![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så, jeg skal tilbringe snaue tre og en halv time på Kastrup på onsdag. Det vil si, jeg hadde håpt å rekke en snarttur til sentrum men jeg tror det blir litt knapt med tid. Er det mulig med en snarttur til Flyvergrillen mon tro. Så må man og ta i betrakning at det må taes med litt tid til sikkerhetskontroll og slikt for å komme seg airside igjen.
Ankomst 1045. Avreise 1410. Jeg reiser uten særlig bagasje og satser på å sjekke inn på forhånd. What are my options? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det tager 15-20 min med Metro til Kongens Nytorv (Strøget og Nyhavn lige ved siden af) i København (og der er afgang hvert 2-7 minut - afhængig af tidspunkt), så du kan sagtens nå ind til centrum. Hvis du skal med bus, så tager det længere tid at komme til flyvergrillen.
Både Flyvergrillen og København er gode options. Selv ville jeg nok vælge centrum og gå en tur på Strøget/Nyhavn. Køen i sikkerhedskontrollen kan du på forhånd tjekke på www.cph.dk eller CPH's iPhone App. Læg dog 5 min til den tid de opgiver, da den altid er lidt optimistisk.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror og jeg velger å dra til Sentrum. Vet om en café i nærheten av hovedbanegården jeg besøkte sist desember. Hadde vært kjekt med et gjensyn der. Og såvidt jeg vet serverer man frokost til langt på dag der. Jeg får se hva jeg får til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Metroen ankommer ikke i nærheden af Hovedbanegården, men derimod ved Kongens Nytorv (Nyhavn og modsatte ende af Strøget end Hovedbanen). Kan anbefale Metroen til Kgs Nytorv og så en frokost (lunch) på Told og Snaps (lige ved Nyhavn). De serverer fantastiske danske smørrebrød af forskellig art og har et rigtig godt udvalg af brændvin til ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er mer enn nok tid for en tur til byen med Metroen. Jeg hadde litt i overkant av fire timer en gang, og det ble nok for å spasere ganske lenge rundt Strøget og omegn, samt ganske mye tid til shopping for kona på flyplassen. Så du rekker det sikkert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vil anbefale at du tager metroen. Togdriften til og fra lufthavnen er ikke særlig stabil i øjeblikket. I sidste uge kørte de i alt fald kun med 20 minutters drift. Årsagen er nogle ordentlige regnskyl , der har givet skader på skinnerne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok. Hvor ligger metro-stasjonen på Kastrup i forhold til jernbanestasjonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
(Dvs, der du tar til høyre eller venstre for å komme ned til togene, fortsetter du rett fram og opp for å komme til Metroen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Når du returnerer til CPH, så bare gå lige ud i Terminal 3 og op ad trapperne. Herefter til ventre og du er i fasttrack. Normalt ingen kø på dette tidspunkt. Rigtig god tur.. Håber vejret bliver lidt bedre i København imorgen end det er idag ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mht billeten til metroen , så kan du købe et "24 timers Citypass" til 70kr. Koster faktisk kun 0,50 kr mere end hvis du køber billeterne enkeltvis . Og så sparer du tid og besvær med at købe returbillet til lufthavnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dersom du har Diners Club kort så kan du og kona stikke og slappe av på en av loungene i CPH der alle med Diners kort slipper inn sammen med en gjest. Jeg har vært i den loungen før og er ganske bra. Det er Servisair som driver loungen. Da har du adgang til gratis drikke og noe lett mat blant annet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gaa paa fylla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hehe ja. Man reiser da ikke til Danmark uten å ta seg et par skikkelige bayere... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DHL starter CPH-BGO-SVG, CPH-KRS/AES og OSL-TRD | storg | Flyforum | 42 | 26-01-2023 10:55 |
SAS lancerer CPH-Bremen og CPH-Humberside + re-start av BKK | jefi99 | Flyforum | 13 | 24-03-2014 11:47 |
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH | Dash | Flyforum | 35 | 23-02-2013 08:28 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
Min første SK A319 flight CPH-DUS-CPH | Tommy777 | TripReports | 25 | 06-09-2006 22:08 |