![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg vet ikke om dette er noe man skal ta seriøst eller om det er nok et pr stunt fra Ryanair. Men ifølge MOL, sjefen i Ryanair, er aksjekursen til Lufthansa så lav nå at dersom den faller ytterligere, så vurderer Ryanair å kjøpe.
En artikkel om saken på dn.no: http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article1681289.ece
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Alle her på forumet tar MOL seriøst!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Han håper vel å holde fokuset vekk fra sitt elendige resultat i eget hus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Tja, nå er jeg verken økonom eller noen god tallknuser, men slik jeg forstår det, kommer ikke Ryanair sin drift så dårlig ut. Det er Aer Lingus som drar selskapet ned, eller tar jeg feil? Og å si at resultatet er elendig er vel å dra ting litt langt. De har gått stort i pluss i mange år nå, og har sikkert en ganske god saldo på kontoen.
Å kategorisk la være å ta MOL seriøst kan være litt dumt. Det viser seg at han kan når han vil. Han la inn en gigantisk ordre hos Boeing i en tid da de andre sto i kø for å kansellere. Men man vet aldri, det kan også være et PR stunt igjen... tiden vil vise. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Hva er markedsverdien på Lufthansa nå, og hvem er største eiere ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Man kan jo være så lei man bare vil av utspillene hans, men faktum er at hver gang han åpner kjeften får det pressedekning.
Det fører jo også til lange og emosjonelle tråder både her og på andre forum. Så han oppnår jo det han er ute etter, nemlig gratis publisitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Gjeeesp... Aksjekursen er lav over hele fjoela for tiden. Han har jo penger til en aksjepost og maa jo gjerne kjoepe det, men han har hverken penger eller noe som helst oenske til aa ta over Lufthansa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Uansett hva man mener om MOL og utspillene hans kan man ikke nekte for at han har hatt ganske gode resultater når det gjelder å drive flyselskap. Fyren er garantert dønn seriøs i den daglige driften. MOL har garantert ikke noe ønske om å ta over et selskap med en helt annen forretningsmodell, men det skaper jo medieoppmerksomhet. Det er ikke MOL som bør kritiseres når mediene opptrer som nyttige idioter for ham...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
La Mol Snuse på LH, det koster ingenting
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Stokke
Posts: 101
|
![]()
MOL kan støte på ett problem hvis han vil kjøpe LH, hvis han overstiger 40% av aksjene kan Lufthansa "tvangskjøpe" de av ham. Dette for å kunne sikre at man beholder trafikk rettigheter med ikke EU-land.
Samt andre reguleringer. Mye tungt stoff det her. Les selv, hvis interesse. [Aviation Act/Traffic Rights]
__________________
MVH Christian |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa går Ryanair en høy gang i gebyrer | dc-8-63 | Flyforum | 3 | 11-05-2012 10:12 |
TK snuser på LOT | krølle | Flyforum | 1 | 15-06-2010 00:13 |
Lufthansa snuser på Austrian | CK | Flyforum | 4 | 12-03-2008 22:42 |
LH og SQ snuser paa 747-8 | LN-MOW | Flyforum | 2 | 18-04-2006 20:35 |
Lufthansa snuser paa 747-8 og 787 | LN-MOW | Flyforum | 1 | 11-03-2006 04:31 |