![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Så er det på tide med et par tripreports fra meg igjen. Den første er Daytona til Jacksonville. En tur som tok 2.7 timer tur retur. Minimalt med skyer, så det ble hood hele veien.
Først et av klatring ut fra Daytona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Ikke så mye å rapportere om på veien opp, fulgte en Victor til vi nærmet oss CRG VOR, deretter radar vectors. Ba om ILS 7, noe vi fikk. Vektorene tok oss med over downtown Jacksonville, noe jeg bare hadde sett i mørket tidligere.
Stadion var arena for superbowl 2005 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Sentrum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Og ett til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
På tide å begynne nedstigningen og gjøre approachbriefing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Et mer detaljert bilde av approachplaten til Jeppesen. Sikkert gresk for noen, og kjent syn for andre.
Vi hadde vectors, og slapp derfor proc turn. Rett inn i ca 110 knop. ILS er en flott måte å komme seg ned mot rullebanen på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
På bakken sto som vanlig noen biz-jets. FBO'n i JAX er utrolig flott, med gratis pølser
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Og en skarve turboprop, som vi nesten tok igjen etter take-off
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Siden vi skulle gjøre run-up, ble vi høflig spurt om vi kunne taxe til siden, slik at en USAirways 734 og en DHL 722 kunne komme forbi. Som takk fikk vi denne
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Greit å vente litt på at wake turbulence legger seg, og like etter vi var i lufta fikk vi vektorer sørover. Dette tok oss rett over terminalene. Desverre måtte jeg fly, så fikk ikke tatt bilder
![]() Turen tilbake til Daytona var lite innholdsrik, det gikk på autopilot hele veien. Turen endte i en RNAV til 34, circle to land 7L. GPS er også en utrolig flott måte å gjøre innflygningen på. Krever minimalt arbeid fra piloten sin side, bare overvåkning. Jeg har blitt fortalt at de beste pilotene er late, så jeg gjør alt jeg kan for å leve opp til det ![]() Søren, fant ikke det bildet jeg skulle legge ved her, får ta det senere en gang. I morgen kommer langturen, 4.5 timer på kryss og tvers av FL, 3 av disse i mørket. Stay tuned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Igjen flotte bilder fra den andre siden av dammen... Både bilder av fly, by og landskap er topp... Snart er jeg i mitt andre hjemland også...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Ja spennende å se fra andre siden av kontinentet
![]() Og hvordan dere gjør det på andre flyskoler. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Instrumentering for IFR? | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 1 | 20-02-2013 21:41 |
En riktig god lørdag morgen ifr et varmt Thailand | grindstein | Flyforum | 14 | 02-02-2013 16:32 |
Lang IFR XC | Dag Viking | TripReports | 22 | 15-05-2005 03:13 |