![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De fleste av oss har sluttet eller søkt tilflukt på backoffice ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det har det vel alltid gjort....
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, de gjorde det ikke helt frivillig, men de innså nok at det var slik det ville bli i fremtiden og fant ut at det var like godt å være litt aggressiv. Jeg tro det har betalt seg ved at de har vært rimelig konkurransedyktige hele tiden fra DY's inntreden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For noe sludder MOW. Jeg har vært statusløs siden 2003 og har likt hvert eneste minutt i luften og på flyplasser. Det har vært herlig å ikke være bundet til et selskap (for tjene inn poeng eller fordi det har vært en monopolist). De siste fem årene har jeg reist med 31 forskjellige selskap, selskaper fordelt i tre forskjellige allianser og en rekke alliansefrie selvsagt.
Quote:
![]() Regner det blir noen nye selskaper også kommende år og selvsagt nye flyplasser (planlagt er nr. 34 i UK i mars), men først blir det en ukes tur til UK i embeds medfør i januar.
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 26-12-2010 at 02:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå får vi vel 200USD mot div. airlines fee årlig fra AmEx Plat på et selvvalgt airline fra forrige måned av (og det begynner jo å hjelpe litt!) - og det er da ikke bare Delta lounger - men jeg forstår ditt point.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Amex Plat koster for doedelige 395 i aaret sist gang jeg sjekket. Har det kun med jobben som plukker opp regningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vel Kurt, her er jeg delvis uenig med deg. Der er stor forskjell på de korte rutene dere flyr på oppdagelsesreisene deres og lange turer som jeg flyr på fritida. På korte turer er det ikke så farlig, selv om det er bra å gå i star gold checkin med null ventetid, fasttrack og lounge der også. Men på lange turer er ihverfall jeg avhengig av å få så bra seter som mulig, det er det mye større mulighet for med kort med verdi... Når det gjelder å ikke binde seg til en allianse, så kan man jo ha flere kort ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg er definitivt ikke panisk opptatt av å holde meg til en allianse, og mitt nåværende sølvkort er erhvervet pga 5 ukers opphold på Radisson Scandinavia i fjor høst. Sølv er av & til greit, og hjalp meg og familien til å rekke en connecting flight gjennom bruk av business class innsjekk på en flyplass, og opsjon på ekstra baggasje kan av og til være fint. Slike ting er kjekt med status. Last edited by TOS; 26-12-2010 at 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Flyklapper
|
![]()
Delta-branded Plat koster $95 og jeg betaler 20 for adgang til lounge. Med det har jeg en gratis bag per person i samme reservasjon. Saa hvis familien reiser paa tur kan jeg ta med fire bags.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes service og fleksibilitet er meget bra, hos mitt foretrukne selskap. Har ingen status hos noen allianse, men har likevel inntrykk av at bakkeansatte tøyer reglene for å yte det lille ekstra. Kan ikke huske å ha fått nei på noe av det jeg har bedt om. Nå reiser ikke jeg så veldig mye, knapt en flight pr uke i snitt gjennom siste 4 år, så sammenligningsgrunnlaget er ikke allverden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Man kan enkelt og greit avrunde denne tråden med at Norwegian har revolusjonert flytrafikken på norsk innenriks. Hadde det ikke vært for DY med sine svært billige enveisbilletter, rimelige fullflex og enkle reisebestillinger på nett hadde vi i dag mest sannsynlig slitt med rigide prisløsninger enda. Og man får det man betaler for, enkelt og greit, både hos SK og DY. Stort sett hyggelige medarbeidere både på bakken og i luften ( jeg har ikke opplevd 30 % lønnskutt ), god punktlighet og en moderne flypark. Så er det noen forskjeller selvsagt der SK skiller seg ut med frokost og kaffe mens DY i snitt har lavere priser og stadig mer moderne flypark med IFE, også på innland.
Summa summarum, det var koselig med "endelig fredag" og burgere med rødvin, absolutt, men langt de fleste reisende foretrekker dagens lavere priser for og komme seg frem. Det bekreftes omtrent hver dag av det reisende publikum ![]()
![]() |
#37 |
Flyklapper
|
![]()
Oh Jezzzuzz .... snakk om overinntak av Kjoos-Aid i helgen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
MD11 da, du glemte alt Norwegian har gjort for miljøet med de miljøvennlige flyene og at Kjos antakeligvis har reddet hele jordkloden fra å gå under! Ellers fikk du med deg alt han har reddet oss fra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Legal Eagle
|
![]()
Fett nok, men ville dette vært mulig i dag?:
Jeg tok ofte SAS' siste avgang fra FBU til Bodø søndager kl 21.30. Da tok jeg gjerne 31-bussen fra Bygdøy Allè kl 21.00. Den brukte 13 minutter ut til FBU. Så var det bare å kjøpe standbybillett og gå raskt til gaten. Jeg var alltid ombord noen minutter før de stengte gaten. En gang (sommeren 1991) som jeg ikke rakk bussen, måtte jeg ta neste, som gikk 21.15. Kl 21.28 sto jeg og tok ut penger i minibanken på FBU (dette var før de hadde fått betalingsterminaler på billettkontorene). Jeg valgte Braathens' billettkontor, siden det hadde minst kø, kjøpte stanbybillett til BOO, og beina ut til gaten. Heldigvis var de litt forsinket pga. et lass med Italienske midnattsolturister som hadde god tid. Så jeg rakk det og! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er nok ikke noen tvil om at DY og.dets like har endret verden som passasjer i Norge. Noe til.det bedre, og noe til det verre. Jeg er ikke i tvil om at SKs enveisprisregime nok ikke ville kommet når det kom uten press fra bla DY. Selv om SK eksperimenterte med enveis lavpris så var nok stemningen ikke i taket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Siste medlemskveld før jul | learjet | NSFF-forum | 1 | 24-11-2012 22:06 |
Siste før ferien | putzmeister | Bilder & foto | 13 | 10-08-2011 22:15 |
En siste fotoseanse fra Tromsø Lufthavn før sola forsvant i 2009 | LN-DAG | Bilder & foto | 7 | 25-11-2009 12:47 |
Siste øltipset før jul: Nils Oscar Rökporter | gustavf | Flyforum | 0 | 18-12-2008 23:23 |