![]() |
Scanvin # 26 i 2009 på scanair.no - skattepengene har kommet!
Ny tur til New Zealand og dennegang til et vinhus som eies av det kjente Veuve Cliquot Ponsardin...prisen på ukens tips er ikke langt under boblende fra morselskapet.
Cloudy Bay Sauvignon Blanc 2008 koster NOK 215 på Vinmonopolet. Vingården/markene ligger i et område som tidligere var dekket av en isbre. Fargen er lys gul/grønn med smak av stikkelsbær og sitrus. Passer godt til skalldyr og fisk - ute på terrassen. God sommer - god vin! |
Re: Scanvin # 26 i 2009 på scanair.no - skattepengene har kommet!
Denne er god ja! Tror også den er mulig å få tak i på OSL taxfree ankomst.
|
Helt ok vin, men jeg synes egentlig ikke at den er verdt den høye prisen! Får mye som er bedre for samme penge!
BF:cool2 |
Har ikke smakt den, og det er korrekt Bizflyer, mye å velge mellom i den prisklassen,
|
Oj - den må prøves. Hørtest spennende ut.. 13 og en halv hest var de på den også gitt... ;)
|
Da fant jeg ut at denne koster 175 kr på OSL.
|
Hmmm - har de den på Torp også? Lander der mandag ettermiddag og så bærer det rett ut til Verdens Ende!
|
God vin, men tror jeg foretrekker Chardonnay'en fra samme produsent.
En av Cloudy Bay vinenene serveres (eller ihvertfall ble servert ifjor, da jeg ikke klarer finne en oppdaterte vinliste) foresten ombord på business class hos Singapore Airlines. Husker ikke om det var Savignon Blanc eller Chardonnay, men mener å huske det var snakk om 2004 eller 2005 årgangen |
Tror neppe det blir mange Chardonnay tips (man drikker da ikke eikeparketten) fra denne gutten...men kom gjerne med egne erfaringer.
|
Travel Retail Norway (www.dutyfree.no) er de som driver taxfree'n på bl.a. OSL, BGO, TRD osv. På TRF er det et selskap som heter Airport Retail Norway (www.airportretail.no) som driver butikken. Nettsidene til sistnevnte ligner på en hjemmeside laget på gutterommet, så der er det ingen informasjon å få om hva de tilbyr, i motsetning til nettsidene til Travel Retail Norway som er godt oppdatert.
|
Quote:
|
En og annen Chablis kommer - men aldri en Chardonnay eller ChardoNEI
|
Jupp, da var det 50K på kontoen min fra "Statens Pengelotteri". Men ikke ei krone av disse skal brukes på vin! ;)
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
ABC - Anything But Chardonnay!!! |
Amen og takk til Molinari...
|
Quote:
|
Guttungen Someone har fortsatt noe å lære...he he!
|
Quote:
BF:cool2 |
All times are GMT +2. The time now is 20:54. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.