Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-09-2009, 01:17   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Lenge siden naa...

Nei, det er ikke en sangtittel. Den boelgen hopper ikke jeg paa.

Men det er lenge siden jeg har skrevet en trip report saa jeg tenkte aa skrive en rapport fra en typisk jobbtur her i US and A. Ikke en helt typisk tur siden jeg skal langt utenfor mitt territorie, men en kunde har prosjektlederen sittende i Spokane, saa da faar man vel ta turen dit. Foerst skal man dog en tur til Minneapolis i morgen for flere moeter der.

Bra miks av flytyper og flyselskaper.

Vi starter med kaboomekspressen som gaar til Minneapolis fra O'Hare kl 0640. Moetet starter 0900 og UA som jeg vanligvis tar forlater O'Hare litt senere, saa tar jeg AA, er jeg sikker paa aa ankomme i tide til moetet.

Og det er jo hyggelig aa ikke alltid reise med UA og Star, samt at jeg for lengst er ferdig med aa kvalifisere meg for baade BD Gold og UA 1K. Etter aa ha droppa ned til AA Gold i aar, ligger jeg godt an til aa komme meg langt over AA Platinum slik at man faar lounge access igjen. Vel, sannheten er vel at jeg aldri har reist intercont med AA naar jeg har hatt AA status, saa naar jeg hadde Plat fikk jeg aldri benyttet meg av den fordelen. Men det viktigste er jo at man mottar 100% ekstrapoeng for hver flight man tar og at man kan oppgradere med stoerre suksess.

Anyways, her er reiseruta for i morra, turen gaar med Super 80, som slett ikke er aa forakte:

Flight Number 1565
Departs 9/23/09 6:40 am
Chicago O'Hare, IL
Arrives 9/23/09 8:10 am
Minneapolis/St. Paul, MN
Cabin/Class
Coach Class
Seats 12A

Moeter hele dagen og deretter sjekker man inn paa Westin Edina. En ny, flott eiendom som ligger i naerheten av der de fleste firmaer i omraadet ligger.

http://www.starwoodhotels.com/westin...ropertyID=1799

Saa paa torsdag blir det tur til Spokane. Billetten er booket i en dyrere klasse som oppgradertes direkte til F, saa jeg har betalt First Class hele veien.

Dagen starter tidlig, flighten gaar MSP-ORD kl 0600 og man er velsignet med equipment change. Fra mainline A319 til Ted A320. Saa der foeler man seg litt snytt for at det ikke er F. Oh well, man overlever nok 40 minutter i Economy Plus.

Videre gaar turen til Seattle med en Boeing 757-200, godt plassert paa 5B. Dessverre ett meget kjapt stopp i Seattle, saa det blir ikke tid til noe som helst oel med Bainbridgekongen.

Og videre fra Seattle hopper man videre til Spokane med en Brasilia, det kan bli goey, har ikke flydd med en slik en paa ett par aar.

Etter ett moete i Spokane gaar turen hjem igjen direkte med en CRJ700 i 1A, en trivelig en seter i First Class.

Her er reiseruta:

Thu, Sep 24, 2009 - MSP to GEG
United 0520
Depart: MSP 6:00 AM
Arrive: ORD 7:15 AM Non-stop
1h 15m
Airbus A320
334 miles traveled Fare basis code:
HUAUP
Booking class: Y
Economy
334 Award miles
No Meal Service

Flight: Confirmed
Seats:02D
Download to calendar
Flight details
--% On-time
334 miles traveled
[No Meal Service]
Economy
334 Award miles
Availability

<<< connecting to >>>
United 0635
Operated by:
Depart: ORD 8:06 AM
Arrive: SEA 10:40 AM Non-stop
4h 34m
Boeing 757-200
1,721 miles traveled Fare basis code:
HUAUP
Booking class: A
First
1,720 Award miles
Breakfast

Seats:05B
Download to calendar
Flight details
--% On-time
1721 miles traveled
[Breakfast]
First
1720 Award miles
Availability

<<< connecting to >>>
United 6273
Operated by: United Express/skywest Airlines
Depart: SEA 11:10 AM
Arrive: GEG 12:14 PM Non-stop
1h 4m
Embraer 120
224 miles traveled Fare basis code:
HUAUP
Booking class: Y
Economy
224 Award miles
No Meal Service

Seats:05A
Download to calendar
Flight details
--% On-time
224 miles traveled
[No Meal Service]
Economy
224 Award miles
Availability
Thu, Sep 24, 2009 - GEG to ORD
United 5818
Operated by: United Express/skywest Airlines
Depart: GEG 2:58 PM
Arrive: ORD 8:20 PM Non-stop
3h 22m
Bombardier CRJ-700
1,498 miles traveled Fare basis code:
HUAUP
Booking class: A
First
1,498 Award miles
No Meal Service

Seats:01A
Download to calendar
Explus

Kameraet er laddet og klart, det er jeg ogsaa

Haaper rapporten faller i smak

Last edited by Tommy777; 23-09-2009 at 01:21.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 18:42   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Lenge siden naa...

Da var man ankommet Minneapolis, hatt ett moete og benytter lunchtiden til aa sjekke inn paa Westin Edina. Her har jeg faatt plass nok til aa arrangere ett kjempeparty. Tipper suiten er 150 kvadrat.

La oss starte fra morran. 0520 dirra Boseklokkeradioen, det var bare aa faa beina planta i planeten. Snek meg ut og der sto Peet's aa venta paa meg paa kjoekkenet. Kjapp dusj og deretter var det bare aa sette snuta mot O'Hare. Ankom ca. 0550, null koe noen steder hos AA og heller ikke i sikkerhetskontrollen. Fikk ogsaa beskjed om at det hadde blitt en equipment change fra MD80 til 737-800.. .

Ved gaten gjorde jeg det jeg alltid gjoer: Spoer om det var noe ledig paa rad 7, noe det i 9 av 10 tilfeller er. Spiller ingen rolle om du har status eller ikke, de to foerste radene er blokkert for tildeling paa flyplassen. Rad 7 har danseplass og setene er mer enn brede nok selv om bordet er i armlenet. Kjapp Starbucksstopp der det ble en Americano siden de kun har den grufulle Pike's Place (eller McDonalds Starbuckskopien). Boarding startet raskt og rad 7 er seating 1, saa sammen med eliter etter First Class.

Flyet var en av de helt flunka nye -800 AA har faatt levert og entertainmentprogrammet ble brukt til absolutt alt bortsett fra en annonsering fra Capt. Speaking og at naa kommer de rundt med begrensede drikkevarer siden flighten er saapass kort. Merkelig, UA og NWA klarer lett aa servere hele flyet med det de vil ha aa drikke. AA serverer kaffe, te og juice. Vel, kaffe er jo det man drikker saapass tidlig om morran uansett. Kaffen ble inntatt med en muffins fra Starbucks

Pushback paa rute, taaken laa relativt tett i Chicago om morran i dag, men vi ble raskt klarert ut og tok av mot vest. Flytid paa litt under timen tipper jeg, behagelig tur.

AA sine nye 737 er freshe, men det ser ut til at benplassen er passe skrall lenger bak, saa husk rad 7 trikset .

Naa baerer det ut for flere moeter foer man tar seg ned i treningsrommet paa hotellet en times tid.

Kameraet ble lagt igjen hjemme, men her er ett par BB bilder:

Morgenstemning fra 7A i en flunka ny AA maxigris

Frokost courtesy av.. meg selv

Spisestue maa til paa hotellrommet

Ikke mindre enn 2 minibarer + kjoeleskap

Fullsized Bose i tillegg til HDTV

Dass nr 1

Og nr. 2

Soverommet
Old 23-09-2009, 18:46   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Venter i spenning på rapport fra resten av turen og dalstråka innafor. Kjekt med en US domestic-rapport, ikke alt for mange av dem.

Old 24-09-2009, 00:27   #4
BU9001/V2.0
ScanFlyer Gold

BU9001/V2.0's Avatar

Hehe, sengen ja,
minte meg på en amerikaner jeg kjenner som overnattet på Globetrotter og fortalte han hadde ligget oppå dynen.
Sorry, digresjon,

Interessant og bra rapport so far.
BU9001/V2.0 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 00:36   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Venter i spenning på rapport fra resten av turen og dalstråka innafor. Kjekt med en US domestic-rapport, ikke alt for mange av dem.
Takker...

He He, ja det er ikke uvanlig. Hos Westin har de faktisk dundyne. Panser!

Ble 3,2 miles paa 43 minutter paa tredemoella. Er fornoeyd med fremgangen paa kort tid.

Naa blir det middag. Ikke HRC paa meg selv om de har en her i byen. CPK staar paa programmet. Blir tidlig kveld siden flyet GAAR kl 0600

Last edited by Tommy777; 24-09-2009 at 00:39.
Old 24-09-2009, 10:33   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Hvor mye koster billetten for slik en rundtur?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2009, 12:26   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Koster omtrent som en flex til nord norge. Da var man I gang. Dette er tidlig, du. Bensintanken paa leiebilen ble full, men naala ville ikke foelge paa, ikke noe problem hos hertz da man leverte bilen foer kl 0500. Allerede innsjekka, ingen koe I sikkerhetskontrollen. Utfordringen ble aa finne en dass som ikke var okkupert av en gjeng somaliere. Det ble faktisk helt ute ved gaten. Naa skal man gaa aa krangle litt siden man har kjoept F og Ted har tatt over denne flygningen
Old 25-09-2009, 20:25   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
He He, ja det er ikke uvanlig. Hos Westin har de faktisk dundyne. Panser!
Mye bedre det enn det derre lakengreiene når man føler at man ligger i en C4-posekonvolutt

Old 25-09-2009, 20:55   #9
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Mye bedre det enn det derre lakengreiene når man føler at man ligger i en C4-posekonvolutt
Hvis det er galt ja! Jeg byttet faktisk ut sommer-fleeceteppet mitt med dyne i går - om sommeren dør jeg med dundyne...

Fin rapport Tommy - ser frem til fortsettelsen!!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2009, 22:48   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Spent på nye oppdateringer! Er ikke ex-Ted fly oppgradert med First-kabin?
Old 26-09-2009, 05:26   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
He he.. Glimrende beskrivelse

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Spent på nye oppdateringer! Er ikke ex-Ted fly oppgradert med First-kabin?
Nei, de har malt alle flyene, men det er fortsatt mange Ted config maskiner som flyr der ute. De skal vaere ferdig i desember.

De som er omkonfigurert er faktisk ekstremt freshe. Nye skinnseter baade foran og bak. nye tepper og alt. Ser meget bra ut.

Siste del av rapporten.

Huff, dette ble en laaaaang dag. Alt for lang dag. Boarda som eneste 1K paa denne Ted flighten, ikke en eneste 1K eller Premier Exec gadd aa ta en flight som gaar 0600 (bortsett fra meg da)

Vel ombord fant jeg midtgangsete 1D. Economy Plus paa Ted har faktisk meget god plass til beina, rund 35". Vi pushet litt etter kl 0600 og kapteinen var av den sorten som ikke hadde paa Ch. 9. Hadde glemt QC3ene hjemme, noe som var skikkelig ergelig siden jeg skulle langt i dag.

Kapteinen var paa forhaand ikke saerlig populaer. Han ble ikke mer populaer naar han var en av de som taxer i 2 km/t. Siden vi skulle ta fra RWY 17 tok det 15 minutter foer denne somlekoppen kom seg i lufta. Rolig luft om morran, kaffen til Ted kom paa bordet, da ble det litt enklere aa takle Hr. Speaking.

Vi landet mot oest igjennom taakehavet paa ORD. Dette er den lengste turen jeg har tatt MSP-ORD. Nesten en time og 20 minutter grunnet somlinga til vaar kaptein.

Kom meg raskt av flyet som parkerte ved gate B14 og satte kursen mot C concourse siden det kun var 45 minutter til Seattle flighten min skulle gaa. Ble ikke tid til aa lounge overhodet, her var det bare aa pelle seg til gate.

Ble dog ett kort stop paa det nye, franske bakeriet som ligger ved gate C21. Fantastisk bra bakverk for en flyplass og god, sterk kaffe, meget god erstatning siden Starbucks kun serverer Pike Place paa flyplassutsalgsstedene sine..

Ved Seattle gaten var det pakket. Damen kom over luren og fortalte at vaar 757 kom til aa bli full og at man starta boarding av First class umiddelbart.

Jeg kom meg raskt ombord som pax nr. 2 og fant sete 5B. Etter ett par minutter kom det en yngre kar med en bleika kone ombord og lurte paa om jeg kunne vaere snill aa bytte sete til 6C, noe som selvsagt var greit selv om det er 2 meter unna dassen ved doer 2L.

De kom rundt med vann og juice foer doerene ble lukket foer rute og vi pusha. 757 kapteinen var mye kjappere enn bussjaafoeren jeg hadde paa foerste leg, men han hadde heller ikke paa Ch. 9.. Nuts... Flyvertinna kom innom under taxi og tiltalte meg med mitt etternavn og spurte om jeg ville ha frukttallerken eller osteomelett til frokost. Flott aa bli spurt foerst siden de kun laster ett lite antall frukttallerkener.

Meget behagelig tur og kapteinen kunne melde at turen kom til aa gaa mye raskere i dag siden vi mot normalt hadde medvind vestover. Rare greier..

Duken kom raskt paa bordet, det samme gjorde brettet som besto av en yoghurt, 4 forskjellige typer frukt og ferske bakverk (bagels, muffins, croissant). Det smakte. Ble enda mer kaffe og de snurret i gang filmen State of Play paa old school skjermene ombord. Den hadde jeg planlagt aa se, saa da var det jo greit aa gjoere unna det. UA har fortsatt gratis headset til alle pax paa innenriksrutene ogsaa.

Bra film som var over da vi kom over vakker natur foer Seattle. Skydekket laa meget lavt som det ofte gjoer paa denne tiden av aaret. Landet mot nord godt over halvtimen tidlig. Ringte til DC8ern mens jeg spaserte mot RCC klubben. Saa at Brasiliaen min sto klar paa vei ned til klubben.

Ble ett par doble espresso foer jeg satte snuta mot gaten. Boarding raskt, Brasiliaen var sliten og sikkert gamlere enn dama som serverte oss ombord. Enseterne er greie nok. Vi humpa ut og det var rimelig deprimerende aa takse forbi der SAS brukte aa parkere og aa se Icelandair parkert paa fjernparkeringa..

Rullebanen naermest terminalene er under utbedring og stengt courtesy av Obamafondet. 6 fly foran oss, vi tok av mot nord.

Gjennom skylaget og rett vest. Mye vibrasjoner, disse flyene er nesten Twin Otter med trykk . Men jeg har ikke noe imot dem, saerlig med den fantastiske utsikten vi hadde denne dagen i lavere hoeyde. Flott natur vest i USA.

Landet i Spokane paa rute. Her driver de ogsaa aa oppdaterer flyplass med foederale midler... Heiv meg i en taxi til kunden som hadde kontor 10 minutter unna. For ett bondeknoelsted dette var.. Taxisjaafoeren satt og roeyka ut av vinduet, beloennet han med EN dollar i tips.

Moetet gikk greit, utrullingsplanen ble godkjent og kunden tilboed aa kjoere meg tilbake til flyplassen.

Kom meg til gaten og stoppa paa den lokale pizzabula som skal ha verdens beste Stromboli. Det ble middagen denne dagen og det smakte faktisk meget bra.

Boarding paa vaar CRJ700 som hadde Explus config, 1+2 i F, beste setet 1A hadde jeg sikret meg.

Som mange sikkert har tenkt seg allerede, selv om vi tok av tidlig, hadde vi motvind oestover slik at det aa lande tidlig ble uaktuelt denne dagen. De flotte damene ombord hadde satt temperaturen paa fryseboks, saa jeg tok paa north face jakken og fikk unna litt jobb, takket pent nei til sodiumsjokket de serverer som F mat (se noedrasjon gyldig til 2020) foer jeg tok en time paa oeyet. Karen paa 1D jobba paa kassen med Heineken. Jeg skulle kjoere, og var helt skutt saa jeg kunne ikke hjelpe han aa komme til bunns i den kassen Voldsom turbulens vekket meg ca. timen foer ORD. Det fortsatte helt til 18K fot under innflygningen. Skikkelig heavy risting on and off rundt 45 minutter.

Landet 10 minutter etter rute, 16 timer etter jeg sto opp om morran. Saa sliten var man, men det var liksom greit siden man slapp aa tilbringe natten i Spokane

Bilder foelger i morra

Takker for oppmerksomhetetn

Last edited by Tommy777; 26-09-2009 at 05:32.
Old 26-09-2009, 15:05   #12
sukram
ScanFlyer Gold

Takker for rapport! Er det en Seinfeld-spist muffin jeg ser? Du liker også bare toppen?
sukram is online now   Reply With Quote
Old 26-09-2009, 15:12   #13
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Fin rapport fra avdeling Vest. Ser frem til bildene
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2009, 17:39   #14
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Flott Tommy, men et lite spørsmål.. Hvor mange hotelldøgn i jobb har du i året...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2009, 18:23   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Takker for rapport.

Jeg antar at Vazelina Bilopphøggers sitt album "Bensin På Bålet" ikke finnes i CD-samlingen din?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2009, 11:29   #16
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

En flott rapport! Takker
Old 27-09-2009, 17:16   #17
Halvorsn
ScanFlyer Molded

Halvorsn's Avatar