Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2008, 23:24   #1
Andrev
ScanFlyer Silver

USA Nashville og NYC i oktober

Så bærer det vestover igjen :-)

Skal på konferanse (OOPSLA) i Nashville i 19.-23. oktober. Drar sammen med en kollega, og tenker å kombinere det med en helg i New York etter konferansen. Har lekt meg litt på Farmer (og MOW?) sin lille grønne site, og kommet opp med en aktuell reiserute:

18.10 BGO-CPH-ORD-BNA (SK/UA)
23.10 BNA-EWR (CO)
26.10 EWR-CPH-BGO (SK)

Denne herligheten kommer på 5896. Andre forslag? Liker godt SAS til USA, men er åpen for interessante forslag. Det eneste som er låst er at vi skal være i Nashville fra søndag til torsdag, og ønsker noen dager i NYC deretter.

Er også ute etter hotellforslag i New York. Ser at det er veldig dyrt på Manhattan stort sett, ønsker egentlig bare noe som er praktisk/effektivt/rent og pent og gjør nytten for noen netter. Så noen gamle tråder der folk anbefalte Long Island City i stedet for Manhattan (bare et par minutter på subwayen). Erfaringer?
Andrev is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2008, 12:07   #2
Andrev
ScanFlyer Silver

Default Re: Nashville og NYC i oktober

Bestilte like godt med en gang. Får en bunke med papirbilletter i posten fra WIAS, for ExpressJet (BNA-EWR) tar ikke eticket...

5 netter på Renaissance Nashville er også på plass, da mangler bare hotell i NYC...
Old 23-07-2008, 12:11   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Har bodd på Radisson Lexington noen ganger for de har tidvis hatt gunstige priser og tilbud.

Old 23-07-2008, 12:24   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Andrev View Post
..for ExpressJet (BNA-EWR) tar ikke eticket...
Nei vel? Antar at det er en flygning for Continental Express siden du nevner CO lengre opp. Da skal det vel funke med e-ticket? Har selv hatt e-ticket med ExpressJet dba. Continental Express (De endret riktignok operating carrier til Chautaqua Airlines, men det er en annen sak..)

Angående hotelli NYC, bodde jeg nettopp på W - The Court, som ligger på hjørnet 39th Street/Lexington Avenue. Kanskje litt stivt priset, men.. Ser de skal ha 649 USD per natt de nettene dere skal være der, om dere vi dele et rom med to dobbeltsenger.. Kanskje ikke prisleiet du tenkte på, men hotellet er hvertfall bra..

Last edited by Martin; 23-07-2008 at 12:29.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2008, 13:03   #5
Andrev
ScanFlyer Silver

Var WIAS som sendte ut mail om at det ikke gikk med eticket. Spurte også, men det gikk ikke. Jaja.

W er tøffe hoteller, men value for money er det kanskje ikke?
Old 23-07-2008, 13:08   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Andrev View Post
Var WIAS som sendte ut mail om at det ikke gikk med eticket. Spurte også, men det gikk ikke. Jaja.

W er tøffe hoteller, men value for money er det kanskje ikke?
BNA-EWR er også bookbar viia continental.com, og de utsteder hvertfall e-ticket. Kan bestilles non-stop for 2836 NOK per person den dagen du skal reise...

W var bra. Kanskje ikke verdt den prisen, men jeg sier heller ikke at jeg betalte "full" pris..
Old 23-07-2008, 13:49   #7
Andrev
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
BNA-EWR er også bookbar viia continental.com, og de utsteder hvertfall e-ticket. Kan bestilles non-stop for 2836 NOK per person den dagen du skal reise...
Det høres litt rart ut, men når billettutsteder ikke får til å utstede, så får vi ta til takke med en bunke flate døde trær. De er i posten allerede.
Old 23-07-2008, 14:03   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Kanskje litt dyrt naar hele reiseruta hans er paa 5896? Kan jo hende at siden det er kun ett leg med CO at det ikke passer med e-ticket pga utfordringer i systemet til Wideroe? Hva vet jeg?

Du har valgt en helg i NYC med flere store konferanser noe som betyr ganske stive priser, ja... Long Island City testet vi ut (Comfort Inn) i desember. Comfort Inn ligger 2 minutter unna t-banestoppet som er det siste foer brua til Manhattan. Det tar deg 10 minutter fra du gaar ut doera til du er paa Manhattan, saa helt greit. Men det er ingen kafeer eller noe som helst rundt hotellet.

Hotellet i seg selv var.... grei standard.. Frokost er inkludert, det er traadloest internet ogsaa. Frokosten er det vi kaller kontinental. Utfordringen var aa faa tak i taxi som ville kjoere oss tilbake til hotellet sent paa kvelden. Vi klarte det etter noen forsoek.

Jeg bodde paa hotellet pga av at vi var en stor gruppe der mange oensket aa bo billig. Helt greit, men neste turen jeg hadde til NYC, valgte jeg aa betale mer og bo paa Manhattan. Du skal jo ogsaa til og fra EWR, det er dyrere aa komme seg til og fra Long Island City, samt at det tar lengre tid.

La meg si det saann: Besparelsen maa vaere ganske hoey for at jeg velger LIC foran Manhattan.

Jeg skal pelle meg paa jobb og se om jeg ikke kan finne noen gode alternativer til deg paa Manhattan for aa sammenligne
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2008, 14:34   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Det var da heidundrane så stive priser det var i den perioden, da.

Skal innom NYC i august og det ligger på halvparten av det jeg fikk opp på et kjapt søk nå. Har booket Radisson Lexington til USD200 for å være på den sikre siden mens jeg leter etter noen andre gode tilbud.

Er noen hoteller på Jersey-siden også, så kan man hive seg på PATHen til Manhattan, kan jo være et alternativ dersom det er $200 å spare pr. natt....

Last edited by Discus; 23-07-2008 at 14:37.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2008, 14:36   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Tok et kjapt søk på widerøre, og der kan man få BNA-EWR som e-ticket.. Men som du sier: Det kan ha noe med at den henger sammen med de andre billettene dine..

Kanskje Farmer kan forklare?
Old 23-07-2008, 16:55   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det var da heidundrane så stive priser det var i den perioden, da.

Skal innom NYC i august og det ligger på halvparten av det jeg fikk opp på et kjapt søk nå. Har booket Radisson Lexington til USD200 for å være på den sikre siden mens jeg leter etter noen andre gode tilbud.

Er noen hoteller på Jersey-siden også, så kan man hive seg på PATHen til Manhattan, kan jo være et alternativ dersom det er $200 å spare pr. natt....
Ja, den aktuelle weekenden er dyr...

Jersey siden er mye mer komplisert aa komme seg til sammenlignet med Long Island City. T banen gaar hele tiden og skal man ta taxi, forlater man ikke NYC og siden LIC ligger ved 59th street bridge er det jo en stor fordel: Ingen bompenger. Til Jersey maa man jo ut med 10 12 dollar for Lincoln Tunnel. I LIC er man er praktisk talt 10 minutter unna midtown fra man forlater hotellet dersom man tar t-banen. Jersey blir bare tull. Dersom du tar Path, maa du ta taxi og i Jersey er det minimumstakst paa 20 dollar en vei.

Radisson paa Lex kommer laaangt ned paa lista mi naar det gjelder NYC. Rommene der er knoettsmaa og de minste rommene jeg noengang har bodd paa. I tillegg er det daarlig isolasjon mellom rommene. Mye bedre ting i omraadet til samme pris.

Skal vi se, her er priser jeg fant denne aktuelle weekenden. Jeg har en firmarabatt som jeg gjerne viderefoerer til forummedlemmer for Hyatt og SPG disse er merket med en stjerne. Alle prisene eks skatt pr. natt, to dobbeltsenger OBS! Alle prisene med stjerne er uten forhaandsbetaling og kan avbestilles helt frem til 2 dager foer ankomst:

Westin Time Square: 542 for club level, eneste ledig (inkludert frokost og kveldsmat/drikke i lounge etc)*
Sheraton Manhattan og Hotel and Towers: 429*
W The Court: 479*
Grand Hyatt: 379* (genial beliggenhet)

Radisson paa Lex koster 369 for Petite rom, men dette anbefales kun til en person. En liten halvannen seng har de paa disse rommene....
Beste rate har ogsaa dobbeltseng paa di litt "stoerre" rommene er 397 og inkluderer frokost. Men fant ikke alternativ med to dobbeltsenger. Det gaar vel an aa ringe hotellet foer man bestiller. Hadde dog valgt Grand Hyatt til 379 over Radisson Lex (kilde: www.radisson.com)

Long Island City
Quality hotell. Ligger litt lengre unna t-banestasjonen enn Comfort Inn, men helt klart gangavstand OBS! Har ikke bodd der, men Gard har rapportert at det var "OK". 229

Comfort Inn der vi bodde i november i fjor, hadde ikke listet rom med to senger og var dyrere uansett..
(kilde: choice hotels hjemmeside)
Old 23-07-2008, 18:06   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Yepp enig med deg når det gjelder Lex, Tommy. Enkelte ganger har de ligget på 50% av de andre, og er man der alene blir det fort penger spart når man kan få dem til USD150-175 (som de enkelte ganger har).

Men som det er konstatert, den helgen er det ikke mye på tilbud.

Old 23-07-2008, 18:25   #13
Andrev
ScanFlyer Silver

Takk for gode priser, Tommy. Må tenke oss litt om her, men disse prisene gir oss mye mer for pengene om vi velger å bo på Manhattan, i alle fall. Best å booke noe som kan kanselleres nå sikkert, i tilfelle det dukker opp noen gode priser senere?

Er det veldig mye dyrere å komme seg EWR-Long Island City forresten? Tidsbruk er selvsagt relevant her også, siden vi bare har et par dager.
Old 23-07-2008, 19:06   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Tipper det koster ca. 10 dollar fra mid town til LIC.

tror ogsaa at prisene vil falle en del, men mange av hotellene ser ut til aa vaere ganske booket allerede, saa ikke regn med dette. ville booket en unrestricted naa og fulgt med i maanedene fremover
Old 23-07-2008, 19:23   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Du kan sjekke www.hotwire.com og se om de har noen gode priser til deg.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2008, 20:56   #16
Thomas
ScanFlyer Rusty

Fordelen med Radisson LEX er at det ligger i sammenheng med The Raffles, som i mine øyne har en av de beste frokostene i byn!
Old 23-07-2008, 21:00   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Fordelen med Radisson LEX er at det ligger i sammenheng med The Raffles, som i mine øyne har en av de beste frokostene i byn!

For det foerste er Raffles den eneste restauranten paa hele Manhattan som ikke tar kredittkort (gjorde ihvertfall ikke det da jeg var der sist for et par aar siden). Bordene er smaa og maten er helt lik det man faar paa hvilken som helst diner. Nei, denne plassen er i mine oyne ikke noe aa skrive heim om
Old 23-07-2008, 21:01   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Du kan sjekke www.hotwire.com og se om de har noen gode priser til deg.
Eller priceline.com eller hotels.com Merk at alle rater der forskuddsbetales og du blir trukket for oppholdet umiddelbart
Old 23-07-2008, 21:09   #19
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

(gjorde ihvertfall ikke det da jeg var der sist for et par aar siden).om
Nei, mye forandres på "ett par år"...
Old 23-07-2008, 21:11   #20
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Joda, men en kan da få en kjempedeal. Jeg booket akkurat hotell i London siste helgen i oktober med Hotwire, og endte opp med Hilton Islington for $99 natten!
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules