![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Ja, Chardonnay brukes i Champagne i en lett miks av andre druer. Og en Montrachet trenger ikke smake eikeparkett, EB ;-) Last edited by Tommy777; 27-06-2009 at 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Forsåvidt ABC jeg også, men en vellagret Puligny Montrachet er vel noe av det beste jeg får av hvitvin. Uansett nasjonalitet! Men det finnes ueikede chard. fra Italia som er aldeles utmerkede. Prøv gjerne en chard. fra Puglia, f.eks.
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
vel vel...da skal jeg nyte min Chablis her på brygga for meg selv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tenker vi begynner ettermiddagen med en Moet her om ikke lenge.... plukket opp noen flasker på Kastrup torsdag - og dagen i dag er like bra som noen annen for litt sprudlende.... Så etter Champagne Drappier Grande Sendrée 2002 både i STO og på CPH - men dengang ei... må vel på polet for denne...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ligger en kald Chablis klar til inntak her også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
EB, hevdet ikke du nettopp at du holdt deg borte fra Chardonnay, men allikevel skal du ha en Chablis idag?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har ingen problemer med druen - men produktet som selges under merkenavnet Chardonnay er jeg meget tvilsom til. Ellers er jeg som flere andre her veldig glad i chablis og andre viner med og uten bobler som har druen Chardonnay som utgangspunkt...
Noe av det værste jeg kan tenke meg er vel en Chardonnay fra Australia... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var det som var poenget. Chardonnay from Cloudy Bay smaker garantert parkett og er langt fra en Chablis. Legg til Soer Africa, NZ og USA til Australia "Chardonnay" paa etiketten. Det er da garantert parkettvin.
Chablis og diverse Montrachet drikkes det ofte her. Anyways, fant ukens Scanvin og bestilte 3 flasker for overkommelige 19.99. Saa faar vi se om den slaar innertiern EB anbefalte sist gang eller om den er dyrere bare paa grunn av hype om Cloudy Bay. http://www.grandwinecellar.com/sku13...20BLANC%202008 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå er det en stund siden jeg drakk den sist, men husker ikke CB sin Chardonnay som spesielt eikepreget. Men jeg får stjele en flaske å prøve
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Dette kaller jeg inkonsikvens fra den eldre garde. Jeg liker den chardonnayen men ikke den andre. Derfor ABC!
Ærlig talt! Skjerp dere! Dere skjærer jo alle over en kam! Er det ikke bedre å si at "den er god, men jeg liker den bedre"??? ![]() Synes dere ble fantatiske overfor Chardonnay nå! Jeg kan tenke meg flere retter hvor både chadonnay fra Australia og California ville passe utmerket. Skal jeg være like snever kunne jeg jo påstå at EB kun finner viner fra Italia drikkbare, for det virker jo slik!! ![]() Nei, dette blir litt for dumt! Gjør det ikke? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bizflyer! Du må sjekke hvor tipsene kommer fra - ofte Frankrike men i løpet av de siste ukene har det vært to tips fra New Zealand. Men du surmuler vel fortsatt for at jeg ikke deler smaken din på de spanske røde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sånn appropos Chablis, er dette er like supert kjøp som et høres ut som?
http://www.dn.no/vinguiden/article1697525.ece Skal innrømme jeg blir litt skeptisk til en Chablis til 100kr på Polet, men er dette virkelig et løp og kjøp scenario? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva har du å tape?? 100 kroner!
Ta sjansen sier jeg - live on the edge ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det finnes god og dårlig Chardonnay. I Burgund kan de eike vinen med nennsom hånd. I Italia likeså. Men med de Chardonnayvinene jeg har smakt fra USA og Australia, så vokser beveren i meg. Gjerne Chardonnay fra stettglass (eller et vanlg melkeglass) i stedenfor å gnage på en eikestamme. Noen produsenter nøyer seg ikke bare med å lagre vinen i nye eikefat, nei de hiver oppi flere never med eikeflis! GJØ OG FYSE!!!
![]() |
![]() |
#37 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ja, det er fra barn og fulle folk man skal høre sannheten!
![]() Jeg synes fokuset her er blitt feil. Hadde det ikke vært bedre å si at dere ikke liker kraftig eikede viner da? Me like fruit juice, not wood juice? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Sitter og humrer over denne tråden som poppet opp da man søkte litt på god hvitvin.. makan til tøv
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ha ha ha... sjefstråd.
Hvor har vi glemt alt våset?
![]() |
#40 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vi burde snart ha et fly & vin treff...frem for mere vås i hverdagn��
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Scanvin # 47 på scanair.no i 2009 - hvitt | EB | Flyforum | 0 | 22-11-2009 07:07 |
Scanvin # 41 på scanair.no i 2009 | EB | Flyforum | 0 | 10-10-2009 06:41 |
Scanvin # 40 på scanair.no i 2009 | EB | Flyforum | 2 | 02-10-2009 10:35 |
Scanvin # 35 i 2009 på scanair.no | EB | Flyforum | 0 | 28-08-2009 08:37 |
Scanvin # 34 i 2009 på scanair.no - Toscana | EB | Flyforum | 2 | 22-08-2009 17:13 |