![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Snart ut døren og opp på toppen av byen. Interne og eksterne møter før dagen avsluttes med både et besøk hos opphavet og trening. Bruk dagen best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Upgrade me....
|
![]()
Morn fra Kristiansund. Det har vist vært Jordskjelv i natt også. Nytt Storegga ras?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra Ørneredet. Straks ned å levere el-hingsten for å bytte frontrute som fikk ille medfart av en sten her om dagen. Så er det vel en del møter og planlegging. Hjemmelaget suppe er bestilt og skal leveres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Hvalstad. Straks avsted for å levere minstemann på skolen. Så blir det det hjemmekontor, mest for å få klemt inn en treningsøkt i løpet av dagen. Blir nok sko med pigg. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen på toget fra Værnes. Litt kontorering og møter med folk.
Forslag til øde strender med enkel flyreise fra bkk mottas med takk. Fint om det er steder som tillater to voksne og to tenåringer på rommet. Noen som har vært i Penang? Ser Sud er igang med rapport også, gleder meg til det. Last edited by Chriscross; 15-01-2025 at 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Forus. Med unntak av noen litt større snøhauger er snøen for det meste smeltet bort nå. De neste dagene meldes det tørt vær, men siden dette er Jæren vet jeg ikke helt om jeg stoler på det.
![]() ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Gnarp fra R14. Etter å ha skult på den i 2 måneder satte jeg omsiiiiider opp den nye mobilen. Samsung så klart. Z flip 6 motherflippeeeers! Men faktum er at det er så sjukt døvt å sette opp nytt sånt. Bare alle passordene på basically nesten alt. Noe kommer heldigvis med i transfer. Men ellers... hvilket passord brukte jeg på xxxx sist jeg sjekket inn i 2020? Og for å få nytt passord må det logges inn på mailen som var brukt. Passordet til den da???
Alt går seg jo til men det er så bortkastet tiiiid. Aja baja! Ikke nok med det... Bongo skal på en tur i April der vi skal rekke Santiago, Raleigh og Norfolk på maks 6-7 dager. Forsøk å finne den reisen til en grei pris med "velferd inkludert". Den ene der skal vi nok klare greit med bil men enveis Santiago - Raleigh er litt tyngre. Ser man har Copa, men hvor fett er det. GNAAAARP Ha en bedre onsdag
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 15-01-2025 at 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen. Eller ikke. Tannlege og forbønn venter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God formiddag fra Kongsberg. Det ble en formiddagsturnering i bridge i dag på nettet. Jeg spilte med en kar som jeg spilte en del med for 20 år siden i Finnmark. Gamle kunster er ikke glemt, så vi vant hele turneringen i konkurranse med 21 par så det må vi si oss fornøyd med. Ellers grått og trist her i Kongsberg med rundt 0 grader og overskyet. Mildværet som er bebudet lar stadig vente på seg.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God kveld fra Nagoya. Over halvparten av Japan oppholdet vårt er nå over, "bare" 4 netter igjen før Kina. Vi har hatt en virkelig avslappende dag. Jeg hadde bestilt rom med queen size seng, som er 180cm bred, så det er bedre plass til 2 under dyna. Sengen er også noe mykere, så vi har sovet godt. Vi kulan på rommet som ungdommen sier, før vi tok metro og buss til Toyoda Commemorative Museum, om Toyoda's start som produsent av maskiner for produksjon av bomull stoffer til Toyota i dag er en av verdens største bilprodusenter. Vi sløste såpas med tid at vi ikke rakk Shinkansen museumet. På vei tilbake spiste vi et vestlig måltid på Burger King, handlet litt brus osv og skal nå slappe av på hotellet og planlegge morgendagen, som starter med togtur videre mot Kobe og hva vi skal gjøre der.
@Chriscross: Vi var i Penang i Februar, bodde i nordvestre del av sentrum. (OZO Georgetotwn) Jeg vil anbefale nord og nord vest på øya, der er det masse resorts og fine hotell. Selve byen er ikke noe super interessant, men tur med "fløybanen" opp til ca 800 meter er å anbefale om man ønsker å kjøle seg litt ned. Vi ankom PEN med Firefly og fløy videre til Bangkok med Thai Air Asia. Thai og Thai Lion air flyr også til Bangkok fra PEN. Vi ankom PEN fra Kota Kinabalu, som jeg synes var mye finere, men da må man ha mellomlanding i f.eks PEN på vei til og fra BKK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Best morgen fra oss her i vest med en anbefaling (film) og en liten stopp for å sende varme tanker til Air Tanker Pilotene og mannskapet, som i stillhet setter sine egne liv i fare for å redde liv, eiendommer og landskap.
Mye av flåten består av gamle fly, Tanker 911 er en DC-10 ex Northwest som sammen med søster skipene 910, 912 og 914 er godt oppe i årene. Coulson, som jeg følger med Mars søstrene (Hawaii og Philippine Mars) har vel minst 1 av Norges pensjonerte Hercules. I Madras Oregon er ennå 2 DC-7 operative sammen med den “nye” flåten med MD-87 og MD-80 (minst en ex Spanair). Disse har en utakknemlig jobb, ofte er innsatsen utsatt for kritikk fra noen som sitter trygt og langt unna og ikke aner hva de snakker om, ingen av AirTanker besetningene klager over vann mangel, de fyller Helikoptere fra Los Angeles Vann Resoaret som har 8.5 Billion Gallons med vann. Cal Fire disponerer en flåte på 60 fly - fra USA og Canada 🇨🇦 (den hjelpsomme typen invasjon ![]() Til inspirasjon et bilde av en pensjonist: [IMG] ![]() Philippine Mars på vei “hjem” til Sproat Lake basen med lånt Motor fra Hawaii Mars… Dagens anbefaling er filmen Always https://www.imdb.com/title/tt0096794/
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Og 2025 bare fortsetter å gi ... på vei til tannlegen traff jeg et rådyr. Det skvatt frem fra en busk, og jeg hadde ingen sjanse til å unngå det ....
Prøveperioden for 2025 gikk vel ut etter 14 dager. Helt typisk .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sånt er ergerlig. Du er i godt selskap. Kjerringen bulket bilen vår her for en uke siden. Jeg hadde håpet at forsikringsselskapet ville gi skylden til motparten, men i dag kom svaret om det var vi som var skyld i uhellet. Ingen personskader og bare mindre skader på bilen. Likevel koster det alltid en del i egenandel og tidsbruk for å få fikset dette.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fin tirsdag fra Ris:-) | EB | Flyforum | 15 | 08-10-2024 12:34 |
Fin torsdag fra Ris | EB | Flyforum | 17 | 11-08-2024 23:29 |
Fin lørdag fra Ris | EB | Flyforum | 25 | 21-07-2024 13:14 |
Fin tirsdag fra Ris | EB | Flyforum | 14 | 05-04-2023 07:11 |
Best onsdag fra Ris | EB | Flyforum | 20 | 23-11-2022 19:47 |