![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Hører bestemterykter att SAS Braathens skal begynne å fly Oslo New York ifra sommeren av.Pilotene skal hvisnok alerde fått kart over innflygingen til new York-???
Noen der ute som hvet noe mer???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Med smågris da???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() ![]() Quote:
![]() :clap Er det ikke det de alltid begynner nye ruter med a? ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]()
Sier ryktene noe om hvilken flytype BUSK skal bruke
![]()
__________________
...og også RYGflyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
b737800 med wingletrt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Du er nok blitt lurt!!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Er det for å frakte spare parts til Boeing flåten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Men.. kan en 737-800 med Winglets fly strekningen OSL-NYC med noen som hest fornuftig payload ? Blir ikke dette en tur som er i det lengste laget?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
En Boeing 737-800w uten noen ekstra drivstofftanker har en maks. rekkevidde på 5665 km (3060 nm), mens korteste distanse mellom OSL og EWR er 5949 km (3212 nm). Med andre ord, en 737-800w MÅ mellomlande. Ved å installere tre ekstratanker som i den mest kortbeinte BBJ2 - vil rekkevidden øke med nesten 3000 km (1550 nm) og en mister 10 m3 baggasjeplass (34 m3 igjen).
Nå er ikke 737-800ER introdusert, så det alternativet som kan være nærmest er 737-700ER. Med 76 passasjerer i to klasser og tre ektratanker har 737-700ER en typisk rekkevidde på 8275 km (4470 nm). Et slikt fly ville også hatt nok rekkevidde til å fly nonstop til SEA fra OSL, som er 7352 km (3970 nm). Det eneste aberet med en slik er at baggasjeplassen hadde vært det halve av en 737-800ER med tre ekstratanker - rundt 17 m3. Det vil gi bare litt over 200 liter pr. passasjer til innsjekket baggasje som vil tilsvare EN stor Samsonite Sky Wheeler (med utvendige mål som tilsvarer 177 liter vist under) pr. passasjer og ingen annen cargo. ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
OSL-EWR er SAS International sitt område.Ikke SKBU.Tror nok det bare er en ønskedrøm hos en SKBU pilot som er kommet på avveie.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da skulle vel dette være ønskedrømmen
![]() ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
737-700 kvalifiserer vel ikke som grisunge, vel? Den er forbeholdt 736 ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Er det ikke svineri alle 737er?
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]()
Man hører mye ja... overhørte en samtale med noen piloter om kombinere OSL til EWR/BKK med Airbus metall...men tror nå sånn passelig på det.
Når det gjelder de to -700 som blir levert i sommer(RRA/RRB) så er de HGW og har samme takeoffweight som for eksempel LN-TUJ og med samme seating config som BU737-700, altså Y134. Charter og middelhavsfly med andre ord. Vet ikke hvor mye ekstra range winglets vil gi.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
LN-KGL, jeg tror du har forregnet deg noe på baggasjen din. En stor varmtvannstank er 200 liter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
|
![]()
Jeg tror nok og at det er slik FBU 4EVER og Redcap sier. Piloter har det med å synse mye der de sitter oppe i "rorbua". De vet som regel alt om hvordan et flyselskap skal drives.
Kjenner det fra min egen tid i bransjen. Det er bare det at de fleste konkurser i bransjen er skjedd med selskaper startet av og drevet av piloter , med noen få unntak. Forøvrig hører jeg mye betegnelsen "fat Albert" om 737 utenfor landets grenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
59 x 81 x 37 cm Kapasitet innvendig: 126,5 l Utvendig volum: 176,8 l Det blir fort et volum når det ikke er sylindrisk - dessuten har varmtvannsberederen mange cm med isolasjon utvendig. ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skal PIA slutte å fly til Oslo? | TC-JGY | Flyforum | 6 | 09-05-2015 21:13 |
Finnair skal fly Oslo-Cuba for Ving | Trdfly | Flyforum | 22 | 25-01-2012 21:52 |
Sas rute Oslo - New York via Arlanda i vinter | stistens | Småprat | 62 | 12-01-2012 12:07 |
SAS EuroBonus-opptjening på Oslo-New York | FlightDeck | Reiseforum | 6 | 20-12-2010 15:07 |
SAS Oslo - New York | Convair | Reiseforum | 2 | 13-10-2010 12:54 |