KLM må man betale fuel surcharge når man tar ut bonusbilletter, hvilket er en av grunnene til at bonusprogrammet deres er elendig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Det er galskap å betale mer i avgifter for bonusreise enn hva man kunne fått reisen for andre steder. Tokyo til 20.000 poeng + 440 kr avgifter med SAS er det beste bonustilbudet jeg noengang har brukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian kutter i norske ruter som følge av bonuspoeng? | sukram | Flyforum | 223 | 06-02-2014 09:48 |
KLM med nytt stunt! Ditt face-profilbilde som livery på et KLM-fly! | Flying-news | Småprat | 1 | 03-05-2011 21:42 |
Bonuspoeng - Nå som finansieringskilde | Someone | Flyforum | 2 | 17-09-2009 18:45 |
Bonuspoeng som forsvinner... | SpotOn | Flyforum | 3 | 22-11-2006 12:00 |
Noen som vet om dette går an med KLM? | litt-amatør | Flyforum | 8 | 28-07-2006 10:11 |