![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Apr 2009
Location: Boston, MA
Posts: 48
|
![]()
Ser ut til at Kjos og gjengen på Fornebu skal ut å hente mer penger. Hentet fra TDN:
Norwegian Air Shuttle vurderer å utestede et obligasjonslån inntil 400 millioner kroner med forfall i desember 2012. Det melder selskapet fredag. Provenyet skal brukes til å refinansiere eksisterende gjeld og generelle selskapsformål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det koster å åpne langruter......
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
Nå er dette mer snakk om å refinansiere gammel gjeld her slik jeg leser meldingen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Lite trolig, Norwegian skulle starte lang-flyvning med et datterselskap som skal eies sammen med en partner. Spørsmålet er hvordan Norwegian skal finansiere sin del av dette datterselskapet. Skal pengene hentes fra Norwegian kassen vil det påvirke aksjekursen til Norwegian, men kan de hente inn frisk kapital fra utsiden, vil dette sikker være mest safe. Kanskje med Kjos private kapital. Ellers burde vel datterselskapet først blitt opprettet før man kan gå i bestilling av nye fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 222
|
![]()
Da var akkurat Kjos på TV2 nyhetskanalen og bekrefter at han skal kjøpe 787 fly det kommende året.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Da trenger han vel mer enn 400 millioner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Tja, hva skal pengene brukes til?
Det koster å ekspandere. Det er faktisk noe av det mest kostbare man kan drive med i forretningslivet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Ja, det er vel bare nedskjæringer som er dyrere .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS vurderer å hente inn hybridkapital | Dash | Flyforum | 14 | 07-10-2019 21:56 |
Widerøe tjener mer penger | Someone | Flyforum | 1 | 10-11-2010 16:24 |
Ryanair mener at det ikke er nok penger å hente i lavpris-billetter | Utflyttet | Flyforum | 13 | 13-09-2010 15:01 |
EU vil hente inn mer informasjon fra reisende | Utflyttet | Flyforum | 2 | 04-07-2007 10:59 |
Mer penger for flykluss | TG923 | Flyforum | 13 | 24-01-2005 22:16 |