![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2024
Posts: 83
|
![]()
Jeg ser for meg at de kommer til å lansere en ny long haul-rute.
Vil det også bli noen nye short haul-ruter? Jeg trodde de allerede hadde publisert programmet for sommeren 2025 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
Med tanke på at det nok er S25 så tyder mye på at langdistansen vil gå vestover og at derfor MSP fra CPH er den mest aktuelle ruten som nå vil bli annonsert slik SAS tidligere har hintet om var aktuell som rute. MSP er jo også en enkel rute å starte opp da man ikke trenger å søke tillatelser pga EU-US Openskie agreement.
I tillegg så er det jo ikke helt utenkelig at det kan komme flere LH ruter med ihvertfall 1 ny A350 og muligens en brukt A330 på vei inn i SAS flåten. Men disse ruten vil nok i såfall starte nærmere sommerferien (i juni). Ellers er det nok enkelte shorthaul ruter i Europa også med på ruteslippet. Her blir det spennende om vi får se starten på en rute- og strategi endring nå med nye eiere og allianse. SAS har jo de siste årene startet mye lav frekvente ferieruter fra alle hubene. Vil vi nå se at det satses mer på nettverk og daglige hel sesong ruter fra f.eks CPH? Uansett blir spennende å se på hva som kommer i morgen og om vi kan begynne å se tegn på hva det nye SAS vil se ut, ihvertfall når det kommer til rutenettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]()
Men dersom SK får inn både en 350 og en brukt 330, har de jo maskiner til å starte mer enn én ny longhaulrute, dersom de ikke skal øke frekvensen på noen av de eksisterende. Noen som har lekt seg og finner 350-ruter nok til 5 maskiner? ICN kommer vel neppe med 350 med en gang, men når de ikke bruker 350 på ATL engang er det vel lite sannsynlig at de skal bruke det på MSP. Nå husker jeg ikke nøyaktig når RSG kommer, men gitt at det er før sommeren er det vel rom for noe kult her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]() Quote:
Husk at ting har vært mye mer usikkert pga CH-11 prosessen og byttet av allianse som har gjort ting (inkl ruteplanlegging) har blitt satt på vent. I tillegg så er det blitt mer normalt å slippe ruter 6-7 måneder før rutestart (som er nå for S25) hos flyselskapene vs hva tilfelle var før Covid, da man ofte kunne se ruteslipp og åpning av booking (på eksisterende ruter) 10-12 måneder på forhånd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,197
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Nest-siste kanskje er RALEIGH DURHAM ??? Passer iallefall med antall bokstaver
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
Helt enig. Greier ikke å se hva som skulle tiltrekke SAS til RDU når man har gigant huben til Delta rett nedi gata og slik som SAS sin situasjon er per idag med begrenset LH kapasitet.
Da høres LN-MOW sitt tips om SEA mer aktuell da Seattle er en større by og focus city/ hub for Delta, har større transfermuligheter (til Nordvest USA), ligger nærme storbyen Vancouver, har forbindelser til Skandinavia og SAS har tidligere historie/ erfaringer med Seattle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2024
Posts: 83
|
![]()
Detroit er kanskje en mulig ny destinasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]()
Hva er status på samarbeidet med Delta for sommeren 2025?
Hadde det ikke gitt mening å byttet om på A330 maskinen som flyr CPH-EWR med en av A321 maskinene som flyr til JFK? Det er vel ikke så mye transfer gjennom EWR lenger og mindre blir det vel dersom man skal fly til MSP/SEA i tillegg til ATL, BOS og LAX? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2024
Posts: 334
|
![]()
Kan firebokstaveren være Riga? (Jeg er skeptisk til at de faktisk vil lansere 12 nye ruter, men det er jo morsomt å leke med tanken)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]() Quote:
2. Grunnen til at SAS nok har A330 på CPH-EWR er for å kunne rotere maskinen til/fra OSL og ARN som begge går med A330 på sommerstid og for å slippe å måtte repo flyet som de vel ikke har tid til i et travel trafikkprogram. Og grunnen til at de flyr og nok enda vil fly en stund på EWR er rett og slett mangel på ledig gate/ kapasitet på JFK. Den vil bedres i 2026 da nye Terminal 1 (som SAS skal inn i) og nye Terminal 6 er ferdig. Da flyttes nok alle 3 rutene fra EWR til JFK (muligens bortsett fra en A321LR rundtur fra CPH). Last edited by magtje; 16-09-2024 at 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,455
|
![]() Quote:
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" Last edited by Scandinavien_Airlines; 16-09-2024 at 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,455
|
![]()
Det også korrekt. Men meget tæt på husket rigtigt
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
|
![]() Quote:
Delta vil jo også fly 763 på JFK-CPH, men her vil man altså ikke selge billetter til hverandres flyvninger? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
3/ 4. nederste (begge på 6 bokstaver) kan jo være Lisbon som er en populær VFR by og som SAS nå ikke kan tilby direkte fra Skandinavia da de ikke lengre er partner med TAP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
|
![]()
Siste på 8 bokstaver kan være Budapest som SAS vel ikke flyr på idag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sommerprogram 2025 bekreftede nyheter/endringer | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 157 | 12-04-2025 08:33 |
Norwegian sommerprogram 2025 | Someone | Flyforum | 48 | 20-03-2025 17:56 |
Icelandairs sommerprogram 2025 | Someone | Flyforum | 10 | 27-12-2024 08:28 |
Finnair sommerprogram 2025 | Someone | Flyforum | 9 | 21-11-2024 09:07 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |