![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Fikk utdelt (eller kunne selv ta) med meg kopp, sjokolade, frukt og små rundtstykke i en pose før avgang på flyvning fra Stockholm til Oslo da jeg reiste på ekonomiklasse med SAS. Kaffen ble heldigvis servert ombord
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Sjokk at Zoom er et kanadisk selskap..NOT!!! Skulle nesten tro de var en del av Air Canada med det navnet.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og en tur/retur London Gatwick - Vancouver for GBP 228 er ikke å kimse av.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Også Condor driver jo transatlantisk low-cost med 767.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]()
Men det er vel både low cost og charter. Så da har de i hvertfall en del seter som de alltid får betalt for, og da er det vel litt enklere å få det til å gå rundt!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]()
Ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Synes det er litt mye konservativ og lite gjennomtenkte uttalelser her. I alle fall av de som dømmer dette nord og ned!
Jeg ser det hele slik: Mange henger seg i at de ikke kan tjene penger med sete pris som kan komme ned i kr 2500,- tur-retur. Håper ikke disse virkelig begrunner dette med at de tror ALLE setene vil gå til den prisen! Denne prisen på 2500 vil jo bare være de billigste. Som det ble nevnt tidligere er jo valget såre enkelt om man må ha en hastebillett til New York om den koster 12.000 hos NB og 36.000 hos CO Når det gjelder maten dere så mange reffererer til synes jeg det er mye konservativ tankegang her. ALLE veit jo også at det er nettopp dette som flysellskapene har redusert servicen på og slutt produktet er ikke imponerende i dag! Hva der anngår å fylle hele flyet opp med økonomiseter skjønner jeg egentlig ikke helt hvorfor så mange har betenkligheter med det. Fly økonomiklasse i dag, trangt og mange mennesker på ett lite sted, men det er da faktisk slik de ALLER FLESTE velger å reise på denne måten og innfinner seg det med det. Og hvem bryr seg om hele flyet har max sete utnyttelse når følelsen er akkurat den samme i dag ved å sitte bak i en 767? dette konseptet retter seg neppe mot first class pax allikevel! Jeg ser for meg ett konsept der NB faktisk kan tjene penger, og ikke minst snu en gammel konservativ holdning og kultur over til noe mye bedre, nytt og mere spennende! Man bestiller en reise tur-retur på nettet med Sterling. Da forestiller jeg meg om to år en DELL lignende løsning. Biletten er uten mat og drikke. Videre i bestillingen får du opp en hel rekke av delikate måltider og drikke du kan velge i underveis på flyet. dette koster da selvfølgelig ekstra. Du velger den retten DU LIKER og blir svært positivt overrasket over kvaliteten og standarden på maten. Her kan man bare fantasere om muligheter. I tilegg kan du ombord i flyet kjøpe snacks og drikke fra handlevogner. Du kan også dra VISA kortet gjennom kortleseren du har i armledet for å aktivere et fantastisk bra entertainment system. Når man vel fremme i New York tenker etter er man da strålende fornøyd. Dog var det mange mennesker og fult fly, men du hadde i motsetning til mange andre sellskaper fantastisk mat som du selv hadde komponert og ett entertainment system underholdte deg hele veien og kortnet betydelig på reisetiden i ditt hode. For å summere det hele, et produkt behøver ikke bli dårligere med nytenkning. Som oftest blir det bedre. Betalings villigheten er også høyere hos mennesker når det de er klar over hva prisøkningen innebærer av værdi og komfort. Jeg er 100% overbevist om at med nytenkning ligger det fornøyde kunder. I fornøyde kunder ligger det også penger!!! Om biletten er billig har de mange muligheter til å tjene inn ekstra hvilket bare vil øke tilfredsheten til de reisende.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg tror dette blir skandinavias svar på Condor, Corsair o.l. Det blir nok et alternativ til charter og sikkert samme type service, og de kommer sikkert til å ha én kanskje to avganger i uka til ymse destinasjoner. På den måten kan de presse opp loadfactor ettersom man ikke får så store volum av å ha daglige avganger. De første setene kommer nok til å bli solgt til latterlig lave priser og så raskt oppover.
Så avansert konsept ombord kan jeg aldri tenke meg ettersom det fort koster penger og det tar plass og det veier. Og mange pax ombord og lange turer betyr også at man nærmer seg maxvekt mye raskere! Og skal man ha 300 pax til å bestille hver sin type måltid? Selv med bare tre valg...crew gled dere... Når det gjelder crewtid så er vel det man flyr t/r OSL-LPA akkurat på grensen, og dette vil vel i alle tilfeller bli lengre enn det. Men man kan jo ha et fast sted å ha mellomlanding og da bytte crew, men om det blir mer lønnsomt er jeg usikker på. Til sist så er svingningene i markedene større på interkontinentale flyvninger og også mer utsatt. Men et bredt utvalg av destinasjoner kan redde det. Men islendinger er gale, men det betyr ikke at de alltid mislykkes...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Tror Superhai toucher inn på noe vesentlig her, "dinosaurene"
![]() Personlig bryr jeg meg katta om jeg skal sitte ti timer i en 290 seters 762 eller ti timer i economy seksjonen på en SK A330 med elektronikk under setet foran. Det er EN ting som avgjør valg av selksap når jeg skal på ferie, og det er prisen. (men hvis differansen ikke er så stor spiller jo flytype litt inn også... Hadde jeg krysset atlanteren ukentlig hadde nok situasjonen vært en annen, men så griseheldig er jeg ikke.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Groenholt
Posts: 168
|
![]()
Tar du utfordringen LN-KGL... hvordan vil B767-300 se ud i Sterling (röd) farver?
![]() . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Cairo vil kjøpe 8 A320neo, og blir et LCC-flyselskap | Trdfly | Flyforum | 0 | 08-05-2015 08:56 |
Skyways og Cimber Sterling vil fly mellom Stockholm og København | FlightDeck | Flyforum | 1 | 26-09-2011 11:14 |
Nå vil også Pulkovo flyplass være intercont.-hub | Desk pilot | Flyforum | 1 | 11-09-2007 15:29 |
FlyMe funderer på å starte LCC-flyvninger på Intercont | MD90 | Flyforum | 11 | 06-10-2006 09:04 |
SAS Intercont vil la markedet bestemme .. | Herlov | Flyforum | 33 | 12-12-2005 19:47 |