![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Kan noen forklare dette fenomenet, i skrivende stund har nettopp en BMI maskin i retning TLL passert taket her på Eidsvoll og hakk i hæl følger SK, med samme destinasjon. Det er godt mulig at akkurat dette er en tilfeldighet, men et annet eksempel er jo at TK og DY har mer eller mindre identiske avgangstider til BKK fra OSL. Hovedstadstrianglet og de store norske holdt utenom, da det uansett går maskiner i hytt og gevær..
Sett fra forbrukerens ståsted, hadde det jo vært greit med litt spredning, jeg skjønner jo at ankomst BKK tidlig på morgenen gir gode connections videre for TK. Men f.eks DY, kunne de hentet noen ekstra pax på en senere avgang? Godt mulig at jeg tenker litt for enkelt her og at selskapene, helt for egen maskin, har kommet fram til det samme svaret, med å få kabalen til å gå opp.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
TK flyr til Istanbul, ikke Bangkok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,545
|
![]()
TK skulle kanskje vært TG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Indeed, litt kortslutning i skallen, TG ja!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bonusjeger
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=jILgxeNBK_8
Samme prinsipp gjelder også når det kommer til flytider.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Kanskje litt på siden, men OneWorld-selskapene Finnair og Japan Airlines flyr nesten parallelt på ruten Helsinki-Tokyo. Hvorfor gjør de det når de er i samme allianse? Kunne de ikke fly til forskjellige tider og således ikke konkurrert om passasjerene. Forstod heller ikke hvorfor SK og UA gjorde det samme på OSL-EWR-OSL, men der hadde vel viderforbindelsene fra EWR endel å si. Trodde dog ikke at Tokyo hadde samme hub-status som EWR.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Newcomer
Join Date: May 2014
Location: AES/TRD
Posts: 33
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]()
Sammenligner med TG og DY på OSL-BKK så er det jo bare den ene veien de flyr samtidig (på samme håpløse avgangstid for min del). BKK-OSL har jo totalt forskjellige timer
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny avgangstid TG955 OSL - BKK | TriStar | Reiseforum | 14 | 03-08-2009 23:15 |
Ny avgangstid / rettigheter | BGO | Flyforum | 25 | 13-03-2008 15:28 |
SAS og Norwegian med lik pris. | Concorde | Flyforum | 19 | 17-01-2008 09:05 |
Aftenposten: Afrikanske selskaper, flygende lik-kister | The Ticketor | Flyforum | 6 | 19-01-2006 15:14 |