![]() |
|
![]() |
#21 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Finn Erik, dette er trist og veldig dumt. Det SKAL være gøy, og man skal ikke "frykte" å logge seg på fordi man kan få dritt i mailboksen. Den slags skal vi ha oss frabedt - det gjelder både moderatorer og andre brukere.
Generelt sett må jeg si at vi ahr det bra og at det for det emste er moro, og at jeg (og flere med meg) har hatt stor personlig uttelling av Scanair-foumet (i forskjellige former og farger) siden den spede starten for snart 10 år siden (denne påsken!), og flere av de som jeg "møter" online på forumet hver dag har blitt nære prsonlige venner (én har sågar viet meg!). Men, også jeg har kjent håpløsheten og lurt på om dette er noe jeg gidder å bruke tid på. Jeg har tre tips til alle: 1) Husk at der er mennesker bak nicket! 2) Lighten up! 3) Ikke ta alt hverken personlig eller alvorlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Godt forslag Alex. Kjør ivei med denne praksisen. Dette skal være et forum for sakelighet og ikke personlige angrep og synsinger. Det er viktig at nykommere lærer seg skikk og bruk med det samme. De som skeier ut settes i skammekroken der de kan tenke seg om en stund. Alminnelig folkeskikk , høflighet og respekt for andres synspunkter er ikke å forlange for mye av deltagerne på forumet. Forørvrig er jeg ikke fremmed for å ha et åpent forum med fullt navn. Det ville fjerne denne form for problemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ser ingen viktig grunn til at man ikke skal stille med fullt navn. Det er uansett ofte de som er "kjente" og åpne om sitt navn (og sitt yrke, hvis det er i forbindelse med luftfart) som har det mest matnyttige å fare med her på forumet. Jeg må ærlig innrømme at jeg tviler på om jeg hadde savnet noe dersom de anonyme hadde blitt borte for godt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kloke ord fra CK.
Jeg kan ikke si at jeg har opplevd at enkelte har gått bananas her inne. At noen er pro det ene eller det andre flyselskapet, kan vi jo leve med. Det blir nesten som å være pro et fotball lag på en måte. Noe takhøyde bør det være. At noen begynner med barnslige personangrep er jo bare teit. Egentlig burde man i dette tilfelle si som Olav Nils Sunde sa da han startet Color Air at "Lufta er fri for alle" og slik burde det jo være her også. Men kanskje det var nødvendig å sette en aldersgrense, og at man ikke kan opprette nick slik uten videre, men at det må til godkjenning først. Ja, hvis det er nødvendig altså! Takk til moderatorene for en god jobb! Vi er noen som har fått et avhengighetsforhold til dette forumet, og vil nødig miste det pga noen få idioter som ikke kan folkeskikk! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Forumet er lite verdt uten ekspertene som er her inne. Men jeg oppfatter at intensjonen til CK er at det ikke skal være et rent fagforum. For øvrig synes jeg det er bra at det er heftige diskusjoner, og noen usaklige slengbemerkninger kan være ganske morsomme. Noe helt annet er usaklige personangrep, som moderatorene burde kunne ta alle midler i bruk for å stoppe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
BU662 , Richard , come back.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ute på tur
|
![]()
Da henstiller jeg alle til å ta en titt i Forum Feedback for å avlege sine stemmer i hvordan vi vil ha det her, så fr vi se hvor vi ender, og så har vi grei ryggdekking for eventuelle endringer i levesettet her inne.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Detter var ikke hyggelig å våkne opp til...
Som moderator på Flyertalk, støtter jeg fullstendig opp om det Alex sier. Selv om mine forum på FT er veldig siviliserte og jeg har kun gitt advarsler, er det mange som får kjenne på kroppen hva andre klarer å stelle til. Det er greit at vi skal ha en fritalende sone her, men folk får begrense seg og ikke bli personlige. Scanair.no har samme softwaren som vi har på FT, moderatorer har full kontroll på IP og har andre interessante verktøy jeg ikke skal nevne her.. Så suspensjoner er velkommen! Tenkepauser har alle godt av, 1 uke, 30 dager og lifetime ban er en god ide |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Stiller meg 100% bak DC-8-63, ph-ndr og CK...og så kan vi kanskje begynne å se frem til en hyggelig feiring av 10 års jubileet for denne i utgangspunktet perfekte nettsiden/forum.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi har jo tidligere diskutert dette med anonymitet kontra fullt navn. Som medlem i IPMS vil jeg bemerke at man aldri kan poste uten å bruke fullt navn. Jeg har bestemt inntrykk av at ingen har problemer med dette og jeg kan ikke forstå at det skulle være et problem her. Anonym synsing og "sladder" har jeg ingen sans for. Hver og en av oss burde kunne stå rakrygget for de meninger og påstander vi kommer med, og med fullt navn.
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Støtter å luke ut bråkmakerne. Men de bør få advarsler først.
Når det gjerder å stå fram med fullt navn, så er det mange (inkl. meg selv), som ønsker å være minst mulig søkbar med fullt navn på nettet, da dette kan misbrukes. Men jeg har ikke noe problemer med at man må registrerere det i en profil som bare er lesbar for moderatorer Last edited by LN-SEK; 23-02-2008 at 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bra initiativ Finn Erik!
Som Moderator ser også jeg at det er enkeltindivider her som absolutt burde tenke seg om både en-to og tre ganger før de poster. Den store majoritet som frekventerer dette forumet gjør det av interesse for fly og luftfart i alle sine avskygninger, og de ønsker ikke å delta i et pupertetsforum a la det man kan finne på bl.a VG-forum hvor tonen til tider er bedrøvelig. Jeg har ingen problemer med å utelukke uønskede elementer her, for kortere eller lengre tid, men da behøver vi også god hjelp fra alle øvrige medlemmer med å holde en saklig og informativ stil og tone. Er det noen som føler seg støtt av språkbruk eller andres meninger så meld fra til Moderators, og vi vil ta en felles beslutning om dette er "innenfor" eller ikke slik som -A- Skriver lenger opp her. Mvh Odd |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei sann.
Dette er sånt jeg synes er bare helt deilig!! Her er det noen som driver ett nettsted, for de med fly som hobby, og det bør da vel jagge ikke være avansert tankegang som må til for å skjønne at man svarer andre med folkeskikk og høflighet. Men mine venner, vi er velsignet med endel KLUTHUER, som jeg tror blir kjønnslig ivrige av og lage kvalm. Det er vel bare og legge ut hva de skriver og hvem de er, ordet gapestokk ringer godt i ørene, få de opp og frem. Og -63 du har min fulle støtte, driver man med noe frivillig som man trives med, er det ikke stas å få lomma full av møkk. Erik Geicke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror det på sikt bare er én sikker måte å unngå slike uting på, og det er å gjøre forumet lukket for allmennheten. Et slikt tiltak vil jo naturligvis bety en drastisk vending for den videre utviklingen av forumet, men det er kanskje verdt å ta en diskusjon på hvordan man ser for seg forumet i årene fremover - for man kan ikke regne med at brukerantallet minsker med tiden.
Jeg mener at en vel så viktig avstemning bør være nettopp et allment forum vs. et lukket forum, og at de av dere som setter av mest tid til å drifte forumet også bør gjøre dere noen tanker om hvorvidt man ønsker seg å moderere et stadig økende medlemstall eller definere en brukergruppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg følger deg der Blubird, jeg er også ser fordeler ved å lukke forumet. Vi vil imidlertid få et problem i forhold til hvilke brukere som får være med videre fra det "åpne" forumetover til det lukkede forumet.
En måte å løse det kunne vært å innført et "betalingsforum" hvor brukeren betaler en symbolssum for å være medlem. Hvor prisen sette akkurat høyt nok til å hindre useriøse aktører å melde seg inn, men tilstrekkelig lavt til å ikke avskrekke flyentusiasten å bli medlem. En annen måte kunne vært å publisere en fremtidig "lukke" dato for forumet (6 mnd. frem i tid?), og samtidig innføre et scoringsystem som skal fungere frem til forumet stenges. Et krenkendes innlegg, gir negativ score for brukeren. Brukere med negativ score blir ikkemed over i det lukkede forumet. Jeg tenker høyt her.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Hvis forumet lukkes tror jeg faktisk drittslenginga og den ufine oppførselen vil forsvinne av seg selv, dette i frykt for å kastes ut.
Så kan man jo si at nykommere må verves inn av allerede eksisterende medlemmer i forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror ikke at å stenge forumet er noen løsning. Dersom man har klokkeklare regler og følger dette, kan teknologien lett stenge ute de som ikke hører hjemme her
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg vil nå først si at jeg som bruker av dette forumet ytterst sjeldent leser idioti og sjikane (men så leser deg heller ikke alt :-)). Mesteparten av det som skrives er informativt og ofte lagt frem med et godt glimt i øye.
Men nå det er sagt, så må det være tilnærmet nulltoleranse for idiotfakter, ikke bare av hensyn til våre kjære moderatorer som spanderer krefter og fritid på å gi oss brukerne dette utrolig gode forumet, men også av hensyn til brukernes rennome, samme hvor annonyme vi enn er. At noen går så langt å skjelle ut moderatorer på pm-systemet, er helt uakseptabelt, og med dem er det bare en løsning: Spark dem ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fredags tur til ENZV! | svgspotter | Bilder & foto | 5 | 08-05-2010 00:13 |
Til ettertanke... | Twin Otter | Flyforum | 1 | 12-05-2008 14:15 |
Til ettertanke | dc-8-63 | Flyforum | 6 | 30-10-2007 09:41 |