![]() |
|
![]() |
#401 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Var i Qatar i juli, hverken visum eller betaling ble nevnt. Passkontrolløren kastet et kjapt blikk på passene, jeg la ikke merke til om de ble scannet men det er nok sannsynlig, og det var det. Særdeles raskt og greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Finnes det noen regler for hvor lange passet skal være gyldig ved reise til UK. Holder det virkelig at det er gyldig for hele reisen?
![]() |
#403 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Ser at man blir spurt om blodtype og religion på visumsøknaden til Pakistan. Noen tanker eller erfaringer med å ikke fylle ut dette?
![]() |
#404 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#405 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men Pakistan er vel heller ikke direkte trygt heller - mye terror og sånt der, men skal visst være et veldig vakkert land da. Last edited by Hypern; 20-08-2017 at 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Søkte forresten etter pass på Politihuset igår og idag lå det nye passet i postkassen. De må vel være rekord. ![]()
![]() |
![]() |
#409 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Cathay Pacific med transit i LHR kommer best ut til SGN. Madammen har forsatt vietnamesisk pass med norsk oppholdskort. Ut i fra hjemmesiden til ambassaden til UK, så trenger hun ikke transit visa om hun kun bytter fly og er kun på airside? Kan noen bekrefte dette?
![]() |
#410 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
https://www.gov.uk/check-uk-visa/y/v...ewhere_else/no
Quote:
![]() |
![]() |
#411 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Da blir det tur og gjensyn med CX
![]() |
#412 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Et lite OBS-VARSEL for spesielt interesserte: Det er ikke lengre mulig å fly visumfritt via SVO til Minsk (MSQ).
Flyvningene til Minsk er flyttet tilbake til innenriksterminalen på SVO, slik at man må ha transittvisum i Moskva og man får heller ikke fem-dagers turistvisum ved ankomst Minsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Flysitter
|
![]()
Alltid ledd litt av de som tabber seg ut med visum og slikt. Men nå holdt jeg på å gå på en smell selv gitt.. skal på 19 dagers rundreise i Vietnam neste måned. Har trodd det var 90 dagers visum der som feks Thailand men ser nå at man får kun 15 dagers on arrival visa. Hva er beste måten å søke visum her på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
一期一会
|
![]()
https://www.regjeringen.no/no/tema/u...5578/#innreise
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Viktig å sjekke reglene: Quote:
Dessuten: E-visum for USD25 er jo mye billigere og raskere enn å kaste bort tid på reising når man bare skal være der i 19 dager. (Er man i land som har 90 dager grense og/eller mye styr for å få visum så er det jo en annen sak) Sjekk selv her: https://www.emirates.com/english/bef...uirements.aspx
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-09-2017 at 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Newcomer
|
![]()
Skal fylle inn passasjerinformasjon til et reisebyrå. Der skal man fylle inn hjemland. Er dette det samme som fødeland, eller statsborgerskap?
Foreldrene mine arbeidet i utlandet da jeg kom til verden, så jeg ble litt usikker her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Newcomer
|
![]()
Takker for info
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Får man fortsatt Transit Visa (evt TWOV-stempel) ved mellomlanding i PVG? Får 6 timer der en lørdag ettermiddag. Er det verdt å dra et par timer inn til byen i så fall? Alternativt noe nærmere flyplassen?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |