Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2008, 17:06   #1
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Reise i USA bak i bussen.

Etter diverse reiser på kryss og tvers av USA, og T/R USA, så vil jeg komme med noen erfaringer for oss som reiser ”bak i bussen”. Her er det bare å henge seg på med egne erfaringer.

Transatlantic: (FRA-ORD, AMS-MSP, AMS-DET)
Northwest:
Nye fly, meget gode seter og fult personlig entertainment system. Filmer kan startes og stoppes etter eget ønske, og utvalget er meget bra. Trivial Pursuit mot hele flyet drepes 4 timer før en rekker å se på klokken. Hyggelig betjening og stort sett god service. Gratis servering. God beinplass.

Lufthansa:
Har kun erfaring fra 747, og den var ytterst middelmådig. Gamle fly med OK seter. Kun gammeldags underholdning med et og annet TV i kabinen, og et par filmer. Gratis servering og stort sett god service. Transitt i Frankfurt var en positiv opplevelse. Beinplass ikke mer enn den må være for en på 180cm.

United:
Gamle fly med dårlige seter. Satt selv i Economy Plus, og det eneste positive med det var nødutgangsete. Standard $5 for alkoholholdig drikke, resten gratis. Hyggelig betjening, og kanal 9 er et pluss. Underholdningen er som på LH747.

Har også flydd SAS en del ganger, men det er noen år siden, og jeg forstår det slik at det har skjedd endringer.

Domestic US: (DET-LAS, MSP-LAS, LAS-DEN, DEN-RAP, PHX-SEA, DEN-PHX)
Northwest:
En del gamle fly, men OK seter. Standard US servering, med snacks og drikke gratis, men $5 for alkohol. Ikke mattilbud. Stort sett bra service. Beinplass OK. (757/A32x)

United(Ted):
Kanal 9 positivt (hvis den er på). Standard US severing. Tilbud om å kjøpe mat på reiser over 3 timer. OK service. Får en Economy Plus seter er det meget god beinplass. Ellers OK. Mange tilsynelatende relativt nye fly. (A320).

US Airways:
Meget gode seter med bra beinplass (dette var gamle America West). Standard US servering. OK service. Rimelig å booke om til tidligere avganger ($25). Ingen mattilbud på mine flygninger. Ganske nye fly (A320).

United Express:
Fløy med CRJ200 og 700. STOR forskjell på disse. 200 var trang og liten, og med dårlig beinplass. 700 hadde gode seter med god beinplass. Ingen servering på mine flygninger siden de var for kort.

Skal på ny tur igjen i juli, og fyller da på med Icelandair og Frontier.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2008, 17:45   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Reise i USA bak i bussen.

Takker for post. Har et par kommentarer:

Hvilket fly floey du med UA?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2008, 17:50   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Fløy seinest i går kl. 11:00. LAS-ORD. A320. Alle tre turene mine med Ted var med A320.
Old 06-06-2008, 18:02   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Fløy seinest i går kl. 11:00. LAS-ORD. A320. Alle tre turene mine med Ted var med A320.
Tenkte paa mainline: United:
Gamle fly med dårlige seter. Satt selv i Economy Plus, og det eneste positive med det var nødutgangsete. Standard $5 for alkoholholdig drikke, resten gratis. Hyggelig betjening, og kanal 9 er et pluss. Underholdningen er som på LH747.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2008, 18:13   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Ahh. Det var gårsdagens tur ORD-FRA med 747-400. Setet jeg satt i var løst, så å sitte uten setebeltet var helt uaktuelt. Da hadde jeg endt på gulvet!
Old 07-06-2008, 07:58   #6
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Flott rapport - nå kommer det PTV i alle flyene til LH...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2008, 11:53   #7
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Favoritten er CO innenriks. Nesten som LH, du vet hva du får.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2008, 06:35   #8
LN-AFG
ScanFlyer Gold

LN-AFG's Avatar

NWA 5.juni

AMS - DTW B747-400 37H
Ok standard Economy sete. Ingen PTV. Satt slik at jeg kunne se filmene men gadd ikke da jeg ikke selv kan styre pauseknappen. Maten var ikke mye aa skrive hjem om, og det var som vanlig Chicken or pasta. Wraps naermere landingstid ogsaa da chicken eller vegetarian, og chicken utgaven var ikke saa dum. En liten boks bringebaer/banan is fikk jeg ogsaa, men den smakte E stoffer lang vei og var ikke god. Stinn brakke og ikke tilbud om aa faa hele boksen brus, og det paa Internasjonal flyvning. Jeg gadd ikke spoerre en gang. Avgang paa tid, landing 20min foer rute.

DTW - SEA B757-200 39D
Ok standard Economy sete. Ingen PTV, ingen film ellers. En liten pose pretzels ellers BOB. FAs kom 4 ganger rundt med drikkeservering, men strevde litt da det var krafig turbulens store deler av flighten. FA spurte meg vil du ha ett glass eller klarer du hele boksen da jeg fikk brus. Dette skjedde hver gang, ogsaa dette flyet var stinn brakke.

NWA er i mine oeyne ett bra selskap, spurte paa begge flightene om hva FA tenkte ang. Delta merger. Ingen var helt happy med det, hun ene jeg spurte sa det bare kom til aa bli kjipt og hun saa absolutt ikke frem til det. Hun andre sa toert "I'll just play it by ear..."

Posting Rules