Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2006, 18:53   #1
fokkeren
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
Default Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Hører bestemterykter att SAS Braathens skal begynne å fly Oslo New York ifra sommeren av.Pilotene skal hvisnok alerde fått kart over innflygingen til new York-???

Noen der ute som hvet noe mer????
fokkeren is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2006, 19:05   #2
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Med smågris da???
amatør is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2006, 19:06   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Quote:
Originally posted by fokkeren

Hører bestemterykter att SAS Braathens skal begynne å fly Oslo New York ifra sommeren av.Pilotene skal hvisnok alerde fått kart over innflygingen til new York-???

Noen der ute som hvet noe mer????
ja de begynner nok med aa utdele kartene
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2006, 19:14   #4
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Quote:
ja de begynner nok med aa utdele kartene


:clap

Er det ikke det de alltid begynner nye ruter med a?
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2006, 19:22   #5
OSLflyer
ScanFlyer Silver
 
OSLflyer's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Sier ryktene noe om hvilken flytype BUSK skal bruke
__________________
...og også RYGflyer
OSLflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2006, 20:48   #6
fokkeren
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

b737800 med wingletrt
fokkeren is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2006, 20:53   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Du er nok blitt lurt!!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 09:24   #8
fokkeren
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Er det for å frakte spare parts til Boeing flåten
fokkeren is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 09:25   #9
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Men.. kan en 737-800 med Winglets fly strekningen OSL-NYC med noen som hest fornuftig payload ? Blir ikke dette en tur som er i det lengste laget?
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 12:07   #10
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

En Boeing 737-800w uten noen ekstra drivstofftanker har en maks. rekkevidde på 5665 km (3060 nm), mens korteste distanse mellom OSL og EWR er 5949 km (3212 nm). Med andre ord, en 737-800w MÅ mellomlande. Ved å installere tre ekstratanker som i den mest kortbeinte BBJ2 - vil rekkevidden øke med nesten 3000 km (1550 nm) og en mister 10 m3 baggasjeplass (34 m3 igjen).

Nå er ikke 737-800ER introdusert, så det alternativet som kan være nærmest er 737-700ER. Med 76 passasjerer i to klasser og tre ektratanker har 737-700ER en typisk rekkevidde på 8275 km (4470 nm). Et slikt fly ville også hatt nok rekkevidde til å fly nonstop til SEA fra OSL, som er 7352 km (3970 nm). Det eneste aberet med en slik er at baggasjeplassen hadde vært det halve av en 737-800ER med tre ekstratanker - rundt 17 m3. Det vil gi bare litt over 200 liter pr. passasjer til innsjekket baggasje som vil tilsvare EN stor Samsonite Sky Wheeler (med utvendige mål som tilsvarer 177 liter vist under) pr. passasjer og ingen annen cargo.

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 13:44   #11
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

OSL-EWR er SAS International sitt område.Ikke SKBU.Tror nok det bare er en ønskedrøm hos en SKBU pilot som er kommet på avveie.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 14:29   #12
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Da skulle vel dette være ønskedrømmen

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 14:33   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

737-700 kvalifiserer vel ikke som grisunge, vel? Den er forbeholdt 736 ...


__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 14:35   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Quote:
Originally posted by LN-MOW

737-700 kvalifiserer vel ikke som grisunge, vel? Den er forbeholdt 736 ...
Ung-gris da?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 14:35   #15
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Er det ikke svineri alle 737er?
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 14:41   #16
Redcap
ScanFlyer Silver
 
Redcap's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Man hører mye ja... overhørte en samtale med noen piloter om kombinere OSL til EWR/BKK med Airbus metall...men tror nå sånn passelig på det.

Når det gjelder de to -700 som blir levert i sommer(RRA/RRB) så er de HGW og har samme takeoffweight som for eksempel LN-TUJ og med samme seating config som BU737-700, altså Y134. Charter og middelhavsfly med andre ord. Vet ikke hvor mye ekstra range winglets vil gi....
__________________
Velkommen til Tromsø
Redcap is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 14:43   #17
SAJblue
ScanFlyer Blue
 
SAJblue's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

LN-KGL, jeg tror du har forregnet deg noe på baggasjen din. En stor varmtvannstank er 200 liter.
SAJblue is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 15:46   #18
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Jeg tror nok og at det er slik FBU 4EVER og Redcap sier. Piloter har det med å synse mye der de sitter oppe i "rorbua". De vet som regel alt om hvordan et flyselskap skal drives.
Kjenner det fra min egen tid i bransjen.
Det er bare det at de fleste konkurser i bransjen er skjedd med selskaper startet av og drevet av piloter , med noen få unntak.
Forøvrig hører jeg mye betegnelsen "fat Albert" om 737 utenfor landets grenser.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 15:59   #19
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Quote:
Originally posted by SAJblue

LN-KGL, jeg tror du har forregnet deg noe på baggasjen din. En stor varmtvannstank er 200 liter.
Samsonite Sky Wheeler Spin. 81 Zip D05*081
59 x 81 x 37 cm
Kapasitet innvendig: 126,5 l
Utvendig volum: 176,8 l

Det blir fort et volum når det ikke er sylindrisk - dessuten har varmtvannsberederen mange cm med isolasjon utvendig.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2006, 16:10   #20
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Skal SAS Braahens fly Oslo New York????

Quote:
Originally posted by Redcap
Vet ikke hvor mye ekstra range winglets vil gi....
En 73G med winglets, med 134 pax i Y, skal kunne fly ca 3800nm, ett par hundre nm lenger enn uten winglets.
brendas is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skal PIA slutte å fly til Oslo? TC-JGY Flyforum 6 09-05-2015 21:13
Finnair skal fly Oslo-Cuba for Ving Trdfly Flyforum 22 25-01-2012 21:52
Sas rute Oslo - New York via Arlanda i vinter stistens Småprat 62 12-01-2012 12:07
SAS EuroBonus-opptjening på Oslo-New York FlightDeck Reiseforum 6 20-12-2010 15:07
SAS Oslo - New York Convair Reiseforum 2 13-10-2010 12:54


All times are GMT +2. The time now is 14:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.